Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-14, 17:55
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag märker, när jag är full att jag spelar mycket bättre på alla spel jag har, även bilspel. När jag har druckit så blir jag lite bättre på TV-spel och blir mer koncentrerad. För mig funkar det bättre.

Så spelar ni bra eller bättre när ni har tagit ett par groggar?
Citera
2015-03-14, 18:00
  #2
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jag har hört andra säga det också.

Man får förstås ta andra saker i relation till detta.
När dricker du och spelar? Kan det vara så att dina dryckestillfällen sammanträffar när det är fler okunniga spelare online (givet att det handlar om pvp-spel)?

I övrigt, alltså givet att det är alkoholen som gör just dig till en bättre spelare så kan jag nog inte svara på det. Kanske får 1-2 groggar eller 1-2-3 öl en person att bli lite mer skärpt eller liknande? Ingen aning
Citera
2015-03-14, 18:00
  #3
Medlem
Jag blir märkbart sämre när jag har druckit alkohol. Tjack däremot, där har du en prestationshöjande drog.
Citera
2015-03-14, 18:02
  #4
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag märker, när jag är full att jag spelar mycket bättre på alla spel jag har, även bilspel. När jag har druckit så blir jag lite bättre på TV-spel och blir mer koncentrerad. För mig funkar det bättre.

Så spelar ni bra eller bättre när ni har tagit ett par groggar?

Man stänger ute omgivning, och ens hjärna fokuserar bara på det man spelar, men du borde sluta dricka så jävla mycket innan det är försent. Det börjar med en öl och går över i bärs!
Citera
2015-03-14, 18:03
  #5
Avstängd
twigdolls avatar
Längre mängd alkohol höjer koncentration, högre mängd försämrar den avsevärt.
De togs upp i teori för B körkort.
Citera
2015-03-14, 18:06
  #6
Medlem
Zot^s avatar
Spelar allmänt sämre när jag druckit. Tror att det är för att jag blir mer vårdslös i spelen. Jag liksom måste gå in för killen trots att jag vet att halva fiendelaget väntar bakom hörnet.

Brukar gå bättre när jag rökt gräs däremot.
Citera
2015-03-14, 18:14
  #7
Medlem
Märkt av det också. På de lördagskvällar man spenderar hemma och tar två eller tre bira framför datorn brukar det oftast sluta med en winstreak på dota 2. Trodde det var slump först men vafan om fler upplever samma fenomen måste det ju ligga nåt i det Blir att supa till ikväll mao!
Citera
2015-03-14, 18:21
  #8
Medlem
H1ONEs avatar
Man presterar bättre när man fått slappna av lite med alkohol.

Den "mitchell and webb"-sketch förklarar fenomenet på ett roligt sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=5muY64Oyp10
Citera
2015-03-14, 19:19
  #9
Medlem
SkepticalHippos avatar
För att svara på frågan i din rubrik ("Spelar man bättre när man är man har druckit alkohol?"):

Jag spelar generellt bättre då jag är man än då jag är kvinna. Det är nog testosteronet som gör det. Kul för dig att du drickit alkohol också, grattis!

För att svara på frågan i ditt inlägg:

Jag spelar bättre då jag har druckit litegrann, till exempel två öl. Efter fyra-fem så är jag rätt kass och det går stadigt utför i takt med alkoholen därefter.

Jag har märkt det vid andra sysslor med. Bland annat så brukar jag måla rätt mycket och jag är av naturen rätt skakig på handen. Det försvinner vid en-tre öl och jag är oerhört inspirerad. Jag lägger inte heller lika stor vikt vid skitdetaljer som bara fördröjer målandet och inte gör någon skillnad annat än i mitt huvud. Därefter blir jag slarvigare och slarvigare och det har slutat med att jag först då jag gör stora misstag insett hur onykter jag hunnit bli.

Så nog tror jag att lite lagom mängd alkohol får de flesta att slappna av tillräckligt för att våga lite mer men samtidigt vara tillräckligt skärpt för att inte begå misstag. Det kan vara en tillfällig fördel vid flera sysslor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback