Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-03-24, 14:10
  #37
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riev
Känslan i spelvärlden är snarlik, men Child of Light är ett JRPG med tillhörande turbaserade strider medan Ori är en plattforms-/metroidvaniaspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugly_Bob
Bara den grafiska stilen som är liknande. Ori är till 100 % ett plattformsspel med högt tempo som ofta kräver snabba reflexer och timing för att klara sig igenom medan CoL är mer av ett renodlat RPG med stridsfokus. Personligen är jag Ori-frälst

Okej tackar, låter som Ori är att föredra då
Citera
2015-03-24, 16:35
  #38
Medlem
rievs avatar
Jag tyckte att båda var trivsamma, men som sagt av helt olika anledningar.
Citera
2015-03-28, 16:21
  #39
Medlem
Carnage.s avatar
Förvånad över hur svårt det är. Har dött fler gånger i detta än i Bloodborne, haha.
Citera
2015-04-13, 01:34
  #40
Medlem
Mattelols avatar
Vilket underbart jävla spel detta är. Jag har tröttnat på spel nästan helt men det här återupplivade spellusten på ett magiskt sätt, fyra timmar har flugit förbi som om de vore tio minuter. Vilken fantastisk grafik, vilket ljud, vilket gameplay, det här bjöd på en spelglädje av sällan skådat slag, och jag har massor kvar! Jag är precis som någon annan i tråden; Ori-frälst!

För er som har en 21:9-skärm så släpptes det ett plugin till programmet Flawless Widescreen idag (vad är oddsen för att det släpps samma dag som jag bestämmer mig för att spela det?). Ladda ned programmet här: http://www.flawlesswidescreen.org/
Citera
2015-04-15, 15:48
  #41
Medlem
Kan inte annat än att hålla med mattelol, riktigt fint lir. Finns bara en nackdel och det är att det är kort. Kommer definitivt att köra en andra gång, vilket inte har hänt med ett spel sedan wolfenstein 3d på 90-tal.
Citera
2016-03-18, 14:49
  #42
Medlem
han solos avatar
Spelet är nu släppt i en "Definitive Edition".

Mjölka mjölka. Inte mycket nytt. Några nya områden samt 2 extra skills.

Men har man inte spelat Ori gör man bäst i att göra det nu på momangen.
Citera
2016-03-21, 17:47
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Spelet är nu släppt i en "Definitive Edition".

Mjölka mjölka. Inte mycket nytt. Några nya områden samt 2 extra skills.

Men har man inte spelat Ori gör man bäst i att göra det nu på momangen.

Funktionen fast travel mellan save points lär vara ny, samt att man nu kan backtracka genom alla områden i spelet tydligen.

Har man redan som jag spelat det utsökta originalet är väl det här mest att betrakta som en expansion, men ett plus är ju att det bara kostar 49 kr att uppgradera om man redan köpt första versionen.
Citera
2016-04-22, 08:46
  #44
Medlem
Mattelols avatar
Definitive Edition kommer till PC nästa vecka, är dock fortfarande inte helt med på vad DE innebär? Om jag köper spelet, får jag då spela igenom alla de gamla "områdena" plus den nya zonen? Jag har varvat Ori så pass många gånger så det är inget jag har lust att göra igen...
Citera
2016-09-28, 17:53
  #45
Medlem
lieliedies avatar
Jag sålde mitt xbox one för ett tag sen och rensade bland mina tv-bänks lådor nu. Hittade en oanvänd Voucher för hela Ori and the blind forest spelet som jag fick tillsammans med konsolen när jag köpte den. Bara säg till om någon vill ha den. Annars slänger jag den bara.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback