Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-13, 19:45
  #1
Medlem
IanCurtis1980s avatar
Hallå!

Jag är ute efter bra högtalare för hemmet. Behöver inte vara något stort och pampigt som kan spränga trumhinnor utan bara så musiken kan spelas på ett gött vis. Tänkte mig någonting runt 500-600 kr. Finns det något som är bra inom den prisgruppen?
Citera
2015-03-13, 20:03
  #2
Medlem
franges avatar
För 5-600kr får du bara skräp, eller möjligen ett par pyttiga stativare som i sig låter någorlunda okej - men definitivt skulle behöva kompletteras med en aktiv subwoofer för att få någon som helst tyngd i ljudet.

Dessa skulle jag väl säga, de låter helt okej för priset. Men som sagt, de behöver en subwoofer för att man ska få lite tryck i ljudet.
http://www.ljudfokus.se/produkt/dyna...-1-svart/3096/


Dock är mitt tips att du letar begagnat, kolla efter Dynavoice Challenger-serien, finns garanterat på Blocket.
Citera
2015-03-14, 13:25
  #3
Medlem
För 5-600 kronor kan det vara svårt att hitta något super, men inte bara skräp.

Kika runt på loppisar så kan du hitta mycket trevliga högtalare för en liten slant. Men detta kan ju ta ett tag.
Citera
2015-03-15, 16:28
  #4
Medlem
Bazecoons avatar
På Begagnade marknaden om man har tur kan hitta bra och billiga högtalare för nåra hundralappar.Om du ska ha nya så blir det svårt.Då måste du räkna med lite mer .
Citera
2015-03-15, 20:56
  #5
Medlem
För 5-600 kr får du inte ens ett par bra hörlurar.
Citera
2015-03-16, 00:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
För 5-600 kr får du inte ens ett par bra hörlurar.


Det får man definitivt.

Många tror att pris = bra.
Citera
2015-03-16, 00:59
  #7
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobotKeso
Det får man definitivt.

Många tror att pris = bra.

Precis! allt som är dyrt behöver inte vara kvalite jämt.På Begagnade marknaden kan man hitta jätte bra högtalare för nåra hundra som låter bättre än de mesta som görs idag.
Citera
2015-03-19, 18:00
  #8
Medlem
elektronikfreaks avatar
Du kan gömma att du ska hitta något NYTT i högtalarväg som bara så musiken kan spelas på ett gött vis. Leta på begagnatmarknaden och öka på summan till några tusenlappar så kan du med lite tur hitta något som låter riktigt bra.
Citera
2015-03-19, 19:41
  #9
Medlem
Tripportreats avatar
I den prisklassen blir det inte mycket ljud, men med tanke på budgeten så misstänker jag att du inte har skyhöga krav.

Jag skulle vilja veta vad du har för förstärkare först och främst.

//Tripportreat
Citera
2015-03-19, 19:50
  #10
Medlem
Tripportreats avatar
Höjer du budgeten lite så får du dessa. Jag har lyssnat på föregående modell och blev förvånad över ljudet.

http://m.netonnet.se/art/ljud-och-ho...r/193312.4320/

Bra basresurser ihop med en vettig förstärkare men lämnar mer att önska på mellanregister och diskant. Stämmer väl överens med de kriterier och önskemål personer som söker ljud i den prisklassen brukar önska.

Definitivt det bästa jag hört bland högtalare upp till 1000:-.

//Tripportreat
Citera
2015-03-19, 19:51
  #11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Precis! allt som är dyrt behöver inte vara kvalite jämt.På Begagnade marknaden kan man hitta jätte bra högtalare för nåra hundra som låter bättre än de mesta som görs idag.

Nej, det kan man inte men för 5-600 kan man få tag i hyfsade begagnade högtalare.
Citera
2015-03-23, 01:46
  #12
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nej, det kan man inte men för 5-600 kan man få tag i hyfsade begagnade högtalare.

Du kan inte bestämma och säga att man kan inte fynda bra högtalare för nåra hundra kroner när jag säger att man kan det förstår du? Nu är det såhär att ljud och högtalare är individuellt,tycke och smak.Vi pratar begagnat.Man kan mycket väl fynda billiga högtalare på myrorna som kan rycka för en hundring som kan låta riktigt bra beroende på vad man hittar för nått par.och detta bero på att det finns okunnigt folk där som inte vet vilket värde dem har osv .Mina "luxor 6031" köpte jag för 100 kroner på myrorna och rastar i mitt tycke det mesta billiga högtalarna som görs idag och evun dyrare kan låta sämre med i mitt tycke men somsagt ljud är en personlig fråga samt tycke och smak.Jag har själv fyndat ett antal många högtalare på blocket för allt från mellan 200-500 kroner och fått riktigt bra högtalare för en billig peng.Är man ute efter speciella högtalare från begagnade marknaden som till exempel "Bang&olufsen" så kan jag tänka mig att priset kan vara värt mer än nåra hundra.Men på loppis marknader och myrorna till exempel med tur så kan du fynda riktigt bra högtalare för bara nån hundring i bra skick. Allt beror på oxå vad man är ute efter.
__________________
Senast redigerad av Bazecoon 2015-03-23 kl. 02:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback