2015-03-09, 21:02
Medlem
ByeByeBostons avatar
I följande tråd finns en hel del om "judetvålen"

(FB) (WW2) - Sagan om tvålen som var en "ren" lögn! (Tvål och lampskärmar av lägerfångar)
Senast redigerad av ByeByeBoston 2015-03-09 kl. 21:06.
Citera
2015-03-10, 09:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nej, tvålhistorien är allt annat än bevisad. Det stycke från Nizkor du saxat ut är närmast identiskt med historien som beskrivs i länken från Mark Weber som jag bifogade. Rövarhistorien var vida spridd särskilt bland polacker som ska ha stått utanför tåg med judar och skrikit "jews for soap". Tvålhistorien är som "råttan i pizzan". Varför skulle den vara omöjlig?
Som vanligt tro jag inte du har belägg för dina åsikter.
Nizkor, litar jag på fullständigt, inget som säger det är fel tanke på Krakow instutet säljer forskningsresultatet.

Här stället du kan beställa undersökningen : http://ies.krakow.pl/
Citera
2015-03-10, 12:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som vanligt tro jag inte du har belägg för dina åsikter.
Nizkor, litar jag på fullständigt, inget som säger det är fel tanke på Krakow instutet säljer forskningsresultatet.

Här stället du kan beställa undersökningen : http://ies.krakow.pl/

Nej, som vanligt är det du som inte har det. Om du menar dessa påståenden om att man kan hitta människorester på en tvål så tycker jag att du ska tvåla in dig med en tvål och sen skicka in den till ett labb så får du se vad de hittar. Det skulle vara otroligt om de INTE hittar rester från människa på tvålen. Fast här talar vi om en påstått stor fabriksanläggning där tvål av judar skulle ha framställts industriellt. Det borde finnas drösvis med bevis av forensiskt slag. Men det gör det inte.
Citera
2015-03-10, 15:00
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Nej det är inte bevisat.

Tänker du på "bevisen" under Nürnbergrättegångarna?

Nej, läser du här i Revisionism kan du finna att man tagit en av tvålarna från den tiden och gjort moderna undersökningar på den och funnit mänskliga rester.
Man har även intervjuat några som jobbade med detta så det finns vittnen och forensiska bevis.
Sök och du ska finna.

/VV
Citera
2015-03-10, 15:03
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Nej det är inte bevisat.

Tänker du på "bevisen" under Nürnbergrättegångarna?

Lite spännande att du först kaxigt säger NEJ, och sedan frågar försynt om det är bevisen från då och då som menas.
Bättre hade varit att bara fråga, om man nu inte vet vilka bevis det handlar om.

/VV
Citera
2015-03-10, 15:06
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara en förfalskning från äldre dar, men även från nutid. Att det är en förfalskning är över all tvivel då man inte har gjort tvål på judar. Det är ett fabricerat påhitt av Sovjet.

Oj, nu såg jag fortsättningen.
Du tar till den revisionistiska patentlösningen när du hamnade i en återvändsgränd.
Bevisen är förfalskade.
Detta utan någon som helst dokumentation eller dyl som stödjer detta.
Det måste vara jobbigt att vara revisionist och fråga efter bevis. När bevisen sedan kommer måste man säga att bevisen är förfalskade.

/VV
Citera
2015-03-10, 15:21
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Och du tycker dessa två källorna är hållbara? Den ena är ju från Auschwitz själv och den andra är Wikipedia. Även jag kan skriva saker på Wikipedia.

Varsegod, gör så. Ta med dig en fotnotskälla bara. Räcker inte att skriva någon sovjetnisse.

Citat:
Nej, som vanligt är det du som inte har det. Om du menar dessa påståenden om att man kan hitta människorester på en tvål så tycker jag att du ska tvåla in dig med en tvål och sen skicka in den till ett labb så får du se vad de hittar. Det skulle vara otroligt om de INTE hittar rester från människa på tvålen. Fast här talar vi om en påstått stor fabriksanläggning där tvål av judar skulle ha framställts industriellt. Det borde finnas drösvis med bevis av forensiskt slag. Men det gör det inte.

Eller lite som att blåsa på tårna i bastun och tänka räckvidd? Ditt sätt att hantera bevis är ytterst selektivt. Om så enbart det var enligt hörsägen skulle du omfamna detta som bevis nära ditt hårdbultande antisemitiska hjärta.

Varför förnekar du modern vetenskap?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-03-10 kl. 15:42.
Citera
2015-03-10, 15:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Ja, det var allt du kunde komma med? Bara trams... men brist på annat så slänger ni ut det.

Ja! Tydligen finns det drösvis med bevis, missade du annonsen med "judetvålen" som har lagts ut på auktionen ? Det är EN av många. Vad har du som motbevis?? Sedan var ju TS, om det är en förfalskning i modern tappning, vilket är vanligt med WWII klenoder, som jag tro du vet. Eller det är en gamal tvål med eller utan människor fett. Men troligtvis hittar de det i den också.

Jag länkade till det institutet där du kan beställa forskningsresultatet. Enligt dem så finns det spår av det.
Men du kan kanske skaffa ett intyg från dem, som säger "tyvärr vi hade fel!!" ??
Citera
2015-03-10, 15:55
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Nej, läser du här i Revisionism kan du finna att man tagit en av tvålarna från den tiden och gjort moderna undersökningar på den och funnit mänskliga rester.
Man har även intervjuat några som jobbade med detta så det finns vittnen och forensiska bevis.
Sök och du ska finna.

/VV

Källa för helvete, mannen källa! Om det är från det polska institutet lär du bli besviken.

Citat:
So it was probably human soap, but the burden is apparently on the deniers to prove it is not soap rather than on the believers to prove it is. This is a reversal of the burden of proof. This is like when Muehlenkamp said we have no reason to doubt Kola since archaeologists are generally trustworthy, whereas archaeologists have to prove what they say is there. Archaeology is generally a respected field and archaeologists are generally trustworthy because they PROVE their trust by documenting what they find and publishing it worldwide. In other words archaeologist A can't ride on the back of the proven trustworthiness of archaeologist B and demand that we believe him (archaeologist A) without checking his results.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php...2a59e&start=15

En kommentar från pseudonymen Werd angående Roberto Muehlenkamp mongoförsök till skadebegränsning.

Citat:
2) What does it mean to "make soap"? Does it mean to manufacture it on an industrial scale? In this case, certainly not. At most, we're talking about small-scale experiments of cleaning-agent production for local purposes. Dr. Joachim Neander proposes in his fine article that no "production" was actually involved, rather, the soap might have been a simple by-product of corpses' maceration. I think this might be possible, though I also think that the article is flawed in several important respects. Regardless of its flaws, however, it does point out several problems with evidence for the claim that the "soap" was manufactured, rather than created as a normal by-product.

In my personal opinion, the issue is not fully resolved.

3) Regardless of whether there was a "manufacture" of soap or not, there is actually no controversy as to whether there was a cleaning-agent involved, which was produced from human tissues. Dr. Spanner himself testified to that fact in a German court, as Dr. Neander points out. Of course, he (Spanner) denied that the corpses were boiled in order to produce soap - he went with the "by-product" version.

4) This fact, and also the new findings, show that the "soap" produced by the Soviets as evidence at Nuremberg is quite probably authentic human soap. At least deniers cannot prove otherwise. One more canard shot down.

http://holocaustcontroversies.blogsp...sed-human.html

Angående ett nytt tvål fynd:
Citat:
Mermelstein said that “since I know that human remains have to be buried,” he contacted people he knew at Misaskim, an Orthodox Brooklyn-based group that provides support to families in mourning and other services.

“They asked if it was real,” Mermelstein said. “I said I wish it wasn’t, but it is. … My mother was in a concentration camp, perhaps he got the soap from her. … It’s a one in a billion chance you find something like this.”

[...]

Mermelstein said he would like to have the bar of soap from his uncle’s suitcase tested to see if it contains human fat. If it does, he said, it would be buried with proper respect.

http://www.thejewishweek.com/news/ne..._new_questions

Werds respons är värd att återposta!
Citat:
It has been almost a year. Where are the test results? Has he buried the bar of soap yet? Secondly did anyone notice the name of the person who was involved with this bar of soap? MERMELSTEIN. Do you think it's any relation to that sham of a witness and exposed liar Mel Mermelstein? Just maybe. Secondly, look at the pathetic blog entry of Roberto Muehlenkamp.

Jag uppmanar dessutom alla att läsa artikeln från the jewish week, då den i sin helhet är mycket underhållande! Den tar dramatiken till nya höjder!
Citera
2015-03-10, 16:21
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Källa för helvete, mannen källa!
=codoh=forum=pseudonym=kommentar.

Kul att en revisionist äntligen kommer med lite hardcore källor och visar vart skåpet ska stå.

Blogspot ingår dessutom som en adekvat och solid källa inom den akademiska världen. Då var allt klart.
Citera
2015-03-10, 16:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, det var allt du kunde komma med? Bara trams... men brist på annat så slänger ni ut det.

Ja! Tydligen finns det drösvis med bevis, missade du annonsen med "judetvålen" som har lagts ut på auktionen ? Det är EN av många. Vad har du som motbevis?? Sedan var ju TS, om det är en förfalskning i modern tappning, vilket är vanligt med WWII klenoder, som jag tro du vet. Eller det är en gamal tvål med eller utan människor fett. Men troligtvis hittar de det i den också.

Jag länkade till det institutet där du kan beställa forskningsresultatet. Enligt dem så finns det spår av det.
Men du kan kanske skaffa ett intyg från dem, som säger "tyvärr vi hade fel!!" ??

Nej, det finns inte drösvis med bevis och att hänvisa till att man hittat människorester på en använd tvål är rent enfaldigt. Det borde finnas hur mycket forensiska bevis som helst i den påstådda fabriken och man borde ha säkrat hela lager av tvålar vid krigsslutet 1945.
Citera
2015-03-10, 17:26
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
=codoh=forum=pseudonym=kommentar.

Kul att en revisionist äntligen kommer med lite hardcore källor och visar vart skåpet ska stå.

Blogspot ingår dessutom som en adekvat och solid källa inom den akademiska världen. Då var allt klart.

Att du har lite svårt att förstå p.g.a att du inte begränsas av "kategoriseringar", (som resten av oss normalbegåvade tvingas lida under...) det är klart vid det här laget. Det står nu också klart att du är såpass selektivt förljugen, att du "glömde" citera den del av mitt inlägg - du opponerar dig mot, d.v.s att mina källor är kommentarer... Vilket jag också ursprungligen skrivit att de bör anses som; tänkvärda kommentarer på påståenden utan substans...

Newsflash kike! Det finns inget case, således ingen bevisbörda på våra axlar. Har du något att komma med, kör på. Herkulesbig kanske kan damma av något påstående som kan dateras till det glada 1940-talen.
Senast redigerad av Skuggjag 2015-03-10 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in