Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-15, 19:11
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Trams! Ge mig ett exempel på ett krig som startats av kvinnor!

Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Falklandskriget... Startades av självaste Thatcher.

USA's sista bombkampanj i Serbien, startades av Monica Lewinsky, som gjorde Hillarys jobb. Bill behövde en skenmanöver. För att undkomma medias fokus på affären.

Nej, Falklandskriget får nog anses ha startats av männen i Argentinas militärjunta, med Leopoldo Galtieri i spetsen.
Citera
2015-05-16, 12:44
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Trams! Ge mig ett exempel på ett krig som startats av kvinnor!

Kvinnor startar inte krig, de tjatar på sin gubbe att starta krig!
Citera
2015-05-18, 12:43
  #255
Medlem
Innan du börjar med det där manshatande larvet så kanske jag bör påminna dig om att det är män som har uppfunnit telefoner, glödlampor och Internet, samt att det allra oftast är män som jobbar som arkitekter och ingenjörer och därför sannolikt också har byggt ditt hus (ja, det ÄR mycket vanligare med män inom dessa yrken, om du vill ha bevis på det så kolla vilket tekniskt universitet eller vilken byggarbetsplats som helst och jag garanterar att de allra flesta anställda på den platsen kommer att vara män).

Just det ja, Newton och Einstein var också män.

Har man sett på fan.

Och du, en sak till - jag känner flera feminister som respekterar män och ser upp till dem, och som utan vidare kan be dem om hjälp med saker.
Du låter däremot som ännu en grinig radikalfeminist som ser ned på män.
__________________
Senast redigerad av JohanThe94 2015-05-18 kl. 13:08.
Citera
2015-06-20, 15:47
  #256
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Falklandskriget... Startades av självaste Thatcher.

USA's sista bombkampanj i Serbien, startades av Monica Lewinsky, som gjorde Hillarys jobb. Bill behövde en skenmanöver. För att undkomma medias fokus på affären.
Du skulle behöva läsa på. Falklandsöarna invaderades av den manliga juntan i Argentina. MT:s insatts var bara ett försvarskrig.
Citera
2015-06-20, 17:11
  #257
Medlem
Citat:
> Vad ska vi ha männen till?

Undrar feminismen.

Vad ska med Judarna till undrade Hitler.

Båda har pekat ut en syndabock och sedan jobbar de intensivt mot att
förstöra för Män respektive Judar.

Inte för jag tror att feministerna kommer försöka utrota män fysiskt snarare försöker de mentalt
trycka ner män som gör att vi får en högre andel män som är neurotiska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback