Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-01-17, 21:17
  #97
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duschaikallingar
Ja, det är svårt att förstå eftersom det finns mängder med klockmärken i samma prisklass som en falsk Rolex som också simulerar status alt. Koll.

Om man verkligen vill ha en Rolex men inte vill betala allt på en gång så erbjuder ju handlarna idag avbetalningsplan.

Kort sagt, sluta köp falska klockor.

Men om man ändå vill ha en rolex och inte betala överdrivna summor är det inte så konstigt att man köper en fakerolex
Citera
2022-01-17, 21:30
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Men om man ändå vill ha en rolex och inte betala överdrivna summor är det inte så konstigt att man köper en fakerolex

Men man köper ju inte en Rolex när man slänger bort pengar på en falsk, eller hur?

Jag tycker det är väldigt tråkigt att se att folk bidrar till den typ av marknad istället för att läsa på lite om olika märken och faktiskt köpa något som passar sin ekonomi, även billigare klockor kan vara en bra investering.
Citera
2022-01-17, 21:34
  #99
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duschaikallingar
Men man köper ju inte en Rolex när man slänger bort pengar på en falsk, eller hur?

Jag tycker det är väldigt tråkigt att se att folk bidrar till den typ av marknad istället för att läsa på lite om olika märken och faktiskt köpa något som passar sin ekonomi, även billigare klockor kan vara en bra investering.

Tror nog de flesta skiter i klock-nörderiet och vill enbart ha en snygg klocka. Varesig den är fake eller inte. Som sagt, krångla inte till det
Citera
2022-01-17, 21:49
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Tror nog de flesta skiter i klock-nörderiet och vill enbart ha en snygg klocka. Varesig den är fake eller inte. Som sagt, krångla inte till det

Jo men finns ju väldigt många varumärken som tillverkar snygga klockor i samma prisklass. Se t.ex. Hoffman Watches, deras ena modell påminner om Daytona men har även ett eget uttryck.

Krångla till det? Vad händer när man inser att den falska klockan inte fungerar, erbjuder de garanti? Är betallösningarna på osäkra sidor på nätet något att lita på verkligen? Finns ingen riktigt andrahandsmarknad heller då handel med piratprodukter är förbjudet. Samtliga situationer ovan är väl väldigt krångligt…

Har du en falsk klocka?
Citera
2022-01-18, 00:08
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Tror nog de flesta skiter i klock-nörderiet och vill enbart ha en snygg klocka. Varesig den är fake eller inte. Som sagt, krångla inte till det

Folk vill att det ska stå Rolex på. Ville de ha en snygg klocka skulle de köpa en citizen.
Citera
2022-01-18, 00:10
  #102
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Jag köpa den klocka som vara fin.
Fake jag inte pry mig. Viktigast klocka vara finast
Citera
2022-01-18, 03:46
  #103
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duschaikallingar
Jo men finns ju väldigt många varumärken som tillverkar snygga klockor i samma prisklass. Se t.ex. Hoffman Watches, deras ena modell påminner om Daytona men har även ett eget uttryck.

Krångla till det? Vad händer när man inser att den falska klockan inte fungerar, erbjuder de garanti? Är betallösningarna på osäkra sidor på nätet något att lita på verkligen? Finns ingen riktigt andrahandsmarknad heller då handel med piratprodukter är förbjudet. Samtliga situationer ovan är väl väldigt krångligt…

Har du en falsk klocka?

Jag använder en Samsung watch. Men däremot köpte jag en fakerolex i Thailand i silver när jag var typ 10 år bara för att jag tyckte den såg cool ut. Den använde jag flitigt tills jag blev 20 sen har den legat ett antal år. Den fungerar fortfarande. Tror den kostade kanske 500 kr
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback