Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 00:31
  #37
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Messmör på våfflor låter som att det skulle kunna funka på nåt skumt vänster.

Har några bekanta med svenska smaklökar som säger att det funkar fint, men receptet är då: "Pølse i vaffel med brunost". :P Gott som fan säger norrmännen. Tydligen en delikatess av en mästerkock från norska Moss.
Citera
2015-08-05, 06:48
  #38
Medlem
missionarydaughters avatar
Usch blä...
Mitt sista möte med messmör var i min studentlägenhet för länge sen när jag pluggade i Östersund och skulle prova tjejsex.
Tjejen i fråga hade med sig en burk BRUNT och kornigt messmör som hon smetade in sig med. Bröst, röv och fitta.
Sedan skulle jag iförd hundhalsband med koppel slicka bort detta.

Jag använde stoppordet kan jag säga ....
Citera
2015-08-05, 21:15
  #39
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Usch blä...
Mitt sista möte med messmör var i min studentlägenhet för länge sen när jag pluggade i Östersund och skulle prova tjejsex.
Tjejen i fråga hade med sig en burk BRUNT och kornigt messmör som hon smetade in sig med. Bröst, röv och fitta.
Sedan skulle jag iförd hundhalsband med koppel slicka bort detta.

Jag använde stoppordet kan jag säga ....

The fuck? Messmör är väl i och för sig alltid brunt, en ganska konstig och blank brunfärg. Sexigt är det hur som helst inte, det är ju oljigt, fett och rätt mäktigt. Kanske funkar som glidmedel?
Citera
2015-08-05, 23:25
  #40
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
The fuck? Messmör är väl i och för sig alltid brunt, en ganska konstig och blank brunfärg. Sexigt är det hur som helst inte, det är ju oljigt, fett och rätt mäktigt. Kanske funkar som glidmedel?

Fel fel fel. Massproducerat messmör är mer gult.
Det jag menade var hemmaslungat fäbodmessmör som man kan köpa lite här och var i Jämtland.
Citera
2015-08-09, 13:01
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Äter du messmör? Om ja, varför och hur mycket konsumerar du på en månad?

Det är gott. Äter väl kanske 1-2 förpackningar om året. På limpa.
Citera
2015-08-13, 05:31
  #42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Usch blä...
Mitt sista möte med messmör var i min studentlägenhet för länge sen när jag pluggade i Östersund och skulle prova tjejsex.
Tjejen i fråga hade med sig en burk BRUNT och kornigt messmör som hon smetade in sig med. Bröst, röv och fitta.
Sedan skulle jag iförd hundhalsband med koppel slicka bort detta.

Jag använde stoppordet kan jag säga ....
Fy fan jag dööör!

Tack du gjorde min dag, skall handla en bytta messör i helgen tack vare dig (var väl drygt halvår sen sist eller så)
Citera
2015-08-22, 20:51
  #43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ibland får jag ett infall att köpa messmör men brukar ångra mig snabbt när jag kommer hem.
Citera
2015-08-23, 19:23
  #44
Medlem
Queen-Obscences avatar
Bara när jag är hemma hos mina föräldrar och då blir det ett tunt lager på en riskaka.. Tycker att det är gott ungefär i den mängden sedan blir det för sött. Pappa brukar ha ett tjockt lager messmör med ost på mackan så visst känner man också en storkonsument
Citera
2015-08-25, 14:26
  #45
Medlem
2anRuless avatar
Det är så fruktansvärt vidrigt att jag får ångest av att tänka på det. Jag har inte ätit det på åratal, dock så har den vedervärdiga smaken för alltid etsat sig fast i mitt minne. Jag tror inte jag känner en enda person som tycker om detta elände - inte som jag kan komma på i alla fall.
Citera
2015-08-25, 20:55
  #46
Medlem
En liten förpackning brukar gå på 1-2 veckor men efter den är slut så tar det nästan ett år innan man köper en ny.
Gott? Jorå
Citera
2015-08-25, 22:26
  #47
Medlem
CygneRouges avatar
Såg den här tråden och tänkte: "Visst ja, messmör som är så gott" och gick och köpte ett paket.

Fungerar som smaksättare i gräddsåser.

Här kommer en slamkrypare: Messmör fungerar som smaksättare i äggröra.
Citera
2018-07-22, 11:43
  #48
Medlem
P944s avatar
När jag och min bror va barn så käftade vi om vilket som var godast. Kaviar eller messmör.
Eftersom min bror föredrog messmör så fick väl jag välja kaviar. Glad för det idag.
Köpte häromdagen en stor norsk mesost, tog fel på det och brunost. Som är jättegott (brunost).
Fyfan Men eftersom jag är emot att slänga mat så får jag väl äta upp den
Om jag inte kan ge bort den i födelsedagspresent till brorsan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback