Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-13, 22:33
  #1
Medlem
Har en surfplatta med kitkat 4.1 Jelly Bean och vill uppdatera till kitkat 4.2 eller högre.
Vill kunna använda den med chromecast. I nuläget fungerar det bara ibland sen tappar den kontakten.
Det finns inte och kommer inte komma nån uppdatering till min surfplatta.

Länkar till sidan för specifikationer till för surfplattan eftersom jag inte kan nåt om detta. Är det ens möjligt att uppgradera kitkat på den:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2384579

Om det går så undrar jag hur man gör. Finns det nån svensk anvisning? Blir förvirrad av de engelska.
Läste nånstans att den kan låsa sig eller liknande och bli oanvändbar. Stämmer det?
Citera
2015-03-13, 22:54
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Har en surfplatta med kitkat 4.1 Jelly Bean och vill uppdatera till kitkat 4.2 eller högre.
Vill kunna använda den med chromecast. I nuläget fungerar det bara ibland sen tappar den kontakten.
Det finns inte och kommer inte komma nån uppdatering till min surfplatta.

Länkar till sidan för specifikationer till för surfplattan eftersom jag inte kan nåt om detta. Är det ens möjligt att uppgradera kitkat på den:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2384579

Om det går så undrar jag hur man gör. Finns det nån svensk anvisning? Blir förvirrad av de engelska.
Läste nånstans att den kan låsa sig eller liknande och bli oanvändbar. Stämmer det?

Först och främst är det Chromecast som tappar kontakten eller är det din platta som inte kan "skicka" till Chromecast'en?

Det är normalt tillverkaren som står för uppdateringar av OS'et (i ditt fall uppgradering till Kitkat)...
DMTECH kanske inte har någon uppgradering av OS?

I övrigt fungerar Chromecast så att (förutom spegling av skärmen, och andra "localcast" program) att du skickar en "länk" till din Chromecast och sedan så streamas det på din Chromecast från internet via ditt WiFi... dvs bryts detta på något sätt är det antingen fel på din Chromecast eller har du problem med det internet alt. ditt WiFi...
Citera
2015-03-13, 23:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Först och främst är det Chromecast som tappar kontakten eller är det din platta som inte kan "skicka" till Chromecast'en?

Det är normalt tillverkaren som står för uppdateringar av OS'et (i ditt fall uppgradering till Kitkat)...
DMTECH kanske inte har någon uppgradering av OS?

I övrigt fungerar Chromecast så att (förutom spegling av skärmen, och andra "localcast" program) att du skickar en "länk" till din Chromecast och sedan så streamas det på din Chromecast från internet via ditt WiFi... dvs bryts detta på något sätt är det antingen fel på din Chromecast eller har du problem med det internet alt. ditt WiFi...

Dm tech säger att det inte kommer nån uppdatering.
På specifikationer står det att chromecast behöver kitkat 4.2. På surfplattan har jag full wifi styrka. Har en wifi-extender ca 50cm från chromecasten.
Är förvirrad för jag vet inte vad det är som strular. Hos mina föräldrar fungerade det utan problem när jag testade där. Kollade på 5 avsnitt som jag spolade fram flera gånger för påfresta. Testade via min mobil med kitkat 4.4 hemma igår och det fungerade. Har testat casta från flera olika appar. Fungerar en funkar alla alt fungerar inte den ena går inte de andra heller.
Blir tokig!
Citera
2015-03-14, 17:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Dm tech säger att det inte kommer nån uppdatering.
På specifikationer står det att chromecast behöver kitkat 4.2. På surfplattan har jag full wifi styrka. Har en wifi-extender ca 50cm från chromecasten.
Är förvirrad för jag vet inte vad det är som strular. Hos mina föräldrar fungerade det utan problem när jag testade där. Kollade på 5 avsnitt som jag spolade fram flera gånger för påfresta. Testade via min mobil med kitkat 4.4 hemma igår och det fungerade. Har testat casta från flera olika appar. Fungerar en funkar alla alt fungerar inte den ena går inte de andra heller.
Blir tokig!
Tar tillbaka det. Det fungerar inte via mobilen heller. Är samma problem där med
Citera
2015-03-14, 18:55
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Tar tillbaka det. Det fungerar inte via mobilen heller. Är samma problem där med

Men internet på din telefon, platta (dvs Wifi/internet) har du aldrig haft något problem med? funkar klockrent?

Eller har du "dippar" på dit trådlösa nät när du använder plattan eller slagit på wifi på telefonen?

Jag misstänker att du har något problem där...
Citera
2015-03-15, 01:11
  #6
Medlem
Inte för att vara otrevlig men varför i helvete skaffar någon en dmtech platta eller ens en elektronik pryl med det märket? Det är ju som gjort för att saker ska krångla.

Testa med en annan platta om du har tillgång till det. Annars tycker jag du införskaffar en Annan det finns någorlunda android plattor för 1000 lappen om man nu bestämt måste använda android.
Citera
2015-03-15, 07:11
  #7
Avstängd
Får nog hålla med föregående talare, det är nog ganska kört med den saken. Dmtech är ett riktigt skräpmärke som bör undvikas, tillsammans med all annan budgetelektronik. Eller budgetprylar öht för den delen, end of rant.
Citera
2015-03-15, 17:05
  #8
Medlem
Fast om man läser inläggen ser man att det inte var surfplattan eller dess märke (!) som var problemet eftersom det var likadant med mobilen!
Citera
2015-03-15, 17:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Men internet på din telefon, platta (dvs Wifi/internet) har du aldrig haft något problem med? funkar klockrent?

Eller har du "dippar" på dit trådlösa nät när du använder plattan eller slagit på wifi på telefonen?

Jag misstänker att du har något problem där...
Jag har full mottagning på både surfplattan och telefonen. Använder wifi på båda. Kollade på extendern och den visade lika många signalpluppar som den brukar.

Efter att jag köpte extendern har jag inte haft problem med nätet. Bor i ett betonghus så extendern behövdes...
Citera
2015-03-16, 01:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Fast om man läser inläggen ser man att det inte var surfplattan eller dess märke (!) som var problemet eftersom det var likadant med mobilen!

Kanske inte men med en dmtech surfplatta kommer det bara komma mer och mer fel på.Bara att det inte finns eller kommer komma några uppdateringar till plattan säger en hel del om dom.
Citera
2015-03-16, 17:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Kanske inte men med en dmtech surfplatta kommer det bara komma mer och mer fel på.Bara att det inte finns eller kommer komma några uppdateringar till plattan säger en hel del om dom.
Eftersom det inte är fel på surfplattan är ju alla kommentarer om plattans märke irrelevanta...
Citera
2015-03-16, 20:19
  #12
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Jag har full mottagning på både surfplattan och telefonen. Använder wifi på båda. Kollade på extendern och den visade lika många signalpluppar som den brukar.

Efter att jag köpte extendern har jag inte haft problem med nätet. Bor i ett betonghus så extendern behövdes...


Ok, då verkar ju signal helt ok då. Men hur är det med internet i övrigt?

Svårt att märka av dippar (internet dippar) när man surfar, men kan vara ett jävelskap vid streaming...

Annars är det svårt att säga... Har själv Chromecast och bättre lite apparat får man leta efter... sjukt nöjd...


Dock streaming ala Netflix brukar fungera trots internet trubbel... Netflix buffrar riktigt bra... Men ex viss HTML5 streaming osv...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback