Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-06-30, 21:37
  #1
Medlem
Nån som har koll på vad fan som finns där inne? Har hört att dom ska vara JÄVLIGT omfattande...
Citera
2003-06-30, 21:48
  #2
Medlem
Liquid_Xs avatar
fel forum, flyttat till underground
Citera
2003-07-06, 06:08
  #3
Medlem
Re: Tunnlarna i Visby

Jag känner en kille som gått runt mycket där. Enligt honom verkar ryktena stämma.
Citera
2003-07-13, 15:38
  #4
Medlem
ja man har ju sagt följande om gotland "ön som gud glömde och militären beslagtog" dvs det har ju i alla år funnits en stor militär närvaro på ön och dom har ju en viss vana att gräva ner sig i berg
Citera
2003-07-21, 10:33
  #5
Awaiting Email Confirmation
Söder om ringmuren i Visby vid en park som kallas Pallisaderna. Där finns det en liten flod som man kan följa, då kan man komma in till ett typ ett vattenfall, i en betong-grotta kasta upp ett rep med en krok i tillslut så fastnar den (om man har tur!) i en typ grej som man egentligen ska fästa en stege i. När jag var liten så utforskade jag och några kompisar den gången...men vi vågade inte gå längre än ett par hundra meter..en fördel är att gå ditt nu på sommaren då det inte är något vatten i tunneln.
Citera
2004-03-08, 01:25
  #6
Medlem
(quenser är det bra tunnlar att vistas i och vet du hur långa dom kan tänkas vara. är det någon aktivitet där som man ska akta sig för (typ millitär eller liknande)!?

finns det mera tunnlar som man kan komma ner i utan att det är några större problem!?
Citera
2004-03-08, 06:35
  #7
Medlem
typhios avatar
Gjorde lumpen på "ön som gud glömde, djävulen inte ville ha, militären köpte".

Tunnlarna är inte bara omfattande de är riktigt långa.
Vi kunde iaf ta oss ifrån bunge till Visby utan problem med bil.
Tyvärr så fylldes många nedgångar med betong då bla KA3 las ned men en del borde vara kvar.

Cheers
Citera
2004-03-08, 10:49
  #8
Medlem
retrorods avatar
lumelunda?

(osäker på stavningen) men på gotland har ni lumelunda grottorna
som naturen har skappat har varit där två ggr ett tufft ställe som hittades av några killar för xx antal år sedan
Citera
2004-03-08, 12:08
  #9
Medlem
bombdrops avatar
mer info?

Ingen som har lite mer ingående info om tunnlar/ue-objekt i visby-trakterna?
Förutom tunneln vid pallisaderna då.
Citera
2004-03-08, 13:12
  #10
Medlem
typhio: Skulle man kunna åka bil i tunnlar från visby till bunge? Det skulle vara runt 5 mil långa tunnlar stora nog för att åka bil genom, stämmer det verkligen?

Iof är det kanske rätt lätt att göra tunnlar i den gotländska marken, men det låter ändå rätt extremt
Citera
2004-03-17, 23:02
  #11
Medlem
c014s avatar
Nja extremt och extremt,
Cementa kanske köpte kalken,

Ja menar dom gör juh vägar bra bir under marken (ej tunnlar) till sina stenbrott så why not?
Citera
2004-03-19, 09:09
  #12
Medlem
Consiglieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhio
Gjorde lumpen på "ön som gud glömde, djävulen inte ville ha, militären köpte".

Tunnlarna är inte bara omfattande de är riktigt långa.
Vi kunde iaf ta oss ifrån bunge till Visby utan problem med bil.
Tyvärr så fylldes många nedgångar med betong då bla KA3 las ned men en del borde vara kvar.

Cheers

Gjorde också lumpen på Gotland och KA3, vilket du med troligen gjorde om du åkte bil från bunge till Visby i tunnlar?!?. Vart skulle denna tunnel börja menar du? Bunge flygfält eller övningsområdet? Har du ngt minne av vart exakt tunneln började? Jag har lite svårt att tro på det, då jag aldrig har hört ngt liknande. Spenderade mycket tid vid dessa två områden men kan inte tänka mig att det skulle finnas ngn tunnel där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback