Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-05, 16:03
  #1
Medlem
Hej!

Efter lite sökning här och där har jag inte hittat någon som har gjort samma sak som mig.
Uppenbarligen har någon gjort det, men hitta ingen info om det.

Jag har tagit bort mina 2st partitioner ( C: ) & ( D: ) , Slått ihopa dessa till 1 stor. och installerat windows 8 på den.

Nu behöver jag få tillbaka en viktig grej som försvann pga min hets att göra allt direkt utan att tänka mig för.

Jag har kört 2st olika "recover" program.
1. AOMEI Partition Assistant
2. EaseUS Data Recovery

Men dem hittar inte en enda fil som låg på D: , Enbart C:

Kan det vara så olyckligt att data på D: är helt borta?

Någon som vet mer om detta? Är mina chanser borta?
MVH
Pontus
Citera
2015-03-05, 17:03
  #2
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceroad
Hej!

Efter lite sökning här och där har jag inte hittat någon som har gjort samma sak som mig.
Uppenbarligen har någon gjort det, men hitta ingen info om det.

Jag har tagit bort mina 2st partitioner ( C: ) & ( D: ) , Slått ihopa dessa till 1 stor. och installerat windows 8 på den.

Nu behöver jag få tillbaka en viktig grej som försvann pga min hets att göra allt direkt utan att tänka mig för.

Jag har kört 2st olika "recover" program.
1. AOMEI Partition Assistant
2. EaseUS Data Recovery

Men dem hittar inte en enda fil som låg på D: , Enbart C:

Kan det vara så olyckligt att data på D: är helt borta?

Någon som vet mer om detta? Är mina chanser borta?
MVH
Pontus

Osäker men har för mig att en partition bara raderar någon tabell med innehållsinformation. Har du däremot installerat windows så har du antagligen skrivit över dom gamla filerna : /
Citera
2015-03-05, 17:09
  #3
Medlem
Diamondgrits avatar
Dina chanser är inte helt borta, men väldigt väldigt små. Om du vet vad som fanns i filen kan du med verktyg som tittar direkt på disken få fram saker. Men om det var binärdata (dvs. svårt att känna igen) så är det nog kört.
Citera
2015-03-05, 18:05
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Men nu har du ju bara en C:\ så filerna som låg på D:\ ligger väl där nu. EaseUS Data Recovery är ett bra program annars.
Citera
2015-03-05, 19:00
  #5
Medlem
eziss avatar
jag hade ett bra program som funkade för det, men jag installerade aldrig nytt operativsystem när jag kom på vad jag hade gjort för fel. Ska kolla upp vad programmet heter
Citera
2015-03-05, 19:02
  #6
Medlem
eziss avatar
iCare Data Recovery heter programmet
Citera
2015-03-19, 17:08
  #7
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har detta problem:
jag har en nas md 2st diskar i och när jag skulle resetta nasen så kom jag åt power kontakten på baksidan och den måste ha åkt ut och in igen tror jag, efter det läser min nas diskarna som 2 oformaterade enheter.

tidigare så fanns filerna även på 2 st externa diskar och jag har provat att återställa filerna på dessa 4 diskar med alla möjliga program som "restore my files data recovery",
"recover my files och "r-studio". dom flesta av filerna är rar och programmen hittar filer men dom går inte att återställa pga att dom antingen är överskrivna av andra filer (no archive found or corrupt) eller att det saknas andra filer för att packa upp (r.00).

jag har även provat att återställa partitionerna på nas-diskarna med AOMEI partition assistant men det programmet hittar bara en liten partition på en av diskarna och den gick inte att göra något med.

det senaste jag har provat är photorec (testdisk) på en av nas-diskarna och det blir som tidigare att det inte går att packa upp dom hittade rar-filerna utan r.00 filer.
programmet ville på slutet spara resterade filer som en image fil och jag valde ja på det.
nu har programmet skapat en 1.5tb stor fil som heter image_remaining.dd.
jag har googlat på det men inte hittat nån bra info. vad gör jag med filen? går den att läsa med något prog eller så?

mycket tacksam för svar då jag hållt på med detta projekt mycket länge. men jag ger upp snart..
__________________
Senast redigerad av NightWalker1 2015-03-19 kl. 17:36.
Citera
2015-03-19, 17:58
  #8
Medlem
NiwRams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag har detta problem:
jag har en nas md 2st diskar i och när jag skulle resetta nasen så kom jag åt power kontakten på baksidan och den måste ha åkt ut och in igen tror jag, efter det läser min nas diskarna som 2 oformaterade enheter....
Om du har en .dd fil kan du använda OSFMount och "mounta" den som en hårddisk i Windows och kolla vad som finns.
Citera
2015-03-19, 18:03
  #9
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiwRam
Om du har en .dd fil kan du använda OSFMount och "mounta" den som en hårddisk i Windows och kolla vad som finns.
intressant..ska kollas!
Citera
2015-03-19, 19:19
  #10
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiwRam
Om du har en .dd fil kan du använda OSFMount och "mounta" den som en hårddisk i Windows och kolla vad som finns.

nix..gick inte. och jag provade också att öppna .dd filen i OSforensics men det funkade heller inte
blev så här
https://static.dyp.im/KbFKzwG3TV/4f9...ec4e588a89.png

det är kört va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback