Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-10, 14:07
  #1
Medlem
Märkte något skumt nyligen som jag inte sett innan.

Ifrån någonstans skickas 70-100B/s hela tiden trots att datorn står idle exempelvis

Den skickar ibland även upp men mest neråt av någon anledning och jag hittar ingen information om vad det faktiskt är som är "aktivt" som ni ser på Net Balancer neda

http://s1.postimg.org/55xyum7x9/up_ner.jpg


Ser någon annan av er något skumt på bilden som jag missar?


1. Det skickas bara ifrån min dator på 2.4Ghz bandet (WI-FI) anslutet till routern på 192.168.1.1
kollar jag routern bandbredds hanterare visas också att det skickas något upp/ner men ytterst litet

2. Jag har installerat tex nu då Net Balancer men hittar inte vart ifrån datatrafiken kommer som ni ser på bilden ovanför

3. Jag har provat HitmanPro och Malwarebytes på full scan dom hittar ingenting
Citera
2015-03-20, 21:06
  #2
Medlem
Commodores avatar
Kan du ta en print på din Task Manager i full vy och posta så kan vi kika vilka processer som är igång i samband med detta?
Citera
2015-03-20, 21:21
  #3
Medlem
Har du uTorrent installerat / igång?

Med uTorrent så följer en bitcoin grävnings Software med som inte går att ta bort eller deaktivera så skulle kunna vara en kvalificerad gissning isf från min sida
__________________
Senast redigerad av sockerdrickan 2015-03-20 kl. 21:24.
Citera
2015-03-20, 21:31
  #4
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerdrickan
Har du uTorrent installerat / igång?

Med uTorrent så följer en bitcoin grävnings Software med som inte går att ta bort eller deaktivera så skulle kunna vara en kvalificerad gissning isf från min sida

Smart, ja kolla om EpicScale.exe körs i task manager. Döda den och se om nätverket lugnar sig. Om det gör det, avinstallera det då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback