Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-12, 23:06
  #13
Medlem
pixiegnoms avatar
En tesked jordnötssmör kommer man rätt långt på fast det är ju inte så jättelågt kaloriinnehåll förstås
Citera
2015-03-16, 12:08
  #14
Medlem
Då ingen inflikat detta tidigare så säger jag fiskbullar då! Lågt kaloriinnehåll (dock inte så näringsfullt) men mättar bra med en potatis eller 2
Citera
2015-03-17, 06:31
  #15
Medlem
Viktväktarnas soppor ligger runt på runt 100-200kcal per burk.
Citera
2015-03-17, 16:12
  #16
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Viktväktarnas soppor ligger runt på runt 100-200kcal per burk.

Här snackar vi dock ett brutalt överpris. Nästa inga kcal och protein för pengarna.
Citera
2015-03-17, 16:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrande
Om det skall vara färdigmat är ju fiskgratäng smidigt, hyfsat kalorisnålt och mättande. Även färdig lasange.
Detta.

Har utforskat frys -och microsortimentet ganska grundligt pga studier / hatar att laga mat. Fiskgratäng är bra. Se till att du köper en 600gr bara. Undvik fryslasagne a'la "karins" och dylikt - Det finns färsk lasagne också, de säljs i lite större sizer men de räcker å andra sidan 2 gånger. De är ändå ganska billiga.

Annars är mina tips makrillfiléburkar. Bara att koka pasta/potatis/ris whatever och ösa ner en eller två burkar makrillfilé. Klart. Detta har jag levt på i perioder.

Har tränat seriöst hela mitt liv så jag är inget fettoäckel som svamlar.
Citera
2015-03-17, 20:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulltnormal
Detta.

Har utforskat frys -och microsortimentet ganska grundligt pga studier / hatar att laga mat. Fiskgratäng är bra. Se till att du köper en 600gr bara. Undvik fryslasagne a'la "karins" och dylikt - Det finns färsk lasagne också, de säljs i lite större sizer men de räcker å andra sidan 2 gånger. De är ändå ganska billiga.

Annars är mina tips makrillfiléburkar. Bara att koka pasta/potatis/ris whatever och ösa ner en eller två burkar makrillfilé. Klart. Detta har jag levt på i perioder.

Har tränat seriöst hela mitt liv så jag är inget fettoäckel som svamlar.

Tack för ett bra svar.
Är tyvärr inte jätte förtjust i fisk.
Vad menar du med färsk lasagne?

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback