Helt riktigt. Det finns inte något som ens kan peka ut en riktning mot en slutsats.
Jag tror ju mest på att han lämnat huset levande och frivilligt. Att han gått och burit på något som han haft svårt att prata med någon om. Hade han varit utsatt för något, kanske många år tidigare, som sexuella övergrepp ? Av nån idrottsledare, släkting, granne ? Sånt sätter ofta djupa spår och kan komma fram först efter många år. Det har man hört otaliga historier om. Det är kanske mer rimligt att tänka sig än att han själv skulle ha varit homosexuell och deppig p g a det. Men att någon skulle ha tagit död på honom inne i huset och burit ut honom har jag ju svårt att tro. Men motiv för ett mord inne i huset har jag svårt att tänka mig. Om han skulle ha vetat för mycket om något han inte borde, som knark eller liknande så hade nog mördaren valt en annan plats. Men nu vet jag inte om det var så mycket knark på Tjörn 1975 precis...
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Inte lätt att fördjupa sig i sådana spekulationer när inte ett smack har framkommit vad som egentligen hände med KH den här natten. Var har du själv för spekulationer gällande detta?