Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-06, 14:07
  #1
Avstängd
Hejsan, tänkte kolla om det är någon som vet hur man hittar en bostads adress i rumänien.
Har såklart hela namnet samt nmr men inte bostads adress.
Skulle vilja skicka över en överasknings present till en vän men blir lite svårt när jag inte vet adressen till personen.

//Mvh Pontus
Citera
2015-03-06, 14:31
  #2
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk93
Hejsan, tänkte kolla om det är någon som vet hur man hittar en bostads adress i rumänien.
Har såklart hela namnet samt nmr men inte bostads adress.
Skulle vilja skicka över en överasknings present till en vän men blir lite svårt när jag inte vet adressen till personen.

//Mvh Pontus

Vad är det du ska skicka för något? Inga dumheter hoppas jag?
Jag har en bekant som studerar där nere.
Citera
2015-03-06, 14:45
  #3
Avstängd
Haha nejdå inte alls. Ska skicka över lite rosor och chocklad. Lyckats skaffa mig en flickvän som bor där nere och jag skulle vilja skicka ner något fint.
Citera
2015-03-06, 14:47
  #4
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk93
Haha nejdå inte alls. Ska skicka över lite rosor och chocklad. Lyckats skaffa mig en flickvän som bor där nere och jag skulle vilja skicka ner något fint.

Vadå, en brud på G eller?

Min kompis som studerar där nere säger att det finns en hel del puddingar där, gjort dig ett kap eller?
Citera
2015-03-06, 15:02
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Vadå, en brud på G eller?

Min kompis som studerar där nere säger att det finns en hel del puddingar där, gjort dig ett kap eller?

Hehe jadå, hon va utbytes student här uppe och nu ska hon studera där nere ett halvår. Det är en månad kvar tills vi ska ses men skulle vilja skicka över något fint innan jag kommer ner och hälsar på.
Citera
2015-03-08, 16:46
  #6
Medlem
BoBerg31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk93
Haha nejdå inte alls. Ska skicka över lite rosor och chocklad. Lyckats skaffa mig en flickvän som bor där nere och jag skulle vilja skicka ner något fint.

Hej,

Grattis till att ha hittat en rumänsk flickvän, de är väldigt trevliga.

Det finns tyvärr inget register på nätet där du kan hitta hennes adress. Skulle rekommendera att du frågar henne om adressen. Nu till problem nummer två, du måste också veta hennes lägenhetsnummer, det finns inga namnknappar utanför dörringångarna. Om du tänkte skicka blommor och choklad (vilket säkert uppskattas) se till att hon är hemma, grannar är sällan glada att ta emot paket i andras namn, oftast öppnar de inte dörren heller. Om man skickar något till någon härnere gör man det oftast till jobbet, men om hon pluggar kan det vara svårare, du råkar inte veta ifall hon jobbar extra under studierna någonstans.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback