Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-02, 01:12
  #1
Medlem
uNderdog_101s avatar
Jag har nyligen fått ett dussin utländska DVD-skivor, men när jag skall spela upp dom i min tv blir det svartvitt. Jag behöver hjälp att få färg på dessa filmer.
Jag har provat att koppla runt lite med kablarna och ändra inställningarna i boxern, men inget har hjälpt. jag har provat med S-VHS kabel, men det hjälpte inte.

Min TV är en Philips 25PT4101/13 (det var modelnummret som stod ibak), DVD-spelaren är en Sony DVP-PQ1 och boxern är en Thomson DTI 353TH, jag har även en Thomson DTI2000.

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få.
Citera
2005-10-02, 02:02
  #2
Medlem
x12s avatar
Vilket land är DVD-skivorna avsedda att användas i?
Citera
2005-10-02, 02:10
  #3
Medlem
uNderdog_101s avatar
De är kodade i region 0 allihop. Det jag menade med utländska var mest att de är kodade i NTSC och inte PAL. de mesta av dem är brända och ett par är riktiga filmer avsedda för internationell försäljning men kodade i NTSC (dessa är porr).
Citera
2005-10-02, 07:56
  #4
Medlem
Raazs avatar
säker på att din dvd har stöd för att spela NTSC?
Citera
2005-10-02, 09:24
  #5
Medlem
skattebetalares avatar
Eller tvn
Citera
2005-10-02, 09:26
  #6
Medlem
Gothenburgers avatar
Ställ om DVD:n till NTSC så funkar det. Det går på alla spelare idag vill jag påstå idag, så länge man inte har köpt värsta skiten på Ge Kås.
Citera
2005-10-02, 10:32
  #7
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Ställ om DVD:n till NTSC så funkar det. Det går på alla spelare idag vill jag påstå idag, så länge man inte har köpt värsta skiten på Ge Kås.

Problemet ligger troligtvis i TVn
Citera
2005-10-02, 10:47
  #8
Medlem
Gothenburgers avatar
Kolla inställningarna.....se efter om det står att "EXT 1" (elller vilken extern ingång du nu har din DVD på) skall köras med VHS eller S-VHS. Den måste stå på S-VHS om du inte kopplat din DVD via en scart
Citera
2005-11-26, 20:07
  #9
Medlem
Sordids avatar
Kan man köpa en dvdspelare med NTSC/PAl och få en klar bild i en äldre TV? Jag har en samsungtv från slutet av 90talet, som självklart inte har en susning om NTSC- men jag har för mig att bilden kan flimra på äldre TVapparater ÄVEN om man har en dvd som tar NTSC.

Någon som vet?
Citera
2005-11-26, 22:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Kan man köpa en dvdspelare med NTSC/PAl och få en klar bild i en äldre TV? Jag har en samsungtv från slutet av 90talet, som självklart inte har en susning om NTSC- men jag har för mig att bilden kan flimra på äldre TVapparater ÄVEN om man har en dvd som tar NTSC.

Någon som vet?

Ja det går alldeles fint.
Citera
2005-11-26, 22:59
  #11
Medlem
Sordids avatar
Tack Stalin!

Ett steg till på väg mot "The Chosen"boxen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback