Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-04, 14:28
  #1189
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Så vad händer i kvällens avsnitt???

2 timmar tramsade från Emil och Pär troligen. Helt vanligt avsnitt av Motståndsrörelsens röst utåt.
Citera
2016-12-04, 16:24
  #1190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
2 timmar tramsade från Emil och Pär troligen. Helt vanligt avsnitt av Motståndsrörelsens röst utåt.

Är det så konstigt? Det går inte att prata om flygblad och klistermärken i två timmar. Att prata om hur man blivit förnedrad av polismakten genom berättigat övervåld är nog svårt för de flesta.
Citera
2016-12-04, 22:28
  #1191
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Är det så konstigt? Det går inte att prata om flygblad och klistermärken i två timmar. Att prata om hur man blivit förnedrad av polismakten genom berättigat övervåld är nog svårt för de flesta.

Förklara "berättigat övervåld" din kiosktekniker.
Citera
2016-12-04, 22:32
  #1192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Förklara "berättigat övervåld" din kiosktekniker.

Berättigat kanske är fel ord. Vad jag menar är detta: jag gillar att NMR blev utsatta för övervåld. Det glädjer mig.
Citera
2016-12-04, 22:46
  #1193
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
2 timmar tramsade från Emil och Pär troligen. Helt vanligt avsnitt av Motståndsrörelsens röst utåt.

Mer substans än så. Du kanske skall lyssna INNAN du rescenserar.
Citera
2016-12-05, 06:57
  #1194
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Såg bara som snabbast att det va en intervjuv med Thomas Jackson är det han "apatiska flyktingbarn" läkaren som Ingrid & Conrad snackade med? Härligt med ny jobb vecka & en massa bra poddar att lyssna på
Citera
2016-12-05, 19:28
  #1195
Medlem
Jag fick ett litet gott skratt när jag lyssnade på intervjun med "fel" Fredrik Vargas:

"VARGAS": Ja men jag tycker ju att median kan vara lite styrd, just med tanke på att den är ju ägd av en viss itnes... itnes... itnicitet.

ÖBERG: Ja... Och det är inte bra eller?

"VARGAS": Jaså? För dem är det väl bra.

ÖBERG: Jo...

Citera
2016-12-14, 17:12
  #1196
Medlem
Blekes avatar
Kan någon hoppa in och ta tag i tyglarna nästa gång det är en intervju? Jag förstår att ni ville grilla karln, men från ett utomstående perspektiv var intervjun oerhört oprofessionell. Kan ni inte köra någon regel som minst 20 sekunders replik innan någon får avbryta? Kanske även att den som intervjuas får en fråga i taget, inte 2-3 samtidigt av två personer. Det finns personer som sitter på gränsen till att stödja er och det här ger inte ett bra intryck. (jag syftar inte på mig själv då jag redan sympatiserar med era åsikter) Kom ihåg att alla inte är övertygade om hur kapitalismen är uppbyggd och fortfarande tror på det anonyma förtryckande systemet som vänstern målar upp.

Den senaste intervjun framstod mest som en tävling i skit-kastande och jag tyckte det var opassande att ni flera gånger slängde anklagelser på karln utan att låta han försvara sig ordentligt till punkt. Har man en gäst i studion ska man låta denna ta utrymme i alla fall tills att meningen är är nära på avslutad, då kan ni grilla personen. Att dock avbryta en tredjedel in i repliken när poängen knappt kommit fram är dock väldigt irriterande, speciellt när jag var intresserad av att höra hur han resonerade! Inte för att jag håller med vänstern alls, men jag vill veta hur de resonerar.

Jag är fristående politiskt och ser gärna att ni växer mer. Vill ni göra det föreslår jag att ni bygger upp en struktur på era intervjuer där ni använder lite mer "trigger discipline". Just nu gick ni på automateld och det blev mest kaos i sändningen. Lägg krutet där det behövs.
Citera
2016-12-16, 18:29
  #1197
Medlem
Medborgargardists avatar
Tycker det var ett misstag att låta Per Öberg leda diskussionen i senaste avsnittet när han uppenbarligen var väldigt känslomässigt engagerad på ett personligt plan med vänstermänniskan Elias. Även Hagberg borde fått sitta i baksätet under detta samtal då han precis kommer från en traumatisk händelse. Bättre vore det om faktiskt Palmblad som verkade lugn och behärskad fick sköta diskussionen tillsammans med han libertarianen Lindberg. Med Lindberg hade det varit extra roligt då han är f.d. kommunist och icke-nationalist som blivit tvärtom. Har dock full förståelse för att de två förstnämnda inte orkade hålla humöret uppe med tanke hur oresonabel vänstermänniskan var, som vägrade ta in några logiska resonemang, vägrade utvärdera och konkretisera sina egna ståndpunkter samt hela tiden försvårade samtalet med irrelevanta detaljer samt var dryg och använde tillmälen. Så prova att vila Öberg och Hagberg nästa gång ni får en ny vänstermänniska med i programmet, låt Karlsson, Lindberg eller Palmblad föra nästa samtal med en oliktänkande.
Citera
2016-12-16, 19:41
  #1198
Medlem
motarbetars avatar
har varit bortrest ett par veckor så precis lyssnat på de avsnitten jag missat.

tyckte med förra avsnittet blev väldigt grötigt i själva debatten, men lätt hänt när två motpoler möts på detta vis. Få ändå ge killen en klapp på axeln som ställde upp, alltid kul att höra hur de resonerar. Bästa är nog om någon håller i hela debatten så folk få tala till punkt. Annars inget att klaga på!

Men måste lyfta fram avsnittet med Dr Thomas Jackson, oerhört intressant människa som jag tycker ni ska försöka få med på lite tema grejer om psykologi och annat. Finns mycket att diskutera om just det ämnet, framförallt i dagens stressiga samhälle. Sen kul att ni tog upp pizzagate, har följt det sen det började diskuteras och tror det ligger någon sorts sanning bakom det hela.
Citera
2016-12-17, 12:43
  #1199
Medlem
Orjisols avatar
Han vänsternissen verkade ju helt bakom flötet. Kan dom inte intervjua någon som iaf kan argumentera för sin sak? Denna kille har troligen någon lätt utvecklingsstörning.
Citera
2016-12-19, 18:46
  #1200
Medlem
Medborgargardists avatar
Bra intervju med Frank DeSilva. Gillar att han hela tiden kallar Mikael Karlsson för Mike under intervjun låter så trevligt, nästan som om de är familjära med varandra sedan innan, låter så casual. Karlsson är riktigt bra på engelska, jättebra på att formulera sig och har ett utvecklat ordförråd, han måste vara med på alla engelska intervjuer. Själva intervjun var intressant och Silva verkar ha sunda åsikter, dock skulle jag gärna sett intervjun litet mer uppstyrd rent kronologiskt. Först gå igenom livet innan Order-karriären, under och sedan efter, samt reflektioner om vad som gjordes bra mindre bra osv, kanske några anekdoter om Matthews (hur ofta kan man fråga någon om det...) sedan politiska och filosofiska / personliga frågor. Nu blev det lite spretigt, men bra ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback