Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-14, 00:42
Medlem
cossinuss avatar
Hej jag vill se avsnitt 6 av vetenskapens värld som sändes 2:a mars i år. Går bara att se från svenskt ip.

Jag har ingen lust att betala vpn/proxy bara för att se ett avsnitt. Vet nån var/hur man kan göra för att kunna se det? Gratis svensk proxy/vpn? Nån annan lösning?
Citera
2015-03-14, 00:53
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Hej jag vill se avsnitt 6 av vetenskapens värld som sändes 2:a mars i år. Går bara att se från svenskt ip.

Jag har ingen lust att betala vpn/proxy bara för att se ett avsnitt. Vet nån var/hur man kan göra för att kunna se det? Gratis svensk proxy/vpn? Nån annan lösning?

Fungerar inte tillägget "Hola Better Internet" för Chrome på SVT Play?
Citera
2015-03-14, 06:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren

Det borde det göra eftersom jag kan se alla möjliga länders -play program.
http://hola.org/
Citera
2015-03-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det borde det göra eftersom jag kan se alla möjliga länders -play program.
http://hola.org/

Kan du vänligen bekräfta att just SVP Play fungerar?

Jag har genom åren provat flera dyra betal-VPNer som sa det skulle funka. Ännu har ingen låtit mig se SVT Play. Allt annat fungerar som satt jag i Göteborg, men inte SVT. Antar dom fått hjälp av Försvarets radioanstalt för att omöjligöra alla typer av trix.

Snåla smålänningar!
Citera
2015-03-14, 12:23
Medlem
Iixils avatar
Hola har inte funkat på svtplay för mig, men snart ett år sedan jag försökte, så kanske fungerar med en nyare version.
Citera
2015-03-15, 08:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iixil
Hola har inte funkat på svtplay för mig, men snart ett år sedan jag försökte, så kanske fungerar med en nyare version.

Jag blev överraskad när jag kollade för någon månad sedan. Betydligt fler länder än för 1 år sedan iallafall. Inga garantier för SVT-play från mig dock men enkelt att prova och gratis.
Citera
2015-03-16, 19:06
Medlem
Iixils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag blev överraskad när jag kollade för någon månad sedan. Betydligt fler länder än för 1 år sedan iallafall. Inga garantier för SVT-play från mig dock men enkelt att prova och gratis.

Sitter och tittar på Vetenskapens Värld just nu, med senaste versionen av Hola. Så kan bekräfta att Hola fungerar på svtplay!
Citera
2015-03-16, 19:19
Medlem
deadhead.s avatar
Jag använder Pirateplay för att ladda ned från SVT Play, behövs ingen VPN eller någonting för mig
Citera
2015-03-16, 19:50
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren

Jag testade det precis (bor på Filippinerna) och det funkade klockrent.
Citera
2015-03-16, 20:46
Medlem
DennisOlofs avatar
Det bästa vore ju om privatpersoner med t.ex. fiber själva kunde ordna med programvara så att man själv kunde agera VPN eller proxy (relay) åt ett begränsat antal användare. Skulle man kunna skapa någon sajt eller så, med grupper.

På de viset skulle SVT kunna slänga sig i väggen för då kan man aldrig stoppa folk som tittar via SVT Play. Det är sjukt hur dom försöker förhindra detta, dom bryter ju inte mot copyright eftersom dom redan spärrat bort allt som inte är svenska IP-adresser, varför ska dom då också försöka spärra bort VPN och annat, det är ju användaren som bryter mot copyright, det är ju inte SVTs uppgift att jaga dessa VPN osv. Sjukt störande att dom ska jaga mygg med kanoner, å andra sidan vet vi alla hyr sjuka copyswede är, knäppa minst sagt.

Det måste ju ändå vara en mycket liten del som tittar på SVT play från utlandet, det här gäller iofs andra länder också. Man blir så jävla trött på dom när dom håller på såhär.

SVT Play borde funka med de svenska tjänster som finns, antar det kostar. Är det någon som hört om vissa är blockerade av SVT ?
Citera
2015-03-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Det bästa vore ju om privatpersoner med t.ex. fiber själva kunde ordna med programvara så att man själv kunde agera VPN eller proxy (relay) åt ett begränsat antal användare. Skulle man kunna skapa någon sajt eller så, med grupper.

På de viset skulle SVT kunna slänga sig i väggen för då kan man aldrig stoppa folk som tittar via SVT Play. Det är sjukt hur dom försöker förhindra detta, dom bryter ju inte mot copyright eftersom dom redan spärrat bort allt som inte är svenska IP-adresser, varför ska dom då också försöka spärra bort VPN och annat, det är ju användaren som bryter mot copyright, det är ju inte SVTs uppgift att jaga dessa VPN osv. Sjukt störande att dom ska jaga mygg med kanoner, å andra sidan vet vi alla hyr sjuka copyswede är, knäppa minst sagt.

Det måste ju ändå vara en mycket liten del som tittar på SVT play från utlandet, det här gäller iofs andra länder också. Man blir så jävla trött på dom när dom håller på såhär.

SVT Play borde funka med de svenska tjänster som finns, antar det kostar. Är det någon som hört om vissa är blockerade av SVT ?
Nu är det dock inte SVT du ska vara sur på, de har endast köpt licens för att distribuera inom Sverige. Om de inte försöker förhindra att sändningen kan tas emot utomlands kan det stå dem dyrt.
Citera
2015-03-16, 22:28
Medlem
Iixils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Nu är det dock inte SVT du ska vara sur på, de har endast köpt licens för att distribuera inom Sverige. Om de inte försöker förhindra att sändningen kan tas emot utomlands kan det stå dem dyrt.

Men program som Vetenskapens Värld(VV) och andra SVT-producerade program borde ju inte vara så strikta. VV köper ju iof in inslag från hela världen, men man tycker ju att i grannländerna Finland, Norge och Danmark, där SVT 1, 2 och TV4 sänds fritt, inte borde blockera IP från dessa länder.

Man kan ju se dessa program ändå, när de sänds live..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in