Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-03-14, 19:10
  #25
Medlem
Pekka-Ukkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Då finns alltid risken att du kommer att uppleva det igen någon gång i framtiden . Backuppa mer är det enda säkra .
Jo, jag gör det i stort sett varje dag när jag loggar ut för dagen. Det absolut viktigaste är att ha disken partionerad och och det har jag men det ställer till problem iallfall då program finns på C. Det är ett jäkla jobb att installera om allt igen. Utan moln nästa.

Om någon VERKLIGEN VILL så är det nog svårt att värja sig oavsett. Dags att köra intranet utan snodd och bara ha en dator uppkopplad helt fristående på jobbet.
Citera
2015-03-14, 19:23
  #26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-Ukko
Jo, jag gör det i stort sett varje dag när jag loggar ut för dagen. Det absolut viktigaste är att ha disken partionerad och och det har jag men det ställer till problem iallfall då program finns på C. Det är ett jäkla jobb att installera om allt igen. Utan moln nästa.

Om någon VERKLIGEN VILL så är det nog svårt att värja sig oavsett. Dags att köra intranet utan snodd och bara ha en dator uppkopplad helt fristående på jobbet.


Som jag förstår det så backuppar du annat än C: vid dagens slut och det var C: som tog smällen ?...så mer backuppande löser det helt och hållet .

Det som hände hade med virusdefinitioner att göra och kan hända oavsett moln eller inte .
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback