Jag har ägt en FX45. Hade den i 7år och det var en helt fantastiskt skön bil och går överraskande bra för att vara såpass stor. Du sitter som en kung både fram och bak, dock rätt dåligt bagage om man ser till storleken.
DOCK så är det en dyr bil att äga, försäkring på min var 10.000 om året och det första året när den fortfarande var väldigt ovanlig i sverige kostade den 17.000! Då var jag även intresserad av en 3år gammal BMW M5 som skulle kostat 9000/år som jämförelse.
Jag snittade runt 1.4-1.5L/milen och som lägst på en långkörning kom jag ner i 0.95, men då låg jag och verkligen smygkörde bakom en husvagn i 40mil.
Reservdelar i europa var sjukligt dyrt så jag importerade delar från USA, men det har nog ändrats nu?
Skatten var 3500 per år.
Jag hade nog valt FX45=V8an istället för FX35=V6 eftersom V6an ändå inte går billigt.
Att importera från USA är i sig ett litet äventyr och kommer en del risker/utmaningar, så hade nog föreslagit att du köper en i sverige/europa, de är ju rätt billiga här också och prutmån lär det nog finnas

.