2015-03-10, 11:22
Medlem
Hej!

Lång text, hoppas ni orkar läsa allt

Har ett tag observerat en viss person i min närhet. Han går i min klass och ibland har vi gemensamma saker tillsammans gruppvis. Han har väldigt bestämda åsikter utåt och verkar enligt mitt tycke ganska fyrkantig i sin attityd. Det märkliga är att han beter sig väldigt annorlunda så fort det är vissa personer runt honom. Dvs han beter sig ganska olika beroende på om man pratar själv med honom eller om han har vissa personer runt honom. Upplever det som att han nästan gör sig till lite och spelar till viss del en roll utåt. Får en känsla av att han också vill hävda sig när vissa personer är runt honom ( de han hänger med ). Om det är någon han inte gillar så mycket pratar han inget alls med denna person, knappt ens tittar på personen. Får en uppfattning att han egentligen är ganska osäker men vill dölja det, men man irriterar sig ändå lite på det, när folk överdriver. Vi går nu en utbildning som kommer ha mycket att göra med kontakt med människor, dvs ett socialt yrke. Tidigare har han jobbat inom försvaret i ca 10 års tid, inte gjort något annat. Han har också fått höra av andra att " du kanske borde tänka på att vara lite mer flexibel och ta in andras åsikter ", " samt du är lite fyrkantig ", då har han svarat " ja, sån är jag ".
Verkar också vara ganska mån om att tillhöra en grupp. Så fort någon inte ställer upp och är med, känns det som han kan snacka lite skit om personen, och lite underton om du inte är med på allt så är du heller inte med i gruppen. Ibland på föreläsningar kan han som jag upplever det sätta sig en plats ifrån en person i en sal, så det är en plats emellan. Väldigt ojämn i sitt beteende.
Vad beror detta beteende på? Finns det något man kan göra för att hantera en sådan person?
Hur uppfattar ni denna person? Hur skall man förhålla sig, märker jag stör mig på det till viss del.
Citera
2015-03-10, 11:48
Medlem
nabbolbs avatar
Låter som en helt vanlig kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in