Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-16, 10:10
  #1
Medlem
bregott911s avatar
Tjenare, gjorde en PA för ca två o en halv vecka sedan och jag tror den har läkt (Gör inte ont när jag pissar) och vill då töja. Från början skulle jag ha satt i 3.2 mm direkt, men då piercaren som gjorde den inte ville plåga mig så satte han 2.6mm (ring med klick-kula) och gav mig en hästsko på 3.2mm som jag skulle sätta i själv.

Hur pass ont kommer det gör att töja? Hur lång tid ska jag vänta innan jag försöker töja och hur ska jag gå tillväga?
Citera
2015-03-16, 10:15
  #2
Medlem
scarlots avatar
Hur pass ont det kommer göra, varierar ju från person till person men oxå hur pass mycket du töjer.
Jag har en PA själv, men har aldrig töjt, men jag har andra piercingar jag har töjt osv.
Jag hade nog väntat några veckor till, för att vara säker på att piercingen har läkt som det ska.
Citera
2015-03-16, 10:53
  #3
Medlem
PA Är ganska chill att töja, även om du skulle tagit ett större hål direkt kan jag tycka. tunna ringar är mest obekväma. Men chilla ett tag till med töjandet, ge det en månad iaf, och töj när du knullat eller liknande så den fått lite stretching gratis, du kan även kroka i en lättare vikt mellan varven för att få den att självtöja lite mer.

Slutgiltligen vill jag rekomendera dig att skaffa ringar utan kula, som är släta hela varvet runt, det är nämligen förjävligt obehagligt när man knullar och helt plötsligt glider den där jäkla kulan in i urinröret
Citera
2015-03-17, 22:14
  #4
Medlem
Ja började töja min efter ca två månader.. Men som tidigare inlägg, har du regelbundet sex så "självtöjer" den sig o du kan byta smycke ganska ofta. Men ha inte för brottom o använd gärna något som gör att de "glider" lite bättre när du byter smycke.. Själv brukar jag göra de i duschen/badet.. Men jag har haft min i tre år med..
Citera
2015-03-20, 20:57
  #5
Medlem
bregott911s avatar
Tack så mycket för svaren, väntar nog nån vecka till iaf!
Citera
2015-03-27, 16:12
  #6
Medlem
Dra lite lätt i smycket och se om det blir en glipa eller ej.

Min erfarenhet utav en PA var att den "självtöjde" sig bra. Speciellt när smycket blev tjockare och tyngre. Att jag är omskuren och således inte hade något som "höll upp" smycket under dagtid gjorde även sitt.

Jag ersatte min PA med en apadravya och kan meddela att den inte är lika rolig att töja. :P

Edit. Problemet med att kulan åker in i urinröret går lätt att undvika genom att köpa ett smycke med en större kula. :)
__________________
Senast redigerad av Vexatious 2015-03-27 kl. 16:15.
Citera
2015-05-27, 23:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vexatious
Dra lite lätt i smycket och se om det blir en glipa eller ej.

Min erfarenhet utav en PA var att den "självtöjde" sig bra. Speciellt när smycket blev tjockare och tyngre. Att jag är omskuren och således inte hade något som "höll upp" smycket under dagtid gjorde även sitt.

Jag ersatte min PA med en apadravya och kan meddela att den inte är lika rolig att töja. :P

Edit. Problemet med att kulan åker in i urinröret går lätt att undvika genom att köpa ett smycke med en större kula.

Jag tog dig på orden och köpte faktiskt en med ordentligt stor kula nu när jag tänkte töja senast, men har fan tagit i så jag blivit blå i nävarna och det känts som jag ska knäcka den jäkla låsringstången för att få skiten på plats utan att lyckas! Finns det några bra tips på hur faen man kan underlätta det hela utan att anlita verkstad? Ringen är 8mm.
Citera
2015-06-03, 19:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag tog dig på orden och köpte faktiskt en med ordentligt stor kula nu när jag tänkte töja senast, men har fan tagit i så jag blivit blå i nävarna och det känts som jag ska knäcka den jäkla låsringstången för att få skiten på plats utan att lyckas! Finns det några bra tips på hur faen man kan underlätta det hela utan att anlita verkstad? Ringen är 8mm.

Ja, öppna tjockare ringar är inte någon barnlek! Själv tyckte jag att de blev jobbigt att göra det själv redan vid 6 mm.

Det lättaste sättet är att gå till en studio och be om hjälp. De brukar ha handtagsförlängare till hjälp när de öppnar tjockare ringar. Annars så kan du bygga egna förlängare av metallrör som passar bra på handtagen. Inte lätt att göra allt själv så be någon om hjälp att sätta dit kulan medan ringen är öppen.

Hoppas att det löser sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback