Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-11, 04:48
  #13
Avstängd
TokenOfTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Nej då, MSM vet jag knappt vad det är. Är det inte MSN du menar? Och MSN besöker jag definitivt aldrig.
Hur som helst så när jag söker information så gör jag det från en mängd olika håll och samlar sedan ihop den info jag fått tag på för att utvärdera hur vida den kan stämma eller ej beroende på hur seriösa de olika källorna är, och sedan bildar jag mig en egen uppfattning i den aktuella frågan.
Jag tar även andra samhälleliga faktorer i beaktande som kan ha inverkan på helheten.

När det gäller det du säger om att SD inte är ett extremt högerparti så måste vi först bena ut vad jag och många andra betraktar som högerpolitik, nämligen den sortens politik är lite av omvänd Robin-Hood politik, dvs att man berikar de som redan har mycket på bekostnad av de som redan har lite.
Man ökar klyftorna i samhället med andra ord, precis som Alliansen har gjort under de senaste 8 åren med sin förda politik som ofta har understötts av Sverigedemokraterna vid röstningar i riksdagen.
Enligt riksdagens utredningstjänst som kartlagt hur partier röstat i frågor så visar statistiken tydligt att SD i fallen där de har kunnat fälla avgörandet åt antingen höger eller vänster till 90% röstat för högersidan.
Här är lite konkreta exempel på hur SD röstat i typiska frågor som skiljer höger från vänsterpolitik, dvs att man hellre ser efter storföretagens och kapitalets intressen framför folkets, och i förlängningen så bidrar detta till ökade klyftor i samhället.

Arbetsmarknad:
Begränsa staplandet av visstidsanställningar. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD
Lägg ner Fas 3. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD
Inför nollvision mot dödsolyckor i arbetslivet. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD
Ge arbetsmiljöverket större sanktionsmöjligheter. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD
Förstärkt arbetsmiljöforskning. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD
Heltidsarbete som rättighet. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD

Sociala skyddsfrågor:
Åtgärder för att minska barnfattigdom. För: S,VMP Emot: M,FP,C,KD,SD
Tydligare regler om rehabilitering för sjukskrivna. För: S,V,MP Emot: M,FP,C,KD,SD
Inför en jämställd arbetsskadeförsäkring. För: S,V,MP Emot: M,FP,C,KD,SD

Vård och omsorg:
Att äldres behov av psykiatrisk omsorg skall tillgodoses. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Rätt för våldsutsatta kvinnor att söka sig till kvinnojourer. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Inför vårdgarant i missbruksvården. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Tillsätt en kommission för jämlik hälsa. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Att FN:s barnkonvention skall bli Svensk lag. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD

Skatter:
Inför skatteavdrag för medlemskap i fackförening. För: S,V Emot: M,FP,C,MP,KD,SD
Slopat skatteavdrag för läxhjälp. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Stoppa sänkningen av koldioxidskatten. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Pension skall inte beskattas hårdare än lön. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Hyresrätter bör ej beskattas hårdare än andra boendeformer. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD

Skolan:
Att skolor inte skall få ta ut olika stora avgifter. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD

Energi och miljö:
Inför en strategi för förnybar energi. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD
Förbud mot uranbrytning. För: S,MP,V Emot: M,FP,C,KD,SD

Invandringspolitiken är ju också ett mått på hur långt högerut man ligger på den politiska skalan och den behöver vi ju inte ens dryfta då SD:s ligger ljusår mer åt höger än det i övrigt mest högerliggande partiet i Alliansen i den sakfrågan, nämligen KD.

Beträffande detta om att ”vi inte har råd” så är det ju pga den förda borgerliga politiken som SD som sagt var understödjer. Med andra ord en felaktig och orättvis fördelningspolitik som bl.a bidrar till ökad segregation och därigenom spelar SD:s rasistiska politik rätt i händerna.
Jag tänker inte heller fördjupa mig i den ekonomiska biten något mer då det gång på gång har bevisats att SD kommer dragandes med felaktiga uppgifter.
Att SD.s företrädare ljuger sig blå och far med felaktig info om diverse saker och dessutom har extremt dåligt omdöme är mer regel än undantag tyvärr. Det är för den delen ytterligare en sak de har gemensamt med en stor del av MC-miljöns medlemmar.
Det blir som lite sekt mentalitet med att sprida hatlänkar till varandra via sociala medier, och påfallande ofta med osaklig och direkt felaktig information.

Avslutningsvis så kan jag väl återknyta till trådens egentliga ämne för att vi inte ska hamna allt för mycket ur kurs med tanke på forumdelen vi är inne på, nämligen SD:s kriminalpolitik som obönhörligen kommer att drabba alla medlemmar och sympatisörer inom MC-Miljön om SD skulle råka få egen majoritet i riksdagen (hemska tanke).
Deras kriminalpolitik visar extremt tydligt vilket högerparti dom är då ”hårdare tag” är en ledstjärna inom högerpolitikernas populistiska kriminalpolitik, och SD har som sagt var den mest extrema kriminalpolitiken av alla borgerliga partier.

Du måste vara ett troll för jag ser en hel del sakfel i ditt inlägg. Tyvärr får vi ta det senare då jag måste iväg.
Citera
2015-03-11, 05:07
  #14
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Jag har inte en susning om hur kriminella röstar men däremot så är kriminella miljöer samhällsledande i mångkultur och lyckad integrering med människor ur andra grupper och av annan härkomst. Skitskumt om yrkeskriminella då överlag skulle rösta rasistiskt, om det nu det TS påstår. Kriminella har i åratal legat före övriga samhället med insläppen på människor oberoende av etnicitet. Säger inte alls, att vissa inte skulle kunna vara inbitna rasister eller kanske till o med nazister men tidigare studier har menat att det generellt inte är så. Även om en utveckling av polarisering, renodlade gängbildningar beroende på ursprung och en accelrerande våldsspiral till följd av mer skarpa gränser har varit förväntade de senaste 10åren. När fan bli gammal blir han katolik, så nog kan rasism uppstå i högre o tydligare grad när segrerade gäng på marknaden skapare brutalare, råare och allt ohederligare brottsvågor. Menar tjejer exempelvis, läser man allt oftare ha hamnat i mellan och skjutits under konflikter. I svenska mått jävligt oroväckande utveckling och tyder på osvenska styrning inom kriminella miljöer. Det går emot den svenska gäng/brottskulturen att peppra brudar. Mycket unga yrkeskriminella lär bli vanligare det också. Inte otänkbart att "svenska" kriminella en dag springer till valbåsen när de upptäcker att de saknar kontroll.
Citera
2015-03-11, 05:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
SD är det parti med den absolut hårdaste linjen inom den kriminalpolitiska arenan, trots det väljer en stor del av medlemmarna och deras svansar av beundrande kvinnor att rösta på det parti som kommer att göra deras liv svårare om dom får makten.

Jag har under många år själv varit medlem i diverse MC-klubbar och sett ett allt större stöd för SD på senare år.
Detta har såklart med den mycket utbredda rasismen och främlingsfientligheten som ständigt finns närvarande i många klubbar där det i stor utsträckning är främst vita medlemmar, och som sinsemellan understöds av sitt eviga och okritiska facebookdelande av länkar med SD propaganda från skitsajter likt avpixlat och exponerat m.m

Man får tycka vad man vill om invandrare, men jag har svårt att förstå hur man kan stödja ett parti som SD som, om dom kom till makten, skulle göra det extremt svårt för en stor del av alla bikers som trots vad dom påstår har ett leverne där en hel del droger och både grövre och mindre kriminalitet ständigt är närvarande.
Jag tycker att det är lite som att skita sig själv i näven att rösta på ett parti som vill göra ens livsstilsval betydligt hårdare bara för att man ogillar invandrare, i alla fall om man har valt att göra sitt livsstilsval till en av hörnstenarna i sitt liv, precis som jag vet att många inom kulturen har gjort.

För att ta några exempel på åtgärder som SD förespråkar och som skulle ha en stor inverkan på levernet för de många semikriminella bikers som lever i miljön så nämner jag följande:
(De fetstilade är enligt mig särskilt aktuella för personer inom miljön)

-att straffen ska skärpas för våldsbrott.

-att preskriptionstiden för grova våldsbrott ska tas bort.

-att mängdbrottslighet ska dömas hårdare. (flertalet mindre trafikförseelser skulle även här kunna räknas in, eller flertalet ringa narkotika d.v.s eget bruk)

-att en tredje gången gillt-princip ska införas. (även för offerlösa brott likt narkotikabrott)

-att regeln om frigivning efter två tredjedelar av tiden ska tas bort för vissa brott.

-att elektronisk fotboja ska kunna användas för grova brottslingar efter avtjänad tid i fängelse.

-att man snarast ska skärpa straffskalan för grovt vapenbrott. (säg den klubb som aldrig har haft en avsågad hagelbraka på klubben, vilket automatiskt är att räkna som "grovt" om den är avsågad)

-att polisen ska kunna använda sig av brottsprovokation. (kommer att kunna drabba vem som helst inom miljön)

-att det ska bli lättare för Polisen att använda hemlig avlyssnings- och övervakningsteknik mot grova brottslingar.

-att det ska bli lättare för Polisen att beslagta och förverka dyrbara tillgångar, hos grovt kriminella, vars legala ursprung inte kan styrkas. (akta er ni som köpt dyra guldkjedjor för pengar ni tjänat på svartarbete)

Källa: http://sverigedemokraterna.se/wp-con...m_kriminal.pdf

Detta är de punkter i deras kriminalpolitiska program som jag anser kommer att ha störst påverkan för de personer som lever livet inom MC-miljön fullt ut så att säga med allt vad det innebär.
Ja, jag vet att det finns en hel del människor inom miljön som inte begår brott eller använder sig av de illegala droger som finns att tillgå, men även ni kommer att påverkas av att ”hårdare tag” kommer att införas om SD får inflytande över den förda politiken i sveriges riksdag.
Så min fråga till er är, är det verkligen värt att rösta på ett parti likt SD bara för att ni ogillar invandring trots att den politik ni är med och röstar fram kommer att slå tillbaka på er egen livsstil?

Diskussionen är alltså fri angående vilka partier som personer inom MC-miljön röstar på och varför, och vilken påverkan man tror att det kommer att ha på samhället i stort men framförallt på just MC-miljön.

Så länge mc-klubbarna skoter sig, och håller sig inom lagens råmärken utgor SD inte något hot emot bikerkulturen.
Citera
2015-03-11, 09:01
  #16
Medlem
Tungsvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Vem vet, kanske kan det ligga något i det du säger. Logiken lyser ju allt som oftast med sin frånvaro i Sverigedemokraters resonemang vare sig de sitter i riksdagen eller är medlemmar i MC-klubbar.
Jag menar,hur många gånger har man t.ex inte hört folk från MC-klubbar stå och beklaga sig över att dom alla buntas ihop under samma rubrik trots att långt från alla är kriminella?
Ungefär lika dumt som att ge alla invandrare skuld över att vissa inte kan sköta sig, och att då rösta på det part som kommer att utöka polisens befogenheter att förstärka kontrollen över den subkultur man tillhör och på så sätt kallt kunna räkna med att man kommer bli ännu hårdare "trakasserad" av ordningsmakten ter sig väldigt ologiskt enligt mitt tycke.

Andra exempel på ologiska resonemang av folk inom MC-miljön är alla de som som gnäller på all den brottslighet dom anser att invandringen för med sig och att den stora massan av invandrare lever på allt för vidlyftiga bidrag och därigenom utarmar statens finanser medans man själv undanhåller staten miljonbelopp i skatter genom att syssla med ekonomisk brottslighet som t.ex att arbeta svart eller tillhandahålla svart arbetskraft.

Och sen klagar man på t.ex Alliansen medans man själv stödjer ett extremt högerparti som SD som för i princip samma politik som borgarna, frånsett SD:s invandringspolitik då, men även där börjar ju Alliansen och SD närma sig.

Och tack så mycket förresten, jag hade en trevlig söndag.
De flesta dagar är betydligt trevligare nu än då jag umgicks med intolerant skitfolk inom MC-miljön. Orka gå omkring och vara sur eller arg hela tiden liksom.
Alltså hyckleri försvinner inte bara för man tar på sig en väst, det existerar överallt
Citera
2015-03-11, 10:26
  #17
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Du måste vara ett troll för jag ser en hel del sakfel i ditt inlägg. Tyvärr får vi ta det senare då jag måste iväg.
Spännande, jag väntar på att få förklarat för mig de felaktigheter jag kommit med.

Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Skitskumt om yrkeskriminella då överlag skulle rösta rasistiskt, om det nu det TS påstår.
Nej, det är inte alls det jag påstår. Jag tycker jag har varit fullkomligt klar i det jag skrivit. Orkar inte ta allt igen så du får läsa om det jag skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Så länge mc-klubbarna skoter sig, och håller sig inom lagens råmärken utgor SD inte något hot emot bikerkulturen.
Det stämmer tyvärr inte riktigt. Det finns väldigt många personer som umgås inom MC-miljön som anser sig vara mer eller mindre trakasserade av ordningsmakten i tid och otid endast för att dom umgås i samma kretsar som vissa kriminella bikers. Och med SD:s kriminalpolitik så kommer dessa "trakasserier" att öka, den saken är klar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Alltså hyckleri försvinner inte bara för man tar på sig en väst, det existerar överallt
Nej det har du helt rätt i.
Det jag försöker få fram är att jag inte fattar att så många inom miljön ändå väljer att rösta på SD trots att deras val av parti kommer att bidra till en ökad förföljelse av deras egen subkultur.
Citera
2015-03-11, 10:33
  #18
Medlem
Knotknets avatar
SDs väljare är till 100% WT. MC-klubbarnas medlemmar är till 100% WT. Det faller sig alltså naturligt.
Citera
2015-03-23, 23:46
  #19
Medlem
För dom har väl sett hur samhället ser ut? Vad många vänsterextremister det var här inne då, tur att ni är så få
Citera
2015-03-24, 13:34
  #20
Medlem
Haha har också tänkt på de!
Citera
2015-03-24, 14:31
  #21
Medlem
Känns som att TS statistiska underlag är lite osäkert, han har knappast gjort en ordentlig undersökning utan bygger detta på en hörsägen från en eller två mopedklubbar. Fantastiskt att man kan dra så långt gående slutsatser utifrån vad dessa individer berättar under drogruset.
Sen att det finns en del invandrare i mc-gängen innebär inte att det skulle vara mer osannolikt att TS argument skulle falla. Jag känner många invandrare som röstar på SD, dock är dom inte mc-patrask utan tjänstemän
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback