Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Jag har funderat på varför inte svenska feminister kritiserar islam mer. Det kan ha att göra med att man lärt sig att respektera andra kulturer.
Men så tänker jag, är verkligen svenska mäns syn på den svenska kvinnan så mycket annorlunda än muslimernas? Jag menar, muslimer ser icke muslimska kvinnor som horor, svenska män ser kvinnor som horor. De kanske inte kan se någon skillnad?
Du har nog en poäng här.
Du måste dock förstå att vi lever i ett ultrafeministiskt land utan motstycke i världen. Feminismen är djupt rotad i hela Svenska samhället och konsekvenserna börjar nu bli otäckt uppenbara.
I princip alla världens män ser nog Svenska kvinnors underliv som "easy Catch", det är inte så konstigt när verkligheten överträffar dikten.
Svenska män vill för allt i världen förtränga denna fakta men som nu börjar sätta sina klor i medvetandet på även de männen.
Utländska män ser Svenska kvinnan för den hon är utifrån hennes handlingar. Det har inte Svenska kvinnan något emot, tvärtom så är det befriande i kontakterna som då gör kommunikationen mer ärlig.
Med Svenska mannen blir det då genast mer komplicerat när man måste leva upp till en dubbelpersonlighet i allt mer komplexa frågor som rör allt från existens, manlighet, patriarkat och då självklart även sexualitet.
Men för att vara ärlig, är det inte så vi skall betrakta människor?, utifrån dess handlingar ?.
Ärlighet varar längst, det är det Svenska kvinnor innerst inne förmodligen känner och därför är också förståelsen för främmande kulturer och deras kvinnosyn mycket lätta att acceptera.
Det är nog den Svenska mannen som inte vill se världen som den är som är problemet, han måste slut med det, drömvärldar existerar inte.
Och jag bör nog se feminismen från ett annat vinkel rent ärligt, kanske rent av dags att konvertera...