Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
mste vara detta som avses men lite klipp o klistra har de gjort
Finns det ngon annan intervju med en SD:are p Motpol? Om inte r ju det FT skriver den enda korrekta slutsatsen att dra. Det r ocks logiskt fr Friberg har nmnt den dr intervjun tidigare i r men utan att peka t Karlssons hll:
Citat:
Om nolltoleransen tillmpades konsekvent skulle ett personrende ven ha ppnats mot den ledande SD-fretrdare som i oktober 2009 medverkade p bloggportalen Motpol under pseudonymen Anders Lundgren. Ett par r senare fann SD-ledningen fr gott att brja utmla Motpol som neofascistiskt och anvnda oss som slagtr mot obekvma partikamrater i uteslutningsrenden.
http://www.motpol.nu/danielfriberg/2...glidning-i-sd/

Frutsatt att Friberg talar sanning s kan man ju tnka att han frst ville varna Karlsson som allts frut lt sig intervjuas av Motpol men nu hller p och kallar alla som gillar sidan fr neofascister och frsker f dem uteslutna eftersom de hotar hans egna karrir som politiker. Och nu d SD fortstter att utesluta folk som gillar Motpol s grs det hr desperata draget fr att f ett stopp p det (ven om det kanske r mer sannolikt att Karlsson sopar det under mattan, "inte minns" ngot om det dr och fortstter som vanligt p bekostnad av att alla intelligenta och insatta personer tycker att han beter sig som en hycklande pajas).
Citera
2015-03-11, 15:42
Medlem
fr mig som inte r insatt i motpol, hur mycket har "Anders Lundgren" skrivit dr? r det mer n den artikeln frn 2009?

Om det inte r det, varfr skulle de vara rdda fr att han skulle frsvinna som skribent?
Citera
2015-03-11, 15:44
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Fria Tider har bett SD-veteranen och fre detta partisekreteraren Jan Milld att lsa igenom texten p Motpol
Jan Milld - som ppet stdjer Svenskarnas parti (fd. NSF). Mycket trovrdig klla i sammanhanget.

Hade gnget bakom Motpol haft ngra verkliga bevis fr att MK skulle vara "Anders Lundgren" hade de nog slppt det vid det hr laget. Istllet sitter de och insinuerar saker i syfte att skada partiet.

Almqvist r den mest troliga kandidaten om man ser till inledningen:

Citat:
Hur lnge har du varit aktiv i SD etc.?

Ngra r. Betraktar mig sjlv som rtt politiskt insatt men har av privata skl inte kunnat/velat engagera mig mer i partiet genom att ta ngon uttriktad roll.

Almqvist har ocks precis som MK ett starkt intresse fr kultur och ideologi och hade varit aktivt en betydligt kortare tid n MK i SD nr intervjun gjordes. MK gick ju med i SD p 90-talet.

S det r bara skitprat alltihopa.
Citera
2015-03-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
fr mig som inte r insatt i motpol, hur mycket har "Anders Lundgren" skrivit dr? r det mer n den artikeln frn 2009?

Om det inte r det, varfr skulle de vara rdda fr att han skulle frsvinna som skribent?
Anders Lundgren intervjuades nog bara en gng av bloggaren Wodinaz, s han har aldrig skrivit regelbundet sjlv p Motpol.
Citera
2015-03-11, 15:52
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwas
Jan Milld - som ppet stdjer Svenskarnas parti (fd. NSF). Mycket trovrdig klla i sammanhanget.

Hade gnget bakom Motpol haft ngra verkliga bevis fr att MK skulle vara "Anders Lundgren" hade de nog slppt det vid det hr laget. Istllet sitter de och insinuerar saker i syfte att skada partiet.

Almqvist r den mest troliga kandidaten om man ser till inledningen:

Almqvist har ocks precis som MK ett starkt intresse fr kultur och ideologi och hade varit aktivt en betydligt kortare tid n MK i SD nr intervjun gjordes. MK gick ju med i SD p 90-talet.

S det r bara skitprat alltihopa.

Mild har varit partisekreterare i SD och har enorm insyn. Gubben vet vad han snackar om nr det gller sd frn den tiden.
Citera
2015-03-11, 15:55
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fria Tider skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbladet
Det r rent trams. Dessa utspel beror p att det pgr ett internt maktpolitiskt spel i Sverigedemokraterna, dr Mattias Karlsson frsker anvnda vr sajt som slagtr mot vissa rivaler i partiet. D har han pltsligt bestmt sig fr att Motpol r nyfascistiskt och att han drfr har rtt att utesluta alla medlemmar som lser Motpol, sger Daniel Friberg.
Han berttar att Mattias Karlsson sjlv lt sig intervjuas p Motpol fr ngot r sedan och ven gillat facebookuppdateringar frn Motpols skribenter.
Detta visar ju att han egentligen inte ens sjlv tror p det han pstr, menar Daniel Friberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Hsten 2009 skickade en SD-medarbetare in en lng text till Motpol-bloggen Wodinaz. Medarbetaren, som kallade sig Anders Lundgren, gav bland annat en initierad beskrivning av partiets ideologiska bakgrund och strategi infr riksdagsvalet ret drp.

Bakom den mystiska pseudonymen dolde sig ingen mindre n SD-toppen Mattias Karlsson. Det uppger Daniel Friberg, som driver Motpol och bokfrlaget Arktos, nu i en intervju med Arbetarbladet.

Karlsson har tidigare beskrivit Motpol som en "neofascistisk" sajt. Trots det har han enligt Friberg allts sjlv bde bidragit med material till verksamheten och gillat Facebook-uppdateringar frn bokfrlaget Arktos, som r ttt knutet till Motpol.

Detta visar ju att han egentligen inte ens sjlv tror p det han pstr, sger Daniel Friberg till Arbetarbladet.

samt

Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Fria Tider har bett SD-veteranen och fre detta partisekreteraren Jan Milld att lsa igenom texten p Motpol och ge en bedmning om vem som kan ha skrivit den. Han sger att han spontant bara kan komma p tv personer som kan ha legat bakom pseudonymen: Mattias Karlsson och Jimmie kesson.

Min gissning blir Mattias Karlsson. De sikter och resonemang som ges i svaren i intervjun avviker inte p ngon punkt frn vad jag skulle ha kunnat vnta mig frn honom, lyder Millds utltande.

Ser inte att Fria Tider gr nt fel hr. Det finns inte nn intervju med Mattias Karlsson eller SDare under eget namn verhuvudtaget vad jag vet. Dremot en intervju med Anders Lundgren.

Dessutom s r det en ppen hemlighet att Mattias Karlsson lg bakom svaren under pseudonymen. S det r inte det minsta konstigt om han pekas ut. Det enda konstiga r att det drjde s lnge.
Citera
2015-03-11, 15:58
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Mild har varit partisekreterare i SD och har enorm insyn. Gubben vet vad han snackar om nr det gller sd frn den tiden.
Milld lmnade SD 2005 fr att bli skribent fr Nationell Idag och annat skoj.

Sedan r det vldsamt ohederliga insinuationer hr. r det ngon som p fullaste allvar tror att Herrman Lindqvist r nazist bara fr att han lt sig intervjuas av nazistiska nationell.nu en gng? Almqvist blir frsts inte identitr bara fr att han lt sig intervjuas av ngon sdan bloggare 2009.
Citera
2015-03-11, 16:00
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Bevis= Att Martin Kinnunen och Linus Bylund sprungit Expos renden i mnga herrans r.

Fast nu finns det vl ingen falang om alla r som Mattias Karlsson? Det betyder snarare att det finns Sverigedemokrater som r ppen med sin nationalism(Kasselstrand/Hahne) och de som p ntt destruktivt stt frsker dlja den.

Nr har Linus och Martin sprungit till EXPO?

Och, sen r det ju uppenbart att Karlsson har en strategi att tona ner nationalismen, fr att frska maximera antalet rster. Annars kommer inget att ske!

Tro mig nr jag sger att D4 r betydligt mer nationalistiska n vad de visar upp. De mste ju fr fan tona ner det, om de ska locka fler "vanligt folk". Men det verkar inte ni fatta!
Citera
2015-03-11, 16:02
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwas
Milld lmnade SD 2005 fr att bli skribent fr Nationell Idag och annat skoj.

Sedan r det vldsamt ohederliga insinuationer hr. r det ngon som p fullaste allvar tror att Herrman Lindqvist r nazist bara fr att han lt sig intervjuas av nazistiska nationell.nu en gng? Almqvist blir frsts inte identitr bara fr att han lt sig intervjuas av ngon sdan bloggare 2009.

r vl ingen som pstr att vrldens bsta Karlsson r nazist? Dubbelmoralist av guds nde r han dock. Dr ligger problemet, inte att han skrivit under pseudonym p motpol.

Hade du varit medlem i mer n 2 r s hade du vetat att Milld dyker upp lite hr och var under olika SD funktioner. Han r vn med MNGA i partiet. ven Expo-falangen.
Citera
2015-03-11, 16:09
Medlem
CreepyCrawls avatar
Kan ngon frklara fr mig hur man fr svara p frgor att frvandlas till "skrev lng text" eller "bidragit med text"? Visst, vill man hrddra det s r det vl det man gr om man svarar p frgor skriftligt (om det nu r s det har gtt till. Fast det r klart, det lter kanske bttre n att skriva "blev intervjuad av".

Huruvida det r Karlsson eller inte som dljer sig bakom pseudonymen Lundgren tnker jag inte uttala mig om, jag vet helt enkelt fr lite. Men jag blir frbannat trtt p att FT, likt Avpixlat, ska brja gna sig t ngra kvllstidningsomskrivningar.
Citera
2015-03-11, 16:10
Medlem
Klosss avatar
Tydlig r att Fria Tider frsker beg karaktrsmord p Mattias Karlsson. Fria Tider har senaste tiden sprat ur det grvsta. Runt ordfrandevalet i Stockholms stad bredde FT p med den ena kvllstidningsrubriken efter den andra i en ren smutskastning och ocks d frskte man svartmla MK och frskt lgga ord i munnen p honom. Efter det kom debaklet nr Widar Nord hngde ut mailkonversationen med Ola Sandstig som gjorde en granskning p Researchgruppen och drmed effektivt tillintetgjorde publiceringen i Fokus. Och nu detta.

Dessutom har vi den famsa insamlingen p +500 000:- fr det enskillda talet mot Tomas Mattsson som det drefter har varit locket p om.

Vet rligt talat inte vad Fria Tider r lngre eller vilkas renden man gr. Vet bara att Fria Tider ryker som bokmrke hrmed.
Citera
2015-03-11, 16:15
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Tydlig r att Fria Tider frsker beg karaktrsmord p Mattias Karlsson. Fria Tider har senaste tiden sprat ur det grvsta. Runt ordfrandevalet i Stockholms stad bredde FT p med den ena kvllstidningsrubriken efter den andra i en ren smutskastning och ocks d frskte man svartmla MK och frskt lgga ord i munnen p honom. Efter det kom debaklet nr Widar Nord hngde ut mailkonversationen med Ola Sandstig som gjorde en granskning p Researchgruppen och drmed effektivt tillintetgjorde publiceringen i Fokus. Och nu detta.

Dessutom har vi den famsa insamlingen p +500 000:- fr det enskillda talet mot Tomas Mattsson som det drefter har varit locket p om.

Vet rligt talat inte vad Fria Tider r lngre eller vilkas renden man gr. Vet bara att Fria Tider ryker som bokmrke hrmed.

Hller med!

De har officiellt blivit en riktig skittidning. En skugga av de en gng var och kunde ha blivit.

Widar Nord har ju blivit uppkpt av MotPol-gnget. Sedan dess har tidningen bara sprat ur. Nu slpper de tom fram alla sorters pajasar p ledarsidan dessutom.

Mycket trkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in