Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-06, 01:15
  #1
Medlem
Hej!

Jag sitter fast!

Eller ja, inte riktigt. Men mitt problem är; Jag har alldeles nyligen skjutit ner ett mothership. Problemet är att spelet inte förstår att det är nedskjutet (=jag kan inte borda det med mina trupper), men spelet förstår heller inte att det inte är nerskjutet (=Jag kan inte attackera det med mina skepp).

Flummigt, ja.. Men nu sitter jag helt enkelt fast. Skeppet (mothership) försvinner inte, så jag kan inte aktivera "Ultra speed" ch komma vidare. Det har nu gått 1h35min i spelets tid och skeppet har inte sprängts änny.

Har någon varit med om nåt liknande?

Min senaste save innan detta hände är över 4 månader bakåt, vill inte behöva börja om nu när jag kommit såhär långt på "Impossible".
Citera
2015-03-06, 08:14
  #2
Medlem
Hej,

Har lirat en hel del Apocalypse men aldrig stött på samma problem. Men som du beskrivit ditt problem så anar jag att du måste återgå till din senaste save tyvärr.

Har du prövat att spara å startta om spelet?
Citera
2015-03-06, 08:17
  #3
Medlem
Oh-be-wans avatar
Det låter som att du behöver starta om (ny spelomgång så att säga).

Händer lite sådana buggs då och då. Liknande har faktiskt hänt mig i X-Com Ufo Defense. Det var bara till att börja ny karriär (alla mina savings var buggade).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback