Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-13, 18:17
  #1
Medlem
Hittade ingen tråd så startar väl en.

Skyforge är ett nytt sci-fi fantasy MMORPG med action combat likt gw2/tera/neverwinter osv.
Spelet är just nu i closed beta och det kommer att vara f2p när det släpps med en ingame shop (förhoppningsvis inte p2w).


hemsida http://sf.my.com/us
gameplay - https://www.youtube.com/watch?v=kX1QaSJbUrE
Citera
2015-07-06, 16:57
  #2
Avstängd
Konstigt att detta spel inte fått mer uppmärksamhet, jag tycker det ser bättre ut än alla MMOs som kommit ut på senare åren, ska bli jävligt kul att börja lira det på torsdag! Hoppas verkligen på detta.
Citera
2015-07-06, 17:18
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Fan, inte hört om detta alls.

Läste lite snabbt och PVP'n ser ju riktigt nice ut.

Edit: Så länge det inte blir P2W så kan detta vara lovande.
Citera
2015-07-06, 17:28
  #4
Medlem
Deras förra spel, Allods Online, var faktiskt ruskigt bra tills det blev köpt av Mail.ru. Efter det blev det mer och mer p2w. Vi får hoppas att det Skyforge har ett bättre öde.

Det ser onekligen intressant ut. Lär absolut testa det i open beta.
Citera
2015-07-07, 20:48
  #5
Avstängd
Spelat 3-4 timmar idag, jag diggar det som fan faktiskt, 4-5 polare som testat och köpte spelet och börjar lira på torsdag med när det är soft-release, fett nice. Segt bara att man måste vänta in att få lira Berserker/Gunner som man egentligen vill lira! Men Knight var riktigt ballt!
Citera
2015-07-08, 00:36
  #6
Medlem
bosse.gote48s avatar
Har spelat 1 timme ungefär, måste säga att det är väldigt lovande. Lightbringer är en riktigt skoj klass. Typ support, med massa dmg. =)
Citera
2015-07-09, 08:22
  #7
Medlem
Får se om man ger vika och köper det billigaste founders pack ikväll. Kommer åka iväg nästa vecka så premium bonus blir ju bortkastad, dock får man ju spela några dagar iaf.

Körde lite på stress testet och tyckte också det verkade lovande. Blir nog att börja som Paladin och sedan låsa upp Archer.
Citera
2015-07-09, 10:02
  #8
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desolace
Får se om man ger vika och köper det billigaste founders pack ikväll. Kommer åka iväg nästa vecka så premium bonus blir ju bortkastad, dock får man ju spela några dagar iaf.

Körde lite på stress testet och tyckte också det verkade lovande. Blir nog att börja som Paladin och sedan låsa upp Archer.

Har jag fattat rätt om att det är imorgon man kan spela med founders pack?

Så som ^Eaz säger är det bra så länge det inte blir p2w. Jag blir intresserad när jag hör att Obsidian Entertainment ligger bakom utvecklingen.

Så jag håller tummarna och kommer testa, trots att jag vanligtvis uppskattar tank-dps-healer trinity, och det verkar detta inte vara.
Citera
2015-07-09, 17:59
  #9
Medlem
Om du inte redan sett det ha OB börjat för ett par timmar sen. Är på väg från jobbet nu, sen blir det att lira kommer nog skippa gymmet idag till och med.

Gällande p2w är det viktigt att skillja på p2w och att betala för bekvämligheter. Även fast jag inte är ett fan av att man kan betala för att få saker lite snabbare så räknar jag det inte som p2w. P2w är när man kan köpa så att ens karaktär blit starkare a la Allods run system som gjorde att man kunde spendera en förmögenhet för att öka sin skada i procent.

Detta är samma utvecklare men de har sagt att de lärt sin läxa, dock är kag ytterst skeptiskt. Har ingen ordentlig källa då jag läste det på nått forum under dagen men det verkar som att de i Ryssland börjat dra det i en tråkig riktning. I end gamet ska guilds tydligen kunna betta credits för att få tillgång till någon slags pvp eller liknande. Problemet är att valutan man kan köpa i spelet går att växla mot credits. Dette ger guilds som är villiga att lägga ut pengar övertaget i bettnigsfasen. Inte p2w i det att man kan köpa power men ändå inte en riktning jag gillar. Men som sagt vet jag inte om källan var helt hundra.

Tänker iaf gå in blond och blåögd som jag gör i varje mmo och så får vi se vad som händer!
Citera
2015-07-09, 20:58
  #10
Avstängd
Har lirat 4-5 timmar nu, kan inte slita mig men måste för att jobba. Men lär bli att skippa kröket första gången på ett halvår för att spela spel, fyfan vad jag diggar det här!
Citera
2015-07-09, 22:21
  #11
Medlem
Har också riktigt kul! Kör berserker just nu för att levla snabbt. Har nyss öppnar upp det stora atlas trädet. Kommer va seg på jobbet imorgon!
Citera
2015-07-10, 04:07
  #12
Medlem
Klownfaces avatar
ingen world-pvp, där sprack det direkt för mig
random ganking och plöstliga city raids ska det vara!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback