Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-16, 03:19
  #1
Medlem
Det har ju nu gått snart ett år sen Ryssland invaderade Ukraina. Vad stoppar resten av världen att ingripa? Tycker det känns rätt kasst att alla länder tittar på.
Citera
2015-03-16, 04:02
  #2
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Vad tror du?
Citera
2015-03-16, 04:45
  #3
Medlem
Jag tror att ingen har i eget intresse att trampa Ryssland på tårna
Citera
2015-03-16, 06:44
  #4
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Resten av världen skiter i Ukraina. Svårare än så är det inte.
Citera
2015-03-17, 13:26
  #5
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
Vad stoppar resten av världen att ingripa?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kärnvapen
Citera
2015-03-17, 22:40
  #6
Medlem
Kan tänka mig att de flest i Sverige har en vinklad bild av vad som hänt pga av den media vi har i Sverige. Krisen i Ukraina är ett bra exempel på det mediakrig vi har och jag tycker själv att de känns rätt tydligt hur vi valt att vinkla oss med den media vi har i Sverige.

Tycker ni inte att Aftonbladet, Expressen, SvD, DN, Di, Sydsvenskan (allt kontrollerat av Schibsted och Bonnier) ger en allt för vinklad bild av vad som händer där nere?

Sanktionerna mot Ryssland har blivit sagt ska fortsätta fram tills dess Krim halvön blivit given tillbaka till Ukraina, vilket aldrig kommer hända. Så i min syn kommer detta kalla krig pågå under en lång tid. Att Sverige sedan stöttar den nya regeringen i Ukraina med miljoner i stöd anser jag inte göra Sverige mer säkert eller neutralt. Att säga att vi i Sverige är alliansfria (inte med i NATO) tycker jag känns som ett tomt löfte att döma efter tiden vi haft Carl Bildt som utrikesminister.
__________________
Senast redigerad av MelchePripp 2015-03-17 kl. 23:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback