Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-05, 00:38
  #13
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Precis. Cirka 5.

är det inte 5 atomer per kbm om man fördelar all massa mot det befintliga nuvarande utrymmet , elle mins jag fel , tror det var en uträkning från M I T .

du skulle höra det om du tryckte örat mot högtalaren , om man låsas att din trumhinna var magisk och inte kunde spricka i vakuum för du behöver ha ett tryck i gången bakom den så du kan få tryckvågorna att stimulera nerv håren i örat .
__________________
Senast redigerad av TitanDuke 2015-03-05 kl. 00:41.
Citera
2015-03-05, 00:41
  #14
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TitanDuke
är det inte 5 atomer per kbm om man fördelar all massa mot det befintliga nuvarande utrymmet , elle mins jag fel , tror det var en uträkning från M I T .
Läs de länkar jag postade.
Medeldensiteten för hela universum, även om du slår ut all synlig materia är ca 1 väteatom per fyra kubikmeter.
Citera
2015-03-05, 00:44
  #15
Medlem
TitanDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Läs de länkar jag postade.
Medeldensiteten för hela universum, även om du slår ut all synlig materia är ca 1 väteatom per fyra kubikmeter.


var har du fått den uträkningen ifrån , misstror inte utan är bara nyfiken , det ändrar sig så klart med uppskattningen hur stort utrymme vi har
Citera
2015-03-05, 00:48
  #16
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TitanDuke
var har du fått den uträkningen ifrån , misstror inte utan är bara nyfiken , det ändrar sig så klart med uppskattningen hur stort utrymme vi har
Den synliga materian är ca 5% av den kritiska densiteten. Den kritiska densiteten har jag skrivit om, samt beräknat tidigare. Första stycket här.
Ta 5/100 av det och jämför.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback