• 5
  • 6
2015-03-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Hur mycket har du amorterat på lånet sen du köpte huset?

ca 0,8M (12000/m) + byggt för ca 0,7M. räknar med att ligga på ca 1,5M i lån när jag går i pension. dvs om jag bor kvar etc...
Citera
2015-03-19, 04:29
Medlem
Disasterbators avatar
Du bör klargöra vilken samhällsklass som frågan vänder sig till. Dessutom är det troligen medianen du är ute efter och inte medel.

Så som frågan är ställd nu så är svaret att medelpersonen har ett antal miljarder på kontot.

Jag kan garantera dig att de allra flesta har småpotatis på sina konton efter att ha arbetat i 35 år.
Om man ser det på en skala från den som har största skulden till den som har mest tillgångar.

Svaret som efterfrågas, i just den här tråden, är att "medelpersonen" har ett ensiffrigt belopp med miljoner.
Citera
2015-03-20, 08:38
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjkte
räknar med att ligga på ca 1,5M i lån när jag går i pension.

Det enda tänkbart för mig är att vara skuldfritt och det långt innan pension. Det dröjer innan det är pensionsdags för mig, men börjar redan närma mig med skuldfriheten.
Citera
2015-03-21, 21:23
Medlem
Den svenska medelklassen är fattig.
"Totalt bland svenskarna har endast 4% en miljon kronor eller mer i sparkapital. 10% har mer än en halv miljon, inklusive de som har över en miljon."
Figuren i länken nedan ger en fingervisning.

http://cornucopia.cornubot.se/2013/0...gt-timbro.html
Citera
2015-03-23, 10:09
Medlem
manligtmyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Korrekt, man vet aldrig vad som händer eller vart man vill i livet. Kanske man hittar ett stort härligt hus som man snabbt vill buda på? kanske blir man riktigt sjuk och känner att vård i ett varmare land känns bättre.

Exakt! Thailand!

Thailändskor

hehe, gubbsjuk som man é.
Citera
2015-03-23, 14:29
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Som andra påpekat så är barn en stor bov i det ekonomiska dramat.

Anders och Britta träffas, gifter sig och köper bostadsrätt/villa. Sen kommer barnen och alla pengar som kommer in går åt.

I 50-års åldern är barnen kanske nyss utflugna och kontot tomt.

Det som händer då är dock att 50-åringaras föräldrar börjar trilla av pinn, och att cash kommer in den vägen.

Bra beskrivet. Så är det. Jag tror många 50-åringar har inte så mycket pengar innan deras föräldrar dör och plötsligt skall föräldrarnas hus säljas...

Men vi får se hur det blir framöver. Sossarna vill ju införa "döds-skatten" (arvs-skatten) igen. Det behövs ju pengar till att finansiera Löfvens invällande "barn".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in