• 1
  • 2
2015-03-09, 18:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BongoStory
Då är ju frågan, hur skall hyran betalas? Jag kan väl ej få försörjningsförstöd och bidrag samtidigt? Alltid värt att kolla, tack för tipset!
Nä men om du läser på heltid så har du rätt till studielån också som ger dig mer än vad försörjningsstöd gör om du inte har väldigt hög hyra?
Citera
2015-03-09, 19:00
Medlem
Citat:
Dessvärre inte, "anställd" på ett bemanningsföretag.

Har det med saken att göra? Tillsvidareanställningar jobbar man upp semester på oavsett ifall det är bemanning eller ej.
Citera
2015-03-09, 19:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Då är ju frågan, hur skall hyran betalas? Jag kan väl ej få försörjningsförstöd och bidrag samtidigt? Alltid värt att kolla, tack för tipset!
Du får ju CSN-bidrag och CSN-lån. Lånet blir ju dock ett stort frågetecken på om du har så mycket skulder. Oavsett så är det ju inga våldsamma pengar du får låna av dem.

Jag tror att ansökningarna för HT15 börjar på måndag eller tisdag nästa vecka.
Citera
2015-03-09, 19:18
Medlem
Finns budgetrådgivare i kommunen. De kan hjälpa dig att få rätsida. Gratis, för de vill gärna att folk inte hamnar helt i skiten.

Bra att du vill ta tag i det!
Citera
2015-03-10, 08:36
Medlem
CSN nekade mig lån tack vare mina skulder.

Så jag har två val vad jag fattat det som:
1: Försöka hitta ett skitjobb som betalar räkningarna.
2: Studera, bli vräkt, men försöka på nytt senare i livet.
3: Sjukskriva mig, för jag mår inte bra av att prata med dessa idioter på diverse myndigheter.
Citera
2015-03-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Har det med saken att göra? Tillsvidareanställningar jobbar man upp semester på oavsett ifall det är bemanning eller ej.
JAG HAR BARA VARIT TIMANSTÄLLD I HELA MITT LIV
Citera
2015-03-10, 08:53
Medlem
Citat:
CSN nekade mig lån tack vare mina skulder.

Så jag har två val vad jag fattat det som:
1: Försöka hitta ett skitjobb som betalar räkningarna.
2: Studera, bli vräkt, men försöka på nytt senare i livet.
3: Sjukskriva mig, för jag mår inte bra av att prata med dessa idioter på diverse myndigheter.

1) Absolut! Du måste få en inkomst som gör att du kan betala de "flytande räkningarna".
Diskare - i.e. vad f_n som helst som klirrar ner i kassan.

2) Nej - Då sätter du dig i skuld igen (Hyra) och då får du problem att få tak över huvud taget , vilket är illa....

3) Nej - då kommer du psykiskt att gå ner dig och det är mindre bra...

Börja med att jaga alla skitjobb du kan hitta , Timmis , vad som helst...
Och snåla på mat (Nudlar är gott o billigt) - finns trådar om detta att leva på billig mat

Se till att undvika till 110% att nya räkningar hamnar hos KFM - då kommer du att kunna ha chans att ta lån hos Lendo eller liknanden 36 månader (3 år) efter senaste betalningsanmärkningen.
Citera
2015-03-10, 19:18
Medlem
Citat:
JAG HAR BARA VARIT TIMANSTÄLLD I HELA MITT LIV

Är väl inte så lätt att veta när du påstår dig blivit varslad, du kommer helt enkelt inte att få förlängt menar du.
Citera
2015-03-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Är väl inte så lätt att veta när du påstår dig blivit varslad, du kommer helt enkelt inte att få förlängt menar du.
Ursäkta utspelet, varit några jobbiga dagar.
Sista arbetspasset gick jag av imorse.

Jag hade kontrakt på 6mån men de valde att ej förlänga det, mycket korrekt.
Det finns inga jobb i min stad för mina kvalifikationer, jag har även skickat in CV till snabbmatskedjor utan resultat, antar de bara vill ha yngre eller studenter.
Citera
2015-11-01, 23:25
Medlem
Uppdatering!

Fått fastanställning och ska dessutom vid årsskiftet byta till en större lägenhet
Ekonomin börjar återhämta sig, stadiga inbetalningar till Kronofogden och pappa har fått nya skor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in