Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-12, 06:12
  #1
Medlem
Tjatters avatar
Är det någon som testat denna distribution ännu? Istället för att gå samma väg som Elementary och skapa en helt ny DE så har man valt att använda Gnome med sina egna extensions. Det är fotförande bara en beta men jag tycker att det redan ser riktigt lovande ut.

http://www.webupd8.org/2015/03/ozon-...-download.html
Citera
2015-03-12, 09:15
  #2
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjatter
Är det någon som testat denna distribution ännu? Istället för att gå samma väg som Elementary och skapa en helt ny DE så har man valt att använda Gnome med sina egna extensions. Det är fotförande bara en beta men jag tycker att det redan ser riktigt lovande ut.

http://www.webupd8.org/2015/03/ozon-...-download.html

Är jag inte helt ute och cyklar så är OzonOS ett samarbete mellan Numix Project och Nitrux.
Och tanken är att de skall göra en del förändringar (utan extensions, mig veterligen) i gnome-shell.

Kör man redan med Fedora så ser jag ingen anledning till att ladda hem Ozon, åtminstone inte för tillfället.
Citera
2015-03-12, 11:50
  #3
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Är jag inte helt ute och cyklar så är OzonOS ett samarbete mellan Numix Project och Nitrux.
Och tanken är att de skall göra en del förändringar (utan extensions, mig veterligen) i gnome-shell.

Kör man redan med Fedora så ser jag ingen anledning till att ladda hem Ozon, åtminstone inte för tillfället.
Enligt artikeln så är det extensions som gäller vilket känns som en ganska bra idé enligt mig. Jag ser det mer som ett alternativ till Elementary en vad jag gör Fedora.
Citera
2015-03-12, 17:26
  #4
Medlem
Red-Pandas avatar
Kan ju säga att det ser väldigt estetiskt tilltalande ut.

Jag kör idag Korora med default Gnome, jag har varken tid,ork eller kunskap att ändra mycket i systemet. Jag håller mig oftast till RPM distros så jag ska självklart ge denna en spin någon gång framöver.
Citera
2015-03-12, 19:09
  #5
Medlem
Docklands avatar
Snyggt. Dock har jag lite sämre erfarenhet av gnome. G3 åtmintone, ihop med Nvidia-drivarna.
Citera
2015-03-19, 22:38
  #6
Medlem
foofles avatar
Snyggt.
Verkar vara ett alternativ till Fedora som är värt att åtmindstone testa.
Citera
2015-03-28, 08:46
  #7
Medlem
Run3s avatar
Bara jag som tycker att alla dessa ikonpaket och dockor är gravt överskattade?
Citera
2015-03-28, 20:56
  #8
Medlem
towbs avatar
Visst, men det är ju fortfarande fedora med gnome och numix på det som typ alla redan kör. Jag tycker det verkar rätt onödigt.
Citera
2015-03-28, 22:41
  #9
Medlem
VeeJays avatar
Jag förstår inte vitsen med att skapa en helt ny dist när det hade räckt med att släppa det som ett paket ála Numix istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback