Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-14, 18:36
  #1
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Gjorde andra sittningen på mitt senaste projekt i förrgår. Jag hade tänkt att det skulle ta en sittning, men det blir istället tre sittningar då jag har bebisliknande hud på underarmen, ungefär. Det var tänkt att jag skulle pierca mig imorgon, något som bestämdes för ganska längesedan. Är det safe att göra med en två dagar gammal tatuering? Försvårar det läkningen på något sätt? Vill verkligen inte ha komplikationer.

Tacksam för snabbt svar
Citera
2015-03-14, 21:15
  #2
Medlem
Alltså vad menar du? Att du ska pierca på tatueringen eller någon helt annanstans? Om det inte är på ser jag inte varför det skulle vara några problem.
Citera
2015-03-14, 21:45
  #3
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Alltså vad menar du? Att du ska pierca på tatueringen eller någon helt annanstans? Om det inte är på ser jag inte varför det skulle vara några problem.

Givetvis någon annanstans. Frågan är om det belastar kroppen för mycket och stör läkperioden något nämnvärt?
Citera
2015-03-14, 22:02
  #4
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Givetvis någon annanstans. Frågan är om det belastar kroppen för mycket och stör läkperioden något nämnvärt?
Tror jag inte, fråga bara den som ska pierca dej, piercingar och tatueringar går ju lite hand i hand, så den har nog koll på de.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback