• 33 741 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 552 107 inlägg
  • 1
  • 2
2015-03-18, 01:35
Medlem
Hej,
som frågan lyder?

Är det så illa att det är bara Dreamfilmhd och swefilmer med kass översättning och kass upplösning som gäller?

Jag vill hellre ladda ner en film i ok kvalle/ 720p eller bättre.
Vart finns det idag?

Undertexter.se har ju också blivit ett skämt, filmfix likaså mfl.

Vart ska man vända näsan nu?
Citera
2015-03-18, 01:41
Medlem
Havremopedens avatar
Fildelningsforumet borde ha flera.

Men den trevligaste jag vet är sweflix

Mvh,
HAvre
Citera
2015-03-18, 01:51
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Hej,
som frågan lyder?

Är det så illa att det är bara Dreamfilmhd och swefilmer med kass översättning och kass upplösning som gäller?

Jag vill hellre ladda ner en film i ok kvalle/ 720p eller bättre.
Vart finns det idag?

Undertexter.se har ju också blivit ett skämt, filmfix likaså mfl.

Vart ska man vända näsan nu?

Det gör man inte, swesubscenen blev ett skämt för 5-6 år sedan. Bara en massa felöversättningar och syftningsfel i nästan varje text som görs av amatöröversättare. Med amatör menar jag inget illa, utan menar dom som gör det frivilligt och gratis. Har inte använt en custom-swesub på flera år, såg ett avsnitt på någon serie på Netflix som till och med var fel. Det var väldigt konstigt... Laddar enbart ner engelska texter vilka även kommer ut mycket snabbare och ökar den engelska läsförmågan, antar jag.

Men all heder åt dom som faktiskt gör det och tar sig tid, även om det kan bli fel ibland så är det säkert mycket uppskattat av många. Av andra är det inte. Men keep it up!

Använder www.subscene.com för mina undertexter, där finns det även svenska. Vet dock inte hur om dom är lika snabba som undertexter eller swesub var för några år sedan. Kolla in www.opensubtitles.org också, finns svenska där också.
Citera
2015-03-18, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Fildelningsforumet borde ha flera.

Men den trevligaste jag vet är sweflix

Mvh,
HAvre

Ja den sidan har jag redan, inget nytt på minst 1 månad eller 2 (SER JAG UNBROKEN PÅ EN SIDA IGEN SÅ SKJUTER JAG MIG).
Kan ju vara så att det inte har släppts eller gjorts nya filmer sen december 2014? vad vet jag...
Borde ju finnas massor av pengar att tjäna för den som delar nyaste filmerna med Svensk text eller?
Citera
2015-03-18, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JutomenPepsi
Det gör man inte, swesubscenen blev ett skämt för 5-6 år sedan. Bara en massa felöversättningar och syftningsfel i nästan varje text som görs av amatöröversättare. Med amatör menar jag inget illa, utan menar dom som gör det frivilligt och gratis. Har inte använt en custom-swesub på flera år, såg ett avsnitt på någon serie på Netflix som till och med var fel. Det var väldigt konstigt... Laddar enbart ner engelska texter vilka även kommer ut mycket snabbare och ökar den engelska läsförmågan, antar jag.

Men all heder åt dom som faktiskt gör det och tar sig tid, även om det kan bli fel ibland så är det säkert mycket uppskattat av många. Av andra är det inte. Men keep it up!

Använder www.subscene.com för mina undertexter, där finns det även svenska. Vet dock inte hur om dom är lika snabba som undertexter eller swesub var för några år sedan. Kolla in www.opensubtitles.org också, finns svenska där också.

Ja det kanske är så, har inga problem med Eng.sub/tal men tycker det är mer bekvämt med swesub. Tyvärr verkar detta vara på väg att dö ut. Norsk och Dansk finns däremot hur mycket som helst... Konstigt...
Citera
2015-03-18, 02:44
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Ja det kanske är så, har inga problem med Eng.sub/tal men tycker det är mer bekvämt med swesub. Tyvärr verkar detta vara på väg att dö ut. Norsk och Dansk finns däremot hur mycket som helst... Konstigt...

Norrmän är generellt sätt askassa på engelska medans svenskare är relativt bra. Danska vet jag inte men kan tänka mig att det något liknande. Kanske därför? Eller för att det verkar vara straffbart att göra undertexter till piratfilmer, eller iaf att ha en sida där folk kan ladda ner det. Eller det är det ju i Norge också verkar det som. Jag vet inte..
Citera
2015-03-18, 02:45
Medlem
Tycker fortfarande att swesub.tv fungerar utmärkt för mig!
Citera
2015-03-18, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Tycker fortfarande att swesub.tv fungerar utmärkt för mig!

Ja det fungerar jättebra med dessa sidor som streamar, problemet är att jag vill ha nya filmer och bra kvalle. Det har du inte på swesub.tv har du det så har du en billig tv eller bryr dig inte om vad du ser bara det är nyaste filmen för dagen eller?
Citera
2015-03-18, 05:41
Medlem
skeghs avatar
Jag är extremt uttråkad och kan tänka mig att översätta undertexter.
Men kan inte tänka mig att göra det direkt från film. Om ni skickar länk på engelska undertexterna du eller andra söker kan jag försöka översätta dessa.
Jag är inte dum i huvudet och har engelska som modersmål så det kan bli bra med lite tur.
Kan påbörja med detta hobby här så får vi se om jag börjar hugga på dessa sidor ni nämner.

Tar gärna emot lite street creds för arbetet, eventuellt kramar...
Citera
2015-03-18, 06:27
Medlem
Varför är det så viktigt med svenska undertexter? Vi har kört på engelska i flera år. Finns fler, kommer snabbt, av bra kvalitet.
Citera
2015-03-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mengo
Varför är det så viktigt med svenska undertexter? Vi har kört på engelska i flera år. Finns fler, kommer snabbt, av bra kvalitet.

Ja du, förmodligen för dem som inte är så bra på Engelska.
Citera
2015-03-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skegh
Jag är extremt uttråkad och kan tänka mig att översätta undertexter.
Men kan inte tänka mig att göra det direkt från film. Om ni skickar länk på engelska undertexterna du eller andra söker kan jag försöka översätta dessa.
Jag är inte dum i huvudet och har engelska som modersmål så det kan bli bra med lite tur.
Kan påbörja med detta hobby här så får vi se om jag börjar hugga på dessa sidor ni nämner.

Tar gärna emot lite street creds för arbetet, eventuellt kramar...

http://www.iskysoft.com/articles/dow...subtitles.html
http://www.subteller.com/imdbid/Take...446042/English

Kram :-)
Senast redigerad av rockabilly65 2015-03-20 kl. 03:14.
Citera
  • 1
  • 2