Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-06, 00:52
  #1
Avstängd
fiskarenss avatar
Frågorna är följande:
  • Varför väljer folk att köpa fejkklockor?
  • Är ni extremt ytliga och vill få bekräftelse?
  • Är ni attentionwhores?
  • Kan ni inte acceptera er ekonomiska status?
  • Blev ni slagna som barn?

VARFÖR fejkklockor? Förstår inte hur man kan göra narr av klockindustrin på detta sätt.
Citera
2015-03-06, 01:03
  #2
Medlem
Är ju du som är blåst. Mycket bättre att köpa en fejk, de ser ju oftast typ likadana ut. Visst, kanske sämre kvalité, men MYCKET billigare.

Tror att någon är lite sur nu när alla kan köpa en likadan klocka, fast mycket billigare. Känner du dig inte så speciell längre?
__________________
Senast redigerad av Solares 2015-03-06 kl. 01:10.
Citera
2015-03-06, 01:13
  #3
Medlem
curvaNs avatar
Haha självklart är det bekräftelse men anser att dom som köper riktiga också är riktiga uppmärksamhetshoror 8 av 10 köper enbart en dyr klocka för att steka på Stureplan , är kändisarna som bär fejk av både rolex och hublot dumma i huvet då haha ?
Citera
2015-03-06, 01:19
  #4
Medlem
Själv har jag en Omega Sub Second Oversize-kopia som jag betalade runt 450 spänn. Rätt bra kvalité faktiskt. Förstår inte varför alla ska ha en sån sur attityd. Jag klagar inte på era fejkade liv..

Men däremot så förstår jag inte folk som köper riktiga skräpkopior för någon hundring. Sån skit pajar ofta redan efter några månader och de är ofta jävligt fult gjorda.
__________________
Senast redigerad av Solares 2015-03-06 kl. 01:22.
Citera
2015-03-06, 01:19
  #5
Avstängd
fiskarenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curvaN
Haha självklart är det bekräftelse men anser att dom som köper riktiga också är riktiga uppmärksamhetshoror 8 av 10 köper enbart en dyr klocka för att steka på Stureplan , är kändisarna som bär fejk av både rolex och hublot dumma i huvet då haha ?

Nej, alltså då stödjer de urtillverkarna i alla fall. Folk som steker runt och tror att dem är något, ja det säger ju sig själv, de är efterblivna.
Citera
2015-03-06, 01:20
  #6
Avstängd
fiskarenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Är ju du som är blåst. Mycket bättre att köpa en fejk, de ser ju oftast typ likadana ut. Visst, kanske sämre kvalité, men MYCKET billigare.

Tror att någon är lite sur nu när alla kan köpa en likadan klocka, fast mycket billigare. Känner du dig inte så speciell längre?

Jag bryr mig egentligen inte vad du har på dig för klocka, jag bara undrar vad det är DU/NI tycker är så jävla speciellt med det. Du är en snyltare.
Citera
2015-03-06, 01:21
  #7
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarens
Nej, alltså då stödjer de urtillverkarna i alla fall. Folk som steker runt och tror att dem är något, ja det säger ju sig själv, de är efterblivna.


Så folk som köper klockor för 50 papp eller mer är inte töntiga "attention whores" baserat på att urtillverkarna tjänar pengar?

Vad fan är det för jävla resonemang?
Citera
2015-03-06, 01:23
  #8
Medlem
grasuggan99s avatar
Förstår inte heller varför någon vill köpa en fejk replika i usel kvalitet samt stöttande av en vidrig tillverkningsprocess där arbetarna utnyttjas till max. Köp en med garanti på ur och penn för någon hundralapp istället?
Citera
2015-03-06, 01:25
  #9
Avstängd
fiskarenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så folk som köper klockor för 50 papp eller mer är inte töntiga "attention whores" baserat på att urtillverkarna tjänar pengar?

Vad fan är det för jävla resonemang?

Varför MÅSTE man köpa en klocka för 50 papp eller mer för att ha en riktig klocka? Klart många av dem är töntiga, men det är inte vad vi diskuterar här. Vi diskuterar varför en person väljer att köpa en fejkklocka när man kan köpa en riktig istället.
Citera
2015-03-06, 01:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarens
Jag bryr mig egentligen inte vad du har på dig för klocka, jag bara undrar vad det är DU/NI tycker är så jävla speciellt med det. Du är en snyltare.
Den är snygg och fungerar perfekt när man ska kolla vad klockan är. Jag behöver inte betala flera tusen när jag kan köpa en bra klocka för några hundra.
Citera
2015-03-06, 01:27
  #11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Själv har jag två rolexkopior.
Den enda köpt i moskva och den andra i beijing.

Det var på tiden innan "airplane mode" var vanligt i telefoner och jag hade ingen lust att betala roaming i kina.. så jag köpte första bästa klocka för att kunna ha lite koll på tiden.
Citera
2015-03-06, 01:31
  #12
Medlem
Frågorna är följande:
  • Varför väljer folk att köpa dyra märkesklockor?
  • Är ni extremt ytliga och vill få bekräftelse?
  • Är ni attentionwhores?
  • Kan ni inte acceptera er sociala status?
  • Blev ni slagna som barn?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback