Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-04-05, 21:39
  #37
Medlem
Okay, som en slutnotis på mitt forskande med Klonazolam. Jag hade en del piller kvar och är inte den typen att spola ner dem, även om det skulle vara för det bästa.

Dessa piller går, för mig, inte att använda utan kraftig rebound ångest i en-två dagar, oavsett mängd. MAO absolut ingenting för mig. Dessutom otroligt kraftig rebound efter en veckas bruk - vissa, har jag för mig, beskrev detta som "AT från helvetet" - men det var mer som en kraftigare rebound och får mig sängliggandes (om jag har ledigt; att jobba går under dessa dagar även om det är jobbigt) i ett par dagar. Ingen riktigt benzo-AT alltså.

Värt att notera att flubromazolam inte ger dessa problem dock vid motsvarande bruk; dvs jag tar en tablett, effekterna försvinner lugnt och stilla, och ingen reboundångest framkommer efteråt.

Längre bruk än två veckor så vågar jag mig dock inte på med benzos.
Citera
2015-04-05, 23:52
  #38
Medlem
FubarOnes avatar
Men herregud.. Man blir ju nästan mörkrädd när man läser sådana här trådar och inlägg.. "RC benson" hit och dit "aldrig vart med om något liknande", är det så jävla konstigt att ni får enorma AT om ni slutar CT efter ha tryckt i er hästdoser av extremt dospotenta benzopreparat?!

Nu får ni väl för i helvete ge er.. Det är ju inte för att dessa är "RC" som gör att de är "farligare" det är ju potensen och eran egen inkompetens..

Testa o tryck i er motsvarande mängder flunitrazepam, Xanor, etc under en tid så lär ni för i helvete gråta lika mycket..
För det är väl ingenting nytt för er att bensodiazepiner - och andra GABA droger - är bland de få typerna av substanser som kan DÖDA en på en AT?

Flertalet av dessa "RC benzos" är ju beprövade och begravda av läkemedelsföretagen, så inte direkt "RC" från scratch.

Sen om ni inte vill genomlida hemska avtändningar så är det väl det lättaste att inte knapra dospotenta benzos med en doskurva som gör att ni är uppe i flera hundra milligram motsvarande diazepam efter någon vecka? Kanske inte knapra dagligen heller? För då är det väl lämpligare att använda sig av benzos med längre halveringtider och inte lika dospotenta..

Får ursäkta min ton, men har följt den här debatten länge på diverse trådar och det är alltid samma jargong att beskylla det för att vara icke beprövade rcn, istället för vanligt hederligt sunt förnuft.

Mvh
Citera
2015-04-06, 01:03
  #39
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FubarOne
Men herregud.. Man blir ju nästan mörkrädd när man läser sådana här trådar och inlägg.. "RC benson" hit och dit "aldrig vart med om något liknande", är det så jävla konstigt att ni får enorma AT om ni slutar CT efter ha tryckt i er hästdoser av extremt dospotenta benzopreparat?!

Nu får ni väl för i helvete ge er.. Det är ju inte för att dessa är "RC" som gör att de är "farligare" det är ju potensen och eran egen inkompetens..

Testa o tryck i er motsvarande mängder flunitrazepam, Xanor, etc under en tid så lär ni för i helvete gråta lika mycket..
För det är väl ingenting nytt för er att bensodiazepiner - och andra GABA droger - är bland de få typerna av substanser som kan DÖDA en på en AT?

Flertalet av dessa "RC benzos" är ju beprövade och begravda av läkemedelsföretagen, så inte direkt "RC" från scratch.

Sen om ni inte vill genomlida hemska avtändningar så är det väl det lättaste att inte knapra dospotenta benzos med en doskurva som gör att ni är uppe i flera hundra milligram motsvarande diazepam efter någon vecka? Kanske inte knapra dagligen heller? För då är det väl lämpligare att använda sig av benzos med längre halveringtider och inte lika dospotenta..

Får ursäkta min ton, men har följt den här debatten länge på diverse trådar och det är alltid samma jargong att beskylla det för att vara icke beprövade rcn, istället för vanligt hederligt sunt förnuft.

Mvh

Mycket väl skrivet, kan inte annat än att hålla med. Är övertygad om att många av dessa RC-bensodiapziner inte är värre än vanliga receptbelagda bensos. Sålänge man äter mycket av något så kommer man ju att utveckla ett beroende hur man än vrider eller vänder på det - Vissa människor och i synnerlighet pundare som hänger i drogforumet är inte kapabla till att räkna ut detta vilket leder till dessa fantastiskt intelligensbefriade inlägg. Fråga valfri person som testat någon av dessa preparat en gång. Upplevde de en abstinens från helvetet eller kändes det som vilken annan dag som helst när de vaknade upp dagen efter?

suck...
Citera
2015-04-06, 20:18
  #40
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FubarOne
Men herregud.. Man blir ju nästan mörkrädd när man läser sådana här trådar och inlägg.. "RC benson" hit och dit "aldrig vart med om något liknande", är det så jävla konstigt att ni får enorma AT om ni slutar CT efter ha tryckt i er hästdoser av extremt dospotenta benzopreparat?!

Nu får ni väl för i helvete ge er.. Det är ju inte för att dessa är "RC" som gör att de är "farligare" det är ju potensen och eran egen inkompetens..

Testa o tryck i er motsvarande mängder flunitrazepam, Xanor, etc under en tid så lär ni för i helvete gråta lika mycket..
För det är väl ingenting nytt för er att bensodiazepiner - och andra GABA droger - är bland de få typerna av substanser som kan DÖDA en på en AT?

Flertalet av dessa "RC benzos" är ju beprövade och begravda av läkemedelsföretagen, så inte direkt "RC" från scratch.

Sen om ni inte vill genomlida hemska avtändningar så är det väl det lättaste att inte knapra dospotenta benzos med en doskurva som gör att ni är uppe i flera hundra milligram motsvarande diazepam efter någon vecka? Kanske inte knapra dagligen heller? För då är det väl lämpligare att använda sig av benzos med längre halveringtider och inte lika dospotenta..

Får ursäkta min ton, men har följt den här debatten länge på diverse trådar och det är alltid samma jargong att beskylla det för att vara icke beprövade rcn, istället för vanligt hederligt sunt förnuft.

Mvh

Hej

Ville bara säga att du har helt rätt.

För ett antal år nu hade hade jag aldrig tagit RC av något, psyket vänjer sig och om du kan få hem 100 nästa dag, när det säkra alternativet skulle kunna ta en vecka, dessutom dyrare ja då kan det bli att man tänker varför inte.

Särskilt om det är någon sort du måste importera , det går det enkelt, priserna med rejäla marginaler är även billigare, så när man passerat hälsorisk-gränsen så förstår jag detta...
__________________
Senast redigerad av bdbdbdbd 2015-04-06 kl. 20:20.
Citera
2015-04-07, 12:29
  #41
Avstängd
Brain Formulas avatar
Yepp! Snart kommer häxjakten i media handla om benso på internet för att någon inte hade disciplin nog för ett 250 pack benso
Citera
2015-04-15, 04:02
  #42
Medlem
Isis, Al-qaida eller nån annan galning skulle väl i teorin kunna starta massa shoppar och skicka ut mängder med samples till oss otrogna, innehållandes nåt som man stendör av typ mjältbrand.

Eller nån farsot som släcker hela Europa?

Jag vet inte om detta låter realistiskt eller om jag behöver sova.
Citera
2015-04-15, 11:12
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Okay, som en slutnotis på mitt forskande med Klonazolam. Jag hade en del piller kvar och är inte den typen att spola ner dem, även om det skulle vara för det bästa.

Dessa piller går, för mig, inte att använda utan kraftig rebound ångest i en-två dagar, oavsett mängd. MAO absolut ingenting för mig. Dessutom otroligt kraftig rebound efter en veckas bruk - vissa, har jag för mig, beskrev detta som "AT från helvetet" - men det var mer som en kraftigare rebound och får mig sängliggandes (om jag har ledigt; att jobba går under dessa dagar även om det är jobbigt) i ett par dagar. Ingen riktigt benzo-AT alltså.

Värt att notera att flubromazolam inte ger dessa problem dock vid motsvarande bruk; dvs jag tar en tablett, effekterna försvinner lugnt och stilla, och ingen reboundångest framkommer efteråt.

Längre bruk än två veckor så vågar jag mig dock inte på med benzos.


Måste vara personligen det där. Har brukat (ej missbrukat) klona några månader innan julen framtill nu, till och från (enbart rekreationsbruk och inte för att få ett rus, utan just mot ångestlindring). Jag har varken upplevt någon avtändning eller andra negativa effekter.

Vet inte om det hänger ihop men hänt några få gånger att jag fått migränliknande attacker strax efter intag men det har bara skett ett par gånger. Tycker Klona f.ö är den bästa just nu med minst bieffekter och minsta risk för beroende.

Fattar dock inte folk som kan häva i sig stora mängder utav flubro t.ex och inte tro att det kan bli förjävligt särskilt när den var så pass potent också. Märkte och visste hur det skulle blivit om jag fortsatte att använda den (köpte bara 10 st vid julas då den var relativ ny) och spolade ned resterande 5.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av FubarOne
+1 på den
__________________
Senast redigerad av Dicevy 2015-04-15 kl. 11:25.
Citera
2015-08-19, 14:09
  #44
Avstängd
Brain Formulas avatar
Har någons lager på klona börjat sina så rejält att at´n kommit? Några andra biverkningar?
Citera
2015-08-23, 19:35
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Har någons lager på klona börjat sina så rejält att at´n kommit? Några andra biverkningar?

Många är nog för "stolta" för att erkänna vilket helvete de befinner sig i efter detta rävgift.
Jag åt som tur för mig är, ingen längre period.
Citera
2018-01-05, 17:06
  #46
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Hur farligt är egentligen RC-benso?

Med farligt menar jag livshotande. Finns det några fall där den direkta dödsorsaken var någon RC-benso?

Hade nämligen tänkt köpa flualprazolam eller liknande och vill gärna vara på den säkra sidan.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback