Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-11, 18:40
  #1
Medlem
Autoziones avatar
Nytt plattformsspel som visades upp under senaste E3-mässan. Finns ute nu till Xbox One och PC, det skall även komma till Xbox 360 senare under året. Det har fått finfina recensioner och här finns en video för den som vill se lite gameplay: http://www.giantbomb.com/videos/quic...st/2300-10005/

Även om jag bara spelat en liten stund måste jag säga att jag är imponerad. Det är riktigt väl animerat och det är nog det snyggaste plattformsspelet jag sett. Ett klassiskt Metroidvania i ny tappning skulle man väl kunna säga. Köp eller ladda ner och sedan köp, 20 euro är ingenting!
Citera
2015-03-11, 19:40
  #2
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Ser riktigt bra ut, har några platformare på hårddisken redan som jag ska spela genom först men sen ska jag absolut ge detta ett försök.
Citera
2015-03-11, 21:25
  #3
Medlem
Miniwas avatar
Ser sjukt najs ut ju, hur kan jag inte hört dom detta innan? o.O
Nästan som en studio ghibli film typ
Citera
2015-03-12, 05:51
  #4
Medlem
pissefjongs avatar
Ser grymt mysigt ut, fick 9/10 utav gamereactor. Är det någon som vet mer specifikt när detta kommer till x360?
Citera
2015-03-12, 23:21
  #5
Medlem
han solos avatar
Jag, Mary Jane och Ori har umgåtts flitigt de senaste två timmarna. Spelet är fullkomligt fantastiskt.

Detta är mina samlade intryck:

Urläcker design, på allt! Spelfigurerna känns både Pixar och Hentai på något vis. Stilmässigt så att säga. Fint.

Hög mysfaktor! Får en nostalgisk känsla. Lite Rayman, Sonic, Lion King. Dock med lite new age/östasiatisk touch.

Tajt spelkontroll. Jag dog hela tiden. Men enbart för att jag är hög och är alltjämt risig på plattformare. Det kan ta lång tid innan man känner sig bekväm med -hopp-mekaniken. Kan lätt bli ojämn timing. Det leder till döden.

Jag mötte döden 50+ gånger på två spelade timmar. Kanske kan du bättre. Förmodligen till och med.

Sparningfunktionen måste jag lära mig använda mer praktiskt. Man kan själv välja när det är dags att spara. Ex. inför en "fet groda som skjuter hallonbåtar"-gubben. Känns iaf skönt att det går att spara, kind of ,nästan jämt. Jag spara mycket sällan och det straffar sig ibland. Dett leder oss till:

Rage factor, feting där. Dvs. man lackar hårt och väl när man gör bort sig. Spelet är tidvis rätt utmanande. Både för händer och hjärna.

Dessvärre lyckades jag alldeles precis nyss fastna under en stock 2 timmar in. Bug skit. Försökte desperat ta mig därifrån och lyckas trycka -quick save-. Måste spela om från början. Känns ok.
Citera
2015-03-13, 16:52
  #6
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Jag, Mary Jane och Ori har umgåtts flitigt de senaste två timmarna. Spelet är fullkomligt fantastiskt.

Detta är mina samlade intryck:

Urläcker design, på allt! Spelfigurerna känns både Pixar och Hentai på något vis. Stilmässigt så att säga. Fint.

Hög mysfaktor! Får en nostalgisk känsla. Lite Rayman, Sonic, Lion King. Dock med lite new age/östasiatisk touch.

Tajt spelkontroll. Jag dog hela tiden. Men enbart för att jag är hög och är alltjämt risig på plattformare. Det kan ta lång tid innan man känner sig bekväm med -hopp-mekaniken. Kan lätt bli ojämn timing. Det leder till döden.

Jag mötte döden 50+ gånger på två spelade timmar. Kanske kan du bättre. Förmodligen till och med.

Sparningfunktionen måste jag lära mig använda mer praktiskt. Man kan själv välja när det är dags att spara. Ex. inför en "fet groda som skjuter hallonbåtar"-gubben. Känns iaf skönt att det går att spara, kind of ,nästan jämt. Jag spara mycket sällan och det straffar sig ibland. Dett leder oss till:

Rage factor, feting där. Dvs. man lackar hårt och väl när man gör bort sig. Spelet är tidvis rätt utmanande. Både för händer och hjärna.

Dessvärre lyckades jag alldeles precis nyss fastna under en stock 2 timmar in. Bug skit. Försökte desperat ta mig därifrån och lyckas trycka -quick save-. Måste spela om från början. Känns ok.
Tack för omdömet
Skall spela lite ikväll, har längtat hela dagen!
Citera
2015-03-16, 13:32
  #7
Medlem
punanihunters avatar
Skitspel.
Citera
2015-03-16, 13:36
  #8
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Skitspel.

kan du bidra till varför du tyckte det i stället för att låta som en jätte tuff stor pojke? Ditt jävla skämt.


Spelet ser fint och mysigt ut men tycker man det efter flera timmars spelande? någon SMART här inne?
Citera
2015-03-16, 13:56
  #9
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
kan du bidra till varför du tyckte det i stället för att låta som en jätte tuff stor pojke? Ditt jävla skämt.


Spelet ser fint och mysigt ut men tycker man det efter flera timmars spelande? någon SMART här inne?

Lugn i brallorna. Behöver inte skita ner dig över en åsikt över ett spel.

Spelet är skit för att det är tråkigt.
Citera
2015-03-16, 13:57
  #10
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Lugn i brallorna. Behöver inte skita ner dig över en åsikt över ett spel som inte är samma som din egen.

Spelet är skit för att det är tråkigt.

Försöker få ur dig varför du tycker det men du verkar inte kunna säga något annat än att det är skit.
Citera
2015-03-16, 13:57
  #11
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Försöker få ur dig varför du tycker det men du verkar inte kunna säga något annat än att det är skit.

Jag sa ju det precis. Spelet är skit för att det är tråkigt. lol
Citera
2015-03-16, 17:28
  #12
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Riktigt bra spel. Fantastiskt passande och tilltalande grafik, stämningsfullt och med väldigt responsiva kontroller. Kan inte annat än att rekommendera, inte minst med tanke på det låga priset
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback