Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-27, 07:29
  #925
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Ja jo, det förklarar ju alla ouppklarade mord också. Det var helt enkelt sanningssökare som försökte resa jorden runt för att testa teorin och trillade nedför en av kanterna på den platta jorden...

JAG tror varken på platt jord eller gud, jag menar bara att vi egentligen vet väldigt lite om saker och ting. Tanken att vi ska ha en farfars farfars far som var en fisk borde egentligen vara svårare att acceptera än att en gubbe i himlen skapade oss.

För övrigt är det helt naturligt att personer som ogillar invandringen är öppnare för alternativa teorier eftersom vi ser hur media och politiker ljuger i denna fråga kan de givetvis ljuga i andra frågor med.
Prepping-avsnittet var ganska talande där det kröp fram att 3/4 hade använt kolloidalt silver (jag har givetvis själv också gjort det ).
Citera
2016-06-27, 15:28
  #926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av altanstol
JAG tror varken på platt jord eller gud, jag menar bara att vi egentligen vet väldigt lite om saker och ting.
Vi vet lite om vissa saker, men andra saker vet vi väldigt mycket om och all vetenskap och alla etablerade sanningar är inte konspirationer som ska misstros.
Citat:
Ursprungligen postat av altanstol
Tanken att vi ska ha en farfars farfars far som var en fisk borde egentligen vara svårare att acceptera än att en gubbe i himlen skapade oss.
Fast det är inte vad evolutionsteorin säger. Evolutionen har pågått i längre tid och över fler generationer än så.
Citat:
Ursprungligen postat av altanstol
För övrigt är det helt naturligt att personer som ogillar invandringen är öppnare för alternativa teorier eftersom vi ser hur media och politiker ljuger i denna fråga kan de givetvis ljuga i andra frågor med.
Sant. Men samtidigt måste man fokusera på det viktiga och inte breda ut sig inom för många områden när man angriper kontroversiella ämnen, annars framstår man som galen och paranoid i för mångas ögon och kan inte nå ut och påverka människor. Man måste ju också kunna argumentera för sin sak och inte bara säga "det här är den etablerade sanningen, alltså måste det vara precis tvärtom på riktigt trots att jag inte har några bevis för det".
Citera
2016-06-30, 05:12
  #927
Medlem
Jag har nyligen lyssnat igenom ett flertal avsnitt och det som är roligast att lyssna på är Emil Hagbergs subtila humor och sarkasm - många skratt och leenden. Annars är Robin Palmblad en favorit, även om alla medverkande är duktiga och bidrager till matnyttiga program. Jag lyssnade tidigare uteslutande på Motgift, men RN känns numera som snäppet vassare, och det var f.ö. roligt att se Jonas De Geer medverka hos er.
Citera
2016-06-30, 06:49
  #928
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmetall
Jag har nyligen lyssnat igenom ett flertal avsnitt och det som är roligast att lyssna på är Emil Hagbergs subtila humor och sarkasm - många skratt och leenden. Annars är Robin Palmblad en favorit, även om alla medverkande är duktiga och bidrager till matnyttiga program. Jag lyssnade tidigare uteslutande på Motgift, men RN känns numera som snäppet vassare, och det var f.ö. roligt att se Jonas De Geer medverka hos er.


kan bara instämma, Emil förstår nog inte själv hur rolig han är att lyssna på, ofta klockrena uttryck. Och Robin tycker jag sköter sig riktigt professionellt som programledare. Pär ser jag lite som den mogne som tar ner de andra på jorden om de svävar iväg för mycket har väldigt stor respekt för honom, och kul att höra hur han kämpar på i Ludvikas kommunfullmäktige. Radio Nordfront har verkligen fått mig att öppna upp ögonen för saker och ting. Samt fått en helt ny bild utav NMR och den nationella rörelsen.
Citera
2016-06-30, 14:57
  #929
Medlem
NirvanAs avatar
Blir det avsnitt ikväll? Någon gäst?
Citera
2016-07-01, 00:21
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
kan bara instämma, Emil förstår nog inte själv hur rolig han är att lyssna på, ofta klockrena uttryck. Och Robin tycker jag sköter sig riktigt professionellt som programledare. Pär ser jag lite som den mogne som tar ner de andra på jorden om de svävar iväg för mycket har väldigt stor respekt för honom, och kul att höra hur han kämpar på i Ludvikas kommunfullmäktige. Radio Nordfront har verkligen fått mig att öppna upp ögonen för saker och ting. Samt fått en helt ny bild utav NMR och den nationella rörelsen.

Jag kan bara instämma. Medan jag sedan tidigare haft en positiv bild av NMR genom om än begränsat antal tillfällen då jag stött på och pratat med dem på gatan så har deras radio ingjutit en bild av dem som en seriös och idédriven rörelse, och således mer än en cirkel i vilken Hitler-grupprunk uppmuntras. Om det inte var för att jag är i startgroparna för att påbörja en utbildning på en ort vars närhet saknar SMR-avdelning inom plus minus tjugofem mil så hade jag anslutit mig snabbare än ögat - detta tack vare just Radio Nordfront.
Citera
2016-07-01, 02:54
  #931
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar inte bli nåt RN denna vecka då va?
Citera
2016-07-01, 09:16
  #932
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte bli nåt RN denna vecka då va?

Stopp och galopp här nu, brukar inte alla avsnitt släppas runt lunchtid på fredagar? Jag har då inte gett upp hoppet än. Jag undrar däremot vad som hände med podbean? Hade lagom reggat mig där och nu kan jag inte hitta Radio Nordfront längre. Youtube är mycket omständigare att använda och är ganska törstig på mobilsurf. Vill även understryka att det senaste var ett av, om inte det bästa avsnittet med Tobias Lindberg.

Edit: Nytt avsnitt släppt för 5 minuter sen, nu är det bara att ta en snus, koka en kanna kaffe och luta sig tillbaka en stund eller några timmar rättare sagt.
__________________
Senast redigerad av Juliusdread 2016-07-01 kl. 09:37.
Citera
2016-07-01, 15:08
  #933
Medlem
NirvanAs avatar
Svårt att förstå Norskan, speciellt killen från mittnorge
Citera
2016-07-01, 20:06
  #934
Medlem
darles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svårt att förstå Norskan, speciellt killen från mittnorge

Ja, tyvärr.

Den unga norskan hade jag inga problem att förstå, men killen var totalt omöjlig.
Förutom dialekten verkade han ha något talfel för språket var långsamt och bestod
mest av märkligt intonerade vokalljud.
Nåja, det framgick ändå vad som hade hänt.

Det fanns också ett tydligt ljud av att någon hela tiden satt och ritade med spritpenna
i bakgrunden vilket var lite störande,
men någon av gästerna kanske var nervös och behövde distrahera sig med det.
Citera
2016-07-01, 20:16
  #935
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darle
Ja, tyvärr.

Den unga norskan hade jag inga problem att förstå, men killen var totalt omöjlig.
Förutom dialekten verkade han ha något talfel för språket var långsamt och bestod
mest av märkligt intonerade vokalljud.

Eller också pratade han väldigt bonnigt och sluddrigt bara, han kunde ju ansträngt sig lite och försökt prata tydligt istället.

Vissa människor är såna, vissa kan inte ens höja rösten lite om det är andra störande ljud runt omkring.

Irriterande.
Citera
2016-07-02, 16:20
  #936
Medlem
Yxmans avatar
Jag förstår mig inte på folk som säger att avsnitten är för långa. Man har ju möjlighet att pausa och fortsätta lyssna vid ett senare tillfälle. Nordfront har både kvalité och kvantitet. Hur man som konsument kan klaga på att det finns för mycket material tillgängligt är ett mysterium för mig.

I övrigt förstod jag inte ett smack av vad den där norrbaggen sa. Vilket inte förvånar mig. Efter att ha sett deras flygbladsutdelningar så ger de ett väldigt "luffigt" och oseriöst intryck. Det är när jag ser dem som jag börjar undra om det verkligen är till de svenska motståndsmännens fördel att slå sig ihop med övriga nordmän. Nog för att de är våra bröder, men den svenska organisationen tycks spela i en helt annan division än övriga Skandinaviska nationer. Både vad gäller antalet medlemmar och kvalitén på dessa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback