Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 17:15
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Jag vet tillräckligt mycket om klockor och armbandsur för att kunna konstatera att du inte har en aning om vad du pratar om. Guld (den äkta ädelmetallen alltså) har alltid ett visst värde, oavsett det sitter i en armbandsklocka eller i ett smycke.

Certina är ett mid-tier-märke i Swatchgroupfamiljen och är varken kända för att vara exklusiva eller högt prissatta. Ungefär lika spännande märke som en OBH Nordica brödrost. Dessutom har de inte en enda nuvarande modell bland sina 314 klockor, som är i helguld. Det närmsta du kommer i sammanhanget är ett par PVD-behandlade modeller.

Undantaget är såklart ett par dressur från 60/70/80-talet som gjordes med guldboett, dessa kan vara värda en 6-8K om man har tur. Har de utrustats med guldarmband kan de eventuellt komma närheten av summorna du pratar om, det förutsätter dock att det är äkta vara.

Så om du tror att någon med ens ett uns av kunskap och som dessutom är vid sina sinnes fulla bruk, skulle komma på tanken att "värdera" din fejk-Certina i låtsasguld till mer än ett par tior, så bedrar du dig själv kungligt.
Ta och hoppa av din höga häst. Certinas har Helguld inne just nu för 50papp. Det hitta jag på en enkel sökning. Du pratar illa om certinas bara för du ej gillar dem, lite omoget att hata bara för du föredrar annat. Fake är 99,9 likt en äkta om du köpt från en bra retailer. Säg inget annat High horse. Du är arg för att sanningen är att min röding klocka ser ut o va lika dyr som din. Du vet inget om fakeklockor.
Citera
2017-08-06, 20:15
  #62
Medlem
Det handlar väl om igenkännande; den falske människan hittar en förfalskning, lika usel invändigt men möjligen med ett mer bländande yttre än bäraren.
Citera
2017-08-07, 22:24
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Haha du ger tummen upp till dummaste liknelsen

Folk ser inte att en klocka är fake, jag frågade för fan en klockexpert i Thailand om min fake certina o han sa att den va värd 20 lakan

Folk ser inte om konst är äkta eller fake heller. Har varit stora auktionshus som sålt falska tavlor utan att veta om det. Så varför köper folk äkta konst när man lika gärna kan köpa falsk?

Får jag frågade varför man köper en falsk Certina när man kan få en äkta för några hundralappar mer?
__________________
Senast redigerad av Adan 2017-08-07 kl. 22:27.
Citera
2017-08-08, 00:08
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Folk ser inte om konst är äkta eller fake heller. Har varit stora auktionshus som sålt falska tavlor utan att veta om det. Så varför köper folk äkta konst när man lika gärna kan köpa falsk?

Får jag frågade varför man köper en falsk Certina när man kan få en äkta för några hundralappar mer?
Nej eru dum minst 5lax på alla klockor
Citera
2017-08-08, 02:18
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Nej eru dum minst 5lax på alla klockor
http://www.uret.se/certina-ds-caiman...m-p-63959.html
Citera
2017-08-08, 10:01
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
http://www.uret.se/certina-ds-caiman...m-p-63959.html
Billigaste du hittar 2lax så du snacka skit förut, 4 ggr så dyrare än 500kr, dessutom inte från deras officiella sida där allt snittar 6k
Citera
2017-08-08, 14:59
  #67
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Ta och hoppa av din höga häst. Certinas har Helguld inne just nu för 50papp. Det hitta jag på en enkel sökning. Du pratar illa om certinas bara för du ej gillar dem, lite omoget att hata bara för du föredrar annat. Fake är 99,9 likt en äkta om du köpt från en bra retailer. Säg inget annat High horse. Du är arg för att sanningen är att min röding klocka ser ut o va lika dyr som din. Du vet inget om fakeklockor.

Jag har ingenting emot Certina, tvärtom rekommenderar jag ofta deras dykare, t ex DS Action Diver. På Certinas officiella hemsida finns inga helguldsmodeller, men jag ser att två svenska återförsäljare fortfarande har gamla guldmodeller med kvartsverk till salu, t ex Priskamodellen från 90/2000-talet.

Så nu föreslår jag att du postar länken till Certinaklockan i guld som kostar "50 papp" för en sådan existerar inte mig veterligt. Skall bli spännande!
__________________
Senast redigerad av Swedishcrusader 2017-08-08 kl. 15:17.
Citera
2017-08-08, 15:39
  #68
Medlem
Det är väl ungefär samma svar på den här trådfrågan som varför folk går och påstår att de är läkare, advokater, partikelfysiker eller liknande, utan att vara i närheten av det, när de glider runt på chartersemestern där ingen känner dem. Eller skryter över en massa äventyr de varit med på när sanningen är att den pågående charterresan är det mest äventyrliga de gjort.

En liknelse till är ju att många kan ju tro dem, men om någon med kunskaper inom deras fantiserade meriter testar dem lite så blir de pinsamt avslöjade.

Men det är ju klart: "varför ska man plugga i mer än fem år när ingen ändå kan kolla om jag verkligen är läkare på mallisresan?"
Citera
2017-08-08, 16:22
  #69
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjilin
Det är väl ungefär samma svar på den här trådfrågan som varför folk går och påstår att de är läkare, advokater, partikelfysiker eller liknande, utan att vara i närheten av det, när de glider runt på chartersemestern där ingen känner dem. Eller skryter över en massa äventyr de varit med på när sanningen är att den pågående charterresan är det mest äventyrliga de gjort.

En liknelse till är ju att många kan ju tro dem, men om någon med kunskaper inom deras fantiserade meriter testar dem lite så blir de pinsamt avslöjade.

Men det är ju klart: "varför ska man plugga i mer än fem år när ingen ändå kan kolla om jag verkligen är läkare på mallisresan?"

Bra sammanfattning.
Citera
2017-08-15, 18:20
  #70
Medlem
Folk som köper fejkklockor är osäkra människor son växt upp i en sossemiljö och försöker tillhöra en annan samhällsklass än de gör. De fick inte den fina barndomen som de såg att andra i skolan fick. De hade inte de fina kläderna, de fick aldrig åka på semester, de hade aldrig några dyra leksaker och deras föräldrar var lågavlönade lågbegåvade människor som saknade ambitioner..

När dessa sossebarn växt upp och lyckats spara ihop lite pengar så köper de en fejkklocka för att försöka fånga känslan av att inte vara en misslyckad fattiglapp. De inbillar sig också att klockan är precis lika bra som en äkta, trots att det är Kina-tillverkat skräp som kriminella ligor har tvingat barnarbetare att sätta ihop.

Det är sanningen och ingen bärare av fejkklockor kan någonsin tvätta av sig den smutsen.
Citera
2017-08-15, 20:13
  #71
Medlem
Mysquos avatar
Frågan jag ställer mig är varför folk köper klocka överhuvudtaget år 2017.
Behöver man veta vad klockan är så har väl alla en mobiltelefon att titta på. Varför släpa runt på ytterligare en pryl som inte tillför någon ytterligare funktionalitet? Om den dessutom är svindyr så desto mer meningslöst.
Citera
2017-08-15, 23:35
  #72
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Frågan jag ställer mig är varför folk köper klocka överhuvudtaget år 2017.
Behöver man veta vad klockan är så har väl alla en mobiltelefon att titta på. Varför släpa runt på ytterligare en pryl som inte tillför någon ytterligare funktionalitet? Om den dessutom är svindyr så desto mer meningslöst.

Det är betydligt angenämare att ha ett litet mekaniskt underverk på armen, som visar tiden oavsett var man befinner sig, och inte behöver ett vägguttag för att laddas upp. Dessutom är det ganska skönt att kunna vara någonstans utan mobiltelefon, men ändå veta tiden. Du borde prova!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback