Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-03-11, 20:16
  #49
Medlem
Omg om detta hade varit SD. SVT hade tagit borta alla andra nyheter och fyllt hela Rapport med det och vi hade fått höra samma nyhet i en vecka.
Experter hade kallats in och inom kort hade vi fått se dokumentärer och uppdrag granskning om SD's kopplingar till putin.
Jag undrar om SVT är medvetna om att de genom sådana här händelser bevisar att det i själva verket är dem själva som agerar anti-demokratiskt?
Citera
2015-03-11, 20:34
  #50
Medlem
Jag har alltid haft emot den rabiata vänstern, detta fick mig dock att tänka om. Det kanske finns en anledning till att dom sitter på "godhetskapitalet" ändå.
Citera
2015-03-11, 21:40
  #51
Medlem
patriot8s avatar
Frågan är om man stöttar det ryska folket när man ger bidrag till en marxistisk-grupp.
Citera
2015-03-12, 00:28
  #52
Medlem
Det bästa vore väl om Ryssland tog över Ukraina innan de går med i EU.
På så sätt slipper vi ännu fler tiggare i sverige.
Kolla bara vad som hände när Rumänien kom med.
Citera
2015-03-12, 01:00
  #53
Medlem
Jag antar att dessa pengar har kommit via det anslag till internationellt arbete som riksdagspartierna kan få och som betalas via SIDA. (SD har tackat nej, i alla fall tills vidare).

Jag anser att detta anslag snarast bör stoppas:
  • Svenska riksdagspartier har inte kompetens att bedriva vettigt biståndsarbete.
  • Svenska pengar till politiskt arbete bör gå till arbete i Sverige.
  • Kontrollmöjligheterna är små.

Två gånger har detta anslag lett till mycket negativa konsekvenser:

21 augusti 2013 dödades en ung man med somaliskt ursprung och en V-politiker, Ann-Margarethe Livh, skottskadades i Mogadishu.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/up...ia_8441734.svd

Resan gjordes inom ett biståndsprojekt finansierat av SIDA, och sällskapet reste trots att UD avrått från resor till Somalia. Alltså dålig kompetens.

Abir Al-Sahani, riksdagsledamot för Centerpartiet, blev misstänkt för förskingring inom ett projekt i Irak som Centerpartiet drev med medel från SIDA. Hennes far var anställd inom projektet och summor i storleksordningen 3 miljoner hade använts, utan ordentlig redovisning. Saken kunde aldrig redas ut, och det gick aldrig till åtal, men jag har inte sett Al-Sahani omnämnas efter denna händelse. Alltså små kontrollmöjligheter.

Ta bort anslaget. Det bör SD motionera om. Om de svenska partierna vill ha kontakt med partier i andra länder får de ta det ur det allmänna partistöd som de redan får. Då får man också ett mått på hur pass engagerade partierna verkligen är.
Citera
2015-03-12, 08:59
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Kön i munnen eller inte, ger vi biståndspengar till USA?

alla pengar i Sverige borde rimligtvis vara biståndspengar, så svaret blir självklart ja på den frågan, vi skänker otroligt mycket pengar till USA plus att vi bidrar med militära medel, skulle hellre se att vi hjälpte Ryssland med militära medel och pengar istället, då skulle vi inte ha nån hotbild över oss för att vi slickar USA och Nato rena efter uträttat behov.
Citera
2015-03-12, 10:43
  #55
Medlem
Andykaufmans avatar
Vad har (V) för intresse att stötta putin med skattepengar? Ryssland är inte Sovjet längre :P
Citera
2015-03-12, 13:32
  #56
Avstängd
Flink33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Vad har (V) för intresse att stötta putin med skattepengar? Ryssland är inte Sovjet längre :P



Det var tydligen ett gammalt bidrag som betalades ut till någon marxistgrupp årtal innan konflikten i Ukraina bröt ut. Fattar inte hur det kan vara en nyhet ens.
__________________
Senast redigerad av Flink33 2015-03-12 kl. 13:36.
Citera
2015-03-12, 13:36
  #57
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Men haha, denna citat är så jävla typiskt. Pengarna hade inte använts till något annat, i slutändan handlade det om bara 200k, är ju för fan småpengar varenda medelklass svensson sitter väl på det
Många bäckar små, pyret, blir en stor å.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback