Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-05, 11:55
  #1
Medlem
Johnnyutahs avatar
Trådens topic utvidgas till att omfatta årsmötet och alla kandidater därtill.
/Mod.



Gustav Kasselstrand kandiderar för Stockholms län 14/3. Som jag förstår det är han extern kandidat som bara kan komma in om mötet röstar för 9 ledamöter eller helt avslår valberedningens förslag?

http://stockholmslan.sverigedemokrat...ndlingar-2015/


Kommer även Gustav hotas med uteslutning om han kommer in?
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2015-03-13 kl. 22:05.
Citera
2015-03-05, 14:34
  #2
Medlem
RickHunters avatar
Hur kan inte älska denna snubbe?

Se och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=py8k51-XEik
Citera
2015-03-05, 15:52
  #3
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyutah
Gustav Kasselstrand kandiderar för Stockholms län 14/3. Som jag förstår det är han extern kandidat som bara kan komma in om mötet röstar för 9 ledamöter eller helt avslår valberedningens förslag?

http://stockholmslan.sverigedemokrat...ndlingar-2015/


Kommer även Gustav hotas med uteslutning om han kommer in?

Mina källor säger att tanken är att yrka på att utöka antalet ledamöter med 2 stycken.
Då kan de två övriga nominerade (Kasselstrand och Monica Bergestam-Tedelöw) sedan föreslås utöver VBs förslag.

Att Sthlms Län, som är väldigt pro-GK och icke-PK, inte skulle rösta för att få med SDUs ordförande och en ledamot i SD-Kvinnor (tillika William Hahnes mor) ser jag som en högoddsare.
Citera
2015-03-05, 15:55
  #4
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Mina källor säger att tanken är att yrka på att utöka antalet ledamöter med 2 stycken.
Då kan de två övriga nominerade (Kasselstrand och Monica Bergestam-Tedelöw) sedan föreslås utöver VBs förslag.

Att Sthlms Län, som är väldigt pro-GK och icke-PK, inte skulle rösta för att få med SDUs ordförande och en ledamot i SD-Kvinnor (tillika William Hahnes mor) ser jag som en högoddsare.

Har hört samma sak. Monica satt ju i styrelsen ifjol för länet.
Citera
2015-03-05, 16:03
  #5
Medlem
Helt klart den bästa karaktären svensk politik har att erbjuda.
Tror tyvärr att de högsta i SD-ledningen kommer göra allt i sin makt att ge honom så lite rum som möjligt i moderpartiet.
Citera
2015-03-05, 18:55
  #6
Moderator
Tinuviels avatar
Partier och partipolitik --> Politiker
/Moderator
Citera
2015-03-06, 11:18
  #7
Medlem
Johnnyutahs avatar
Hur troligt är det att mötet röstar för 9 ledamöter?
Citera
2015-03-06, 12:05
  #8
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyutah
Hur troligt är det att mötet röstar för 9 ledamöter?

Om GK och MBT går upp och yrkar på det för att själva ingå så lär det nog gå vägen.
Citera
2015-03-08, 09:32
  #9
Medlem
RickHunters avatar
Går det att få in honom som suppleant?
Citera
2015-03-08, 20:37
  #10
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Går det att få in honom som suppleant?
Både ledamot och suppleant går om man får igenom utökning av antalet ledamöter.
Citera
2015-03-10, 12:03
  #11
Medlem
RickHunters avatar
Att denna tråd inte exploderat som Hahnes tråd tyder på att årsmötet kommer vara en lugn företeelse? Eller?
Citera
2015-03-11, 14:52
  #12
Medlem
RickHunters avatar
Nu är det oro i leden enligt expo.

Citat:
Den avgående ordföranden i Stockholms län Robert Stenkvist, som av valberedningen förslagits att bli ledamot i den nya styrelsen, befarar ett liknande kaosartat årsmöte i Stockholms län. Han skriver på sin blogg att medlemmar i partiet inte "kände sig trygga på årsmötet i Stockholms stad. och:

"Ett årsmöte är en demokratisk institution, inte en Beatleskonsert med skrikande och svimmande tonåringar, inte så länge jag är ordförande i länet i alla fall."

På Facebook får Robert Stenkvist stöd av Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof.

"Bra skrivet Robert. Instämmer naturligtvis med vad du skriver. Hoppas att ni håller ett lugnt och värdigt årsmöte, till skillnad från det som hölls i Stockholms stad.", skriver Jomshof till Stenkvist.

Blogginlägget har tolkats som att Stenkvist motsätter sig Gustav Kasselstrands kandidatur i Stockholms stad. Bland andra Jan Olof Bengtsson, ledamot i William Hahnes nyvalda styrelse, tar åt sig av inlägget, något han kommenterar på Robert Stenkvists Facebook. Stenkvist hävdar som svar att han inte "anklagar" någon. I sitt blogginlägg skriver han dock om personer som skapar konflikter.

Citat:
"Slutligen det här med nationalism då? Jag tror snarare på en lågmäld men äkta, innerlig nationalism än en aggressiv auktoritär sådan. Hellre än jordnära, för att inte säga rudimentär bondsk Moberg, än en auktoritär Spengler. Dessutom tror jag alltid det är något lurt med budskap som måste skrikas fram, manifesteras pampiga fanborgar och långa fackeltåg.", skriver Stenkvist.

Förutom Gustav Kasselstrand har William Hahnes mamma Monica Tedenstam Berglöw och SDU:aren Josefin Helander nominerats till Sverigedemokraternas styrelse i Stockholms län. Ingen av dessa har föreslagits av valberedningen.

Expo Idag har sökt Robert Stenkvist för en kommentar

http://expo.se/2015/sdu-ledarens-kan...ppen_6825.html
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback