Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-06, 19:44
  #793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Allt loggas. Allt och givetvis analyseras slagningar. Det fattar vemsomhelst. "
Frågan var om du hade någon källa på det och det hade du naturligtvis inte...
Citera
2015-12-06, 20:00
  #794
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Frågan var om du hade någon källa på det och det hade du naturligtvis inte...

Nej jag har inget bevis på att Martin sitter och granskar loggarna. Men alla företag granskar användarnas beteenden oh slagningar Är det inte olagligt så görs det. - Dessutom så undrar jag starkt om Piscatus är lönsamt eller "får kosta" och används i ett "högre politisk syfte"

När man ser Pisvcatus strelse så hade jag i alla fall inte envänt den firman om jag var Journalist. Piscatus läcker också så loggarna kan mycket väl sprias på nätet en dag. Allt loggas och alla användar betetenden granskas.n - Martin F har även kunskapen att lägga in robotar i sökningarna om ex UG skulle börja kolla upp kompisarna i våldsvänstern.
Citera
2015-12-06, 20:47
  #795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nej jag har inget bevis på att Martin sitter och granskar loggarna.
Nej, och det är ingen som väntar sig att du ska ha några bevis eftersom att du är en stolle och mytoman.
Den största delen av dina inlägg består av saker du hittat på.
Citera
2015-12-06, 23:47
  #796
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Nej, och det är ingen som väntar sig att du ska ha några bevis eftersom att du är en stolle och mytoman.
Den största delen av dina inlägg består av saker du hittat på.
Det här är ett diskussionsforum, inte en rättssal. Med tanke på vilka figurer som finns bakom RG, EXPO och Piscatus är det minst sagt rimliga argument som framförs av Kulturmarxist, du har däremot inte framfört något substantiellt för att motsäga dem.
Citera
2015-12-07, 07:44
  #797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Det här är ett diskussionsforum, inte en rättssal. Med tanke på vilka figurer som finns bakom RG, EXPO och Piscatus är det minst sagt rimliga argument som framförs av Kulturmarxist, du har däremot inte framfört något substantiellt för att motsäga dem.
Frågan var om Kulturmarxist hade någon källa och det hade han naturligtvis inte.
Citera
2015-12-07, 09:48
  #798
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Frågan var om Kulturmarxist hade någon källa och det hade han naturligtvis inte.

Du slår i luften för att försvara vem... och varför... Att misskreditera motståndare är också typisk taktisk Expo-nätverket. - "Känd stolle" osv. Jag har på hobbybasis läst om och studerat sekten EXPO i 15-20 år. - Så lite har jag på fötterna. Jag vet hur de fungerar. Sannolikheten att Piscatus/RG INTE loggar användarnas beteenden är noll. - Detta är medlemar i en sekt som maniskt rotar och letar "nazister" dvs politiska motståndare överallt.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-12-07 kl. 10:42.
Citera
2015-12-14, 19:09
  #799
Medlem
VanillaUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Allt loggas. Allt och givetvis analyseras slagningar. Det fattar vemsomhelst. Vi talar om ett nätverk som avlyssnar ALLT och letar nazister överallt. Att de skulle lämna slagningarna på Piscatus ifred är i sammanhanget helt osannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av PerSydvikGP
Att alla sökningar som görs i Piscatus skulle sparas är en rimlig slutsats, men vet du det? Har du bevis för att det verkligen är så?
Det är en enormt rimlig slutsats att slagningar och bevakningar loggas. Om inte så är det viktigt att det görs för att kunna göra felsök. Att Fredriksson själv sitter och tittar på vad som söks är en oerhört rimlig slutsats då han varit med och programmerat databasens funktioner och det naturligtvis är intressant för honom och andra att se vad vissa journalister kan tänkas sitta och arbeta med för reportage, det handlar om att ligga före konkurrenterna. Att Fredriksson har implementerat en larmfunktion som meddelar honom när någon söker på vissa nyckelord (tex hans eget personnummer) är lika enkelt som självklart. Alla sådana här databaser har loggfunktioner, det finns inget skäl att tro att Piscatus skulle vara ett undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Nej, det har han inte.
Användaren är en okänd stolle och mytoman.
Han är en stolle och mytoman, däremot är just påståendet om loggfunktion väldigt självklart och logiskt för den som själv använt sådana här databaser.
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
För övrigt så tror jag inte ens att Piscatus är lönsamt. Största sponsorn tycks vara SR/SVT med ett otal helt onödiga konton. - En vaken journalist måste väl dra öronen åt sig när självaste AFA Martin F till och med sitter i Piscatus styrelse. Martin F har fri access till loggarna. Givetvis granskas användarbeteendet och sökningarna hos kunderna.
Jag tror inte heller att Piscatus är särskilt lönsamt. Däremot var det ett sätt för Expo att minska sina egna kostnader för den rättsliga bevakningen och få de funktioner de själva önskar samt slippa extern insyn i sitt arbete. När de t ex använde rättsdatabasen InfoTorg så kunde de inte överföra sina enorma listor (innehållandes flera tiotusentals personnummer) över meningsmotståndare till InfoTorgs bevakningslista då InfoTorg inte har den funktionen. En annan anledning är att de övriga rättsdatabaserna inte inhämtar strafförelägganden och i Expos verksamhet är det viktigt att kunna hitta även de minsta brott på människor.
__________________
Senast redigerad av VanillaUnicorn 2015-12-14 kl. 19:11.
Citera
2015-12-15, 21:59
  #800
Medlem
LuxAeterna921s avatar
Vänsterextrema Researchgruppen fick avslag på sin anmälan till Pressens Opinionsnämnd (PON)
Citat:
Som Avpixlat tidigare rapporterat gillade inte granskarna hos den vänsterextrema och våldsbejakande Researchgruppen att själva bli granskade. Detta trots att granskaren av dem, journalisten Ola Sandstig, i motsats till Researchgruppen själva inte använde sig av några brottsliga metoder för att komma över sin information. Gruppen anmälde därför Sandstig till Journalistförbundets Yrkesetiska Nämnd, YEN och till Pressens Opinionsnämnd, PON. Sandstig har redan friats av YEN och för ett par veckor sedan meddelande även PON att man inte har något att invända mot den artikel som Fokus fegade ur och stoppade men som Dagens Samhälle valde att publicera.

Martin Fredriksson, dömd för ett flertal brott och medlem i Researchgruppen, menade att det förekom “mycket felaktigheter” i Sandstigs text. På tidningen Fokus där artikeln först var tänkt att publiceras fick ansvarig utgivare Anna Körnung kalla fötter och vågade inte publicera. Researchgruppen har ju när allt kommer omkring trots sin extremism, sitt sanktionerande av politiskt våld och sin kriminalitet goda försänkningar i medielandskapet hos så stora aktörer som Expressen och Aftonbladet som anlitat gruppen för att göra det olagliga smutsgöra man själv inte kan besudla sina händer med.

PO och PON menar i sina utlåtanden att den som sig i leken ger får leken tåla – den som väljer att agera på den offentliga arenan måste acceptera en närgången granskning av vad man gjort, varför man gör det och vilka man är och finner inte att det finns någonting att anmärka på mot Sandstigs genomgång av Researchgruppens tvivelaktiga agerande och medlemmarnas extrempolitiska och kriminella CV.

http://avpixlat.info/2015/12/15/vans...ngnasa-av-pon/
Länkar:
Citera
2015-12-17, 18:38
  #801
Medlem
Jag noterade att artikeln "Granskare som inte tål en granskning" som publicerades 19 mars 2015 nu seglat upp till en tredjeplats på Dagens Samhälles topplista över mest lästa artiklar.
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/g...anskning-14461

Sannolikt är det PONs beslut om att fria reportaget som är orsaken till tillströmningen av nya läsare.

Fria Tider, 2015-12-04:
Citat:
Sandstigs granskning av Researchgruppen frias

Media. Journalisten Ola Sandstigs granskning av kriminella Researchgruppen, som publicerades i Dagens Samhälle i våras, anmäldes av vänsterextremister. Men nu har Pressens opinionsnämnd, PON, beslutat att fria reportaget.

...
http://www.friatider.se/sandstigs-gr...hgruppen-frias
Citera
2015-12-22, 00:53
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Allt loggas. Allt och givetvis analyseras slagningar. Det fattar vemsomhelst. Vi talar om ett nätverk som avlyssnar ALLT och letar nazister överallt. Att de skulle lämna slagningarna på Piscatus ifred är i sammanhanget helt osannolikt. EXPO nätverket älskar att snoka och Aschberg är dessutom mediemogul och gör precis allt "bara det är lagligt" enlig egen utsago. Kan Aschberg tjäna pengar eller få makt på att checka loggarna så gör han det, dessutom så används Piscatus av STRIX konkurrenter.

För övrigt så tror jag inte ens att Piscatus är lönsamt. Största sponsorn tycks vara SR/SVT med ett otal helt onödiga konton. - En vaken journalist måste väl dra öronen åt sig när självaste AFA Martin F till och med sitter i Piscatus styrelse. Martin F har fri access till loggarna. Givetvis granskas användarbeteendet och sökningarna hos kunderna.

Vi talar om samma människor som hackade FB och Disqus. Detta under sken av "att jaga nazister"

Ja, du påstår det. Jag menar att det är en rimlig slutsats men undrade om du hade belägg för påståendet? Det som talar emot att slagningar och annat loggas och analyseras är att det endast är utvalda aktörer som får köpa tillgång till Piscatus enorma databas. Nordfront försökte men fick inte.
Citera
2015-12-22, 06:17
  #803
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerSydvikGP
Ja, du påstår det. Jag menar att det är en rimlig slutsats men undrade om du hade belägg för påståendet? Det som talar emot att slagningar och annat loggas och analyseras är att det endast är utvalda aktörer som får köpa tillgång till Piscatus enorma databas. Nordfront försökte men fick inte.
På vilket sätt talar det emot loggning av slagningar?
Citera
2016-01-01, 14:34
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerSydvikGP
Ja, du påstår det. Jag menar att det är en rimlig slutsats men undrade om du hade belägg för påståendet? Det som talar emot att slagningar och annat loggas och analyseras är att det endast är utvalda aktörer som får köpa tillgång till Piscatus enorma databas. Nordfront försökte men fick inte.

Alias PerSydvikGP är en ID-stöld och Per Sydvik på Götebgorgsposten har inget med dessa inlägg att göra. GöteborgsPosten står inte för dessa värderingar eller inlägg. Jag har varit i kontakt med Per Sydvik och han kan bara beklaga att detta har skett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback