Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-05, 12:32
  #1
Medlem
Hej!

Jag har en stationär dator med Windows 8 på.
Igår utan någon uppenbar anledning så började tangentbordet till datorn bete sig extremt konstigt.
Till exempel, bokstaven W får datorn att starta om sig. Shift knappen gör att jag tabbar till skrivbordet. Ctrl knappen tabbar mig till Windows mail app... Osv. Väldigt få knappar fungerar om jag ska försöka skriva text.

Efter att ha googlat på detta hittade jag ingen med samma problem men det fanns några som var snarlika så jag testade de tips som gavs utan framgång. Tipsen var att hålla in vänster och höger Ctrl knapp samtidigt. Dra ur och stoppa i sladden från tangentbordet till datorn. Jag har även startat om datorn.

Så innan jag springer iväg och köper ett nytt tangentbord så vill jag ha tips på hur jag ska felsöka och lösa detta. Tack på förhand!
Citera
2015-03-05, 12:46
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Modell och märke på tangentbordet? Förslitningar och gammalt kanske då ett tangentbord är en förbrukningsvara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback