Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-13, 09:17
  #577
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
I senaste programmen har han ju ställt frågan lite retoriskt; "Hur blir det nu när alla barn flyttar hemifrån? Jag och Mia i detta jättehuset?"

Skatterna och försäkringarna på ett sådant hus i Florida är med svenska mått astronomiska. Förstår om Jeppe med fru väljer ett mindre boende. Han lär spara miljonbelopp per år.

Ganska onödigt med ett hus på typ 1500 kvadrat om man bara är två vuxna hemma 99% av tiden.

Att det säljs just nu är inte konstigare än att samtliga barn har flyttat hemifrån (dock ej grabben?).

Phoenix började college nu också läste jag på någons instagram för ett tag sen.
Citera
2020-01-03, 21:36
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Denna säsong har vart en riktig ögonöppnare.

SATAN vad barnsliga och omogna barnen är. Curlade, bortskämda och totalt verklighetsfrånvända.

Kollar nu på detta. Att de var barnsliga i första säsongen var inte så överraskande då de var yngre då. De verkar inte ha kunna växa alls. Och det tror jag beror på Jesper och Mia. De verkar inte vilja att de ska bli vuxna. Barnen får ta sig i kragen och växa upp ändå.

Sen vet jag inte, Mias utseende, hon är ljushyllt, solförstörd hy och ljusa ögonfransar och lite frissigt hår. Är befriande på något sätt. Är lite less på att fruntimmer är helt kletiga kring ögonen och tolv hudfärger i ansiktet för att konturerna ska markeras och osköna kläder för att inte tala om skor som man inte kan gå i. Tycker det faktiskt är bra att hon är som hon är även om kameror är där. Jag gissar att hon såg bättre ut förr, det gjorde Jesper också. De är inte så fåfänga på det sättet och det är skönt.

Jesper har låtit Mia sköta ruljangsen på alla möjliga sätt och den vanan fortsätter. Han är väldigt beroende av henne, att hitta saker, att prata med grannar som fått gräsmattan förstörd på grund av dem och hålla reda på dokument och laga mat och med mera med mera.
Citera
2020-01-03, 21:51
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Har Jeppes dyra leverne och spelskulder nu slutligen kommit ifatt honom. Tvingas han sälja lyxkåken och flytta till något mindre för att få loss lite cash?

Det ena utesluter inte det andra. Sen vill de säkert ha loss pengar som de kan resa för då det verkar vara ett stort intresse för familjen. De vill bjuda barnen fortsättningsvis på äventyr.

Frågan är om de kommer att sänka sin ekonomi totalt i slutändan. Flytta hem till Sverige i ett litet hus och leva mer sparsamt kanske står på tur så småningom.
Citera
2021-01-08, 14:34
  #580
Medlem
Hur lever dem ekonomiskt? Får inte det att gå ihop att rika människor söker svensk publicitet. Nyfiken på att veta hur mycket pengar de får per avsnitt, om det är bara 100 000 sek per avsnitt kanske det var värt det men skulle gissa på att det är mer än så.


Hur uppfattar ni Mia Parnevik och hennes projekt i Sverige kopplat till bla välgörenhet?

Det jag är ute efter är varför Parneviks är så besatt av media i Sverige om de redan har det bra ställt?

Ungefär som att Markus Persson (grundsten av Minecraft) som har flera miljarder sek skulle vara beroende av Viaplay och göra en serie med honom, liksom.... Varför?
Citera
2021-02-12, 13:48
  #581
Medlem
Har kollat på en del repriser, verkar va en härlig familj. Enkla och spontana.

Mia verkar väldigt ödmjuk och varm, Jesper rätt soft. Penny tycker jag verkar va den med roligast påhitt, livar upp stämningen på nått sätt. Peg verkar va avundsjuk på övriga syskon och har en allmänt dålig attityd. I senaste avsnittet är hennes kille med och tatuerar sig, och vill diskutera det innan så de får lika stil, vilket är helt rimligt. Peg blir typ förbannad och trycker verkligen ned honom. Tycker inte alls han blir behandlad med respekt utan konstant förminskad. Får väl hoppas att det bara gäller när kamerorna är på.
Citera
2021-02-12, 19:43
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmamedE
Har kollat på en del repriser, verkar va en härlig familj. Enkla och spontana.

Mia verkar väldigt ödmjuk och varm, Jesper rätt soft. Penny tycker jag verkar va den med roligast påhitt, livar upp stämningen på nått sätt. Peg verkar va avundsjuk på övriga syskon och har en allmänt dålig attityd. I senaste avsnittet är hennes kille med och tatuerar sig, och vill diskutera det innan så de får lika stil, vilket är helt rimligt. Peg blir typ förbannad och trycker verkligen ned honom. Tycker inte alls han blir behandlad med respekt utan konstant förminskad. Får väl hoppas att det bara gäller när kamerorna är på.

Jag får intrycket att hon är en väldigt osäker liten flickan inombords med dålig självkänsla
Citera
2021-03-05, 13:49
  #583
Medlem
BIB3ls avatar
Halkade in på Parneviks där Alexander Bard är en av gästerna. Vilken extremt självupptagen och obehaglig person han verkar vara. Usch.
Citera
2021-06-27, 22:55
  #584
Medlem
Är det bra serie ens? jämföras som svenska Kardashians?
Citera
2022-02-19, 11:24
  #585
Medlem
https://www.zillow.com/homedetails/1...46815696_zpid/

https://www.realtor.com/realestatean...7_M63799-66448

Jesper och Mia har köpt nytt hus.

1,2 miljoner dollar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback