Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-10, 20:25
  #1
Medlem
Hej, hörde rykte om ett 'nytt' pyramidföretag som heter Juice Plus. Såg inget 'nätverksaktigt' på deras hemsida, verkade vara ren direktförsäljning. Någon som vet?
Citera
2015-03-10, 20:40
  #2
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockmamman
Hej, hörde rykte om ett 'nytt' pyramidföretag som heter Juice Plus. Såg inget 'nätverksaktigt' på deras hemsida, verkade vara ren direktförsäljning. Någon som vet?


"Just as you’ll enjoy sharing the healthy benefits of Juice Plus+ products, you’ll find you’ll want to share your Juice Plus+ business experience as well.
Let your enthusiasm drive you! As you gain more knowledge as a Juice Plus+ representative, pass down the skills you’ve learned to others and grow your earning potential at the same time.
The Juice Plus+ Virtual Franchise system is based on a simple process that is proven to help you build a bigger and more successful Juice Plus+ business.

Soon you’ll be earning not just from your efforts but from the success of your team."


Har vi inte hört det förr?

1.) Svindyr produkt

2.) Svepande hälsopåståenden, hänvisning till "forskning" och köpta läkare.

3.) Affärsmodell som går ut på att "säljaren" ska rekrytera fler konkurrerande säljare. Varför då? Jo för att det nämligen är säljaren (och eventuellt dennes närmast sörjande) som är kunden. Normala kunder på en normal marknad köper nämligen inte brandade vitaminpiller för 400 spänn i månaden.
Citera
2015-03-11, 08:07
  #3
Medlem
Jahaja , ny variant på Vemma m.m. (Läs: Bluff juice - Mirakelmedicin och andra synonymer)

http://www.teamjp.net/docs/Starter_Guide.pdf

Complete the HLP requirements ($100 Bonus) -> Visst , jag köper allt ni ber mig om
Add at least one team member to help share the Juice Plus+® Products. -> Visst , jag ser till att min fru - mina barn - min mamma och hela min släkt skall sälja detta
Together, add customer orders to reach a minimum total of 2000 Points
within your first 60 days (or first 30 days if you want to go faster!)
-> Absolut! Och köper inte mina kunder så köper jag produkterna själv , för jag skall tjäna MASSA pengar
Customer orders must come from at least 7 separate households -> Jajemen , Arne Andersson och andra vanliga hittapå namn kan jag sälja till (att jag betalar allt själv vet inte ni)
Maximum of 600 total Points can come from your own personal
household orders
-> Jajemen , Arne Andersson och andra vanliga hittapå namn kan jag sälja till (att jag betalar allt själv vet inte ni)

Juice Plus Fraud -> Juice Plus Bluff -> Juice Plus Ponzi

Undvik detta till varje pris.
Citera
2015-03-16, 18:54
  #4
Medlem
Nä, inte jag inte. Mina erfarenheter gör att jag skriker och springer åt andra hållet
Men då vet jag, ännu en sekt att lägga till i listan över ekonomiska sekter m.a.o.
När kommer ett lagförbud på dessa?
Hörde lotteriinspektionen säga att de arbetar för att skydda konsumenten...så, vad väntar de på?
Citera
2015-03-19, 22:20
  #5
Medlem
H8erfisternators avatar
Min kompis gick på det, lyckades övertala honom när man försökte pracka på mig skiten att säga upp skiten.
Citera
2015-06-17, 23:27
  #6
Medlem
Har erfarenheter från detta "bolag" och det är mer fokus på att tjäna pengar än defakto sälj en produkt som kan vara bra för hälsan. De som fastnar i säljande teamen blir som "påtänd höns" i att vara säljande och får dessutom enormt stöd internt och support i just konsten att sälja.

De har FB som en stor plattform för informationspridning och nätverk. Kör webinar där de sporrar medlemmarna osv samt publika event.

Att sedan de som säljer produkterna inte betalar skatt utan får en passiv inkomst i fickan tycker jag att smita från skatten. Det är inga dåliga oskattade pengar det handlar om då en distributör har många kunder och distributörer under sig.

M Helgesson och M Söderpalm är de som håller mest låda här i Sverige om jag samlat rätt information.
Citera
2015-06-30, 06:07
  #7
Medlem
Har vart inne och läst om denna produkt, är väldigt skeptisk, men enligt innehållsförteckning från deras egna hemsida så verkar allt vara bra med produkten.
Läst bloggar om folk som har provat det, många av deras tidigare symptom och problem med hälsan har försvunnit.

Trodde det skulle vara personer som har hört om denna produkt, hade vart intressant att höra någon med erfarenhet av den.
Citera
2015-06-30, 20:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebazzjax
Har vart inne och läst om denna produkt, är väldigt skeptisk, men enligt innehållsförteckning från deras egna hemsida så verkar allt vara bra med produkten.
Läst bloggar om folk som har provat det, många av deras tidigare symptom och problem med hälsan har försvunnit.

Trodde det skulle vara personer som har hört om denna produkt, hade vart intressant att höra någon med erfarenhet av den.

Sen när blev en blogg en källa för information? Tanken har inte slagit dig att det är "köpta" dvs klappmongon som gått på skiten som skriver hur bra allt är? Läste en gång en blogg om en som åt gråsten och tallbark, den personen fick tillbaka ett amputerat ben.. Helt sjuk faktiskt, något man borde prova kanske?

Hade det vart en bra produkt skulle den inte säljas i ett pyramidspel. Så enkelt är det.
Citera
2015-07-05, 04:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
Sen när blev en blogg en källa för information? Tanken har inte slagit dig att det är "köpta" dvs klappmongon som gått på skiten som skriver hur bra allt är? Läste en gång en blogg om en som åt gråsten och tallbark, den personen fick tillbaka ett amputerat ben.. Helt sjuk faktiskt, något man borde prova kanske?

Hade det vart en bra produkt skulle den inte säljas i ett pyramidspel. Så enkelt är det.


Nä det har du helt rätt i. Dock funderar jag på om det verkligen är så att det bara handlar om pengar..? Isåfall så är det rentav ljug från de personer som vill att vi ska köpa varorna, måste ju finnas nått positivt med produkterna.

Alla kan inte säg att det är en bra produkt, endast för att gå med vinst själva. Läser man innehållsförteckningen på deras sida verkar allt väldigt bra.

Har du själv testat det någon gång?
Citera
2017-08-20, 23:33
  #10
Medlem
Har ni några kommentarer på Juice Plus+?

Fördelar? Nackdelar?

Är det ett pyramid scam?
__________________
Senast redigerad av Express777 2017-08-20 kl. 23:47.
Citera
2017-08-20, 23:37
  #11
Medlem
Verkar vara MLM och det anses lagligt antar jag

http://i.imgur.com/FaavD.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback