Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-27, 21:14
  #2977
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Tråkigt att folk ska hoppa på honom från början dock, finns idioter överallt.:/
Så vet du ju inte att det är.
Citera
2015-04-27, 21:24
  #2978
Medlem
snillet_1s avatar
Ser att den omvittnade alkoholkulturen inom hockeyvärlden gör sig, ännu en gång, påmind.

https://pbs.twimg.com/media/CDnw8x3W0AAvrwR.jpg
Citera
2015-04-27, 21:28
  #2979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Så vet du ju inte att det är.

True true, känns ju som det mest troliga dock.
Citera
2015-04-27, 21:49
  #2980
Medlem
B-Dawks avatar
Då säsongen är över sedan ett tag tillbaka tar jag bort 'viktigt'-markeringen på tråden.

/Mod
Citera
2015-04-28, 10:56
  #2981
Medlem
PilotHockeys avatar
Ang. Sportchefens bråk.

Visst han blev säkert påhoppad etc. det tvivlar jag inte en sekund på men om man skall försvara sig själv och sin fruga när man är stupfull tar man väll förfan inte av sig sin tröja?

Nja detta e väldigt suspekt, avsked borde vara det bästa för att bevara respekten Lakers byggt upp nu.
Citera
2015-04-28, 15:16
  #2982
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jo det kan du. I det där läget är det inte nödvärn. Där och då är ju inte han hotad på något sätt utan går till angrepp.
Hur kan du så säkert säga det när man bara ser 9 sekunder av hela förloppet????
Tycker att om ett gäng araber hoppar på en så får dom väl för fasen skylla sej själva om det får en och annan smäll tillbaka!!!
Citera
2015-04-28, 18:04
  #2983
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hur kan du så säkert säga det när man bara ser 9 sekunder av hela förloppet????
Tycker att om ett gäng araber hoppar på en så får dom väl för fasen skylla sej själva om det får en och annan smäll tillbaka!!!

Jag säger ju "där och då" och menar till dessa 9 sekunder. Jag kan ju inte uttala mig om något annat än det som syns på filmen.
Citera
2015-04-28, 18:18
  #2984
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag säger ju "där och då" och menar till dessa 9 sekunder. Jag kan ju inte uttala mig om något annat än det som syns på filmen.
Då kanske det är bättre att låta bli...
Citera
2015-04-28, 20:33
  #2985
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ang. Sportchefens bråk.

Visst han blev säkert påhoppad etc. det tvivlar jag inte en sekund på men om man skall försvara sig själv och sin fruga när man är stupfull tar man väll förfan inte av sig sin tröja?

Nja detta e väldigt suspekt, avsked borde vara det bästa för att bevara respekten Lakers byggt upp nu.
Du tror inte att tröjan möjligtvis slitits av tidigare i fighten? Hade någon kallat min tjej för hora när jag är på fyllan hade jag gjort allt för att däcka den andra iaf.
Citera
2015-04-29, 10:33
  #2986
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det ska ju alltid finnas proportionalitet. Han håller i en kille som är passiv och så matar han slag mot ansiktet. Oavsett vad som hänt innan så är filmsekvensen grund för misshandel. Det vore ju ytterst omärkligt om Evertsson inte blev fälld för misshandel. Lakers spelar ju ett högt spel nu.

Lakers hade nog något möte om det hela redan på morgonen och beslutade sig för att gå till anfall först genom att lämna in en anmälan i "förebyggande" syfte. Dom räknade nog med att det skulle komma ut i media.

Men han kommer knappast att bli dömd för misshandel på dom filmsekunderna enbart. Rätten kommer att ställa sig frågande till hur händelseförloppet sett ut före och efter. Det måste upp mera bevisning. Men om det är så att han faktiskt blivit påhoppad i ett tidigare skede och avsliten skjortan så lär ju inte angriparna vara så korkade att dom sätter dit sig själva.

Den som redigerat filmen har gjort det för att smutskasta sportchefen och det verkar finnas uppgifter på att aftonblaskan betalat 20k för filmen.
Citera
2015-04-29, 19:23
  #2987
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Lakers hade nog något möte om det hela redan på morgonen och beslutade sig för att gå till anfall först genom att lämna in en anmälan i "förebyggande" syfte. Dom räknade nog med att det skulle komma ut i media.

Men han kommer knappast att bli dömd för misshandel på dom filmsekunderna enbart. Rätten kommer att ställa sig frågande till hur händelseförloppet sett ut före och efter. Det måste upp mera bevisning. Men om det är så att han faktiskt blivit påhoppad i ett tidigare skede och avsliten skjortan så lär ju inte angriparna vara så korkade att dom sätter dit sig själva.

Den som redigerat filmen har gjort det för att smutskasta sportchefen och det verkar finnas uppgifter på att aftonblaskan betalat 20k för filmen.

Har Aftonbladet betalat för filmen? Det var SMP som publicerade den först. Det fanns dock uppgifter om att Lakers ville köpt den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback