Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-15, 15:19
  #121
Medlem
Fridfullts avatar
I kväll sänds avsnitt nummer åtta som kommer handla om följande:

Källa

Tycker Janne är en riktig höjdpunkt i serien, t.ex. när han:
  • Skrockade inne på grillen när han fick reda på hur mycket Sol-Britt tänkt investera i Anettes företag.
  • Sade till Ola att han ska bli mellanchef.
  • Ursäktade sitt otrevliga beteende mot Sol-Britts dotter med att han som företagsledare inte känner sig beredd att sova på en madrass i källaren.

Kan bli kul i kväll när han lanserar sin idé om att starta ett surdegshotell
Citera
2015-05-16, 12:04
  #122
Medlem
Någon mer som lade märke till att Ola sa att Battlefield 2 släpptes oktober 2011? Det är ju Battlefield 3 som släpptes i oktober, Battlefield 2 kom 2005.
Citera
2015-05-22, 23:17
  #123
Medlem
prizs avatar
En överraskande rolig serie men synd att Mia Skäringer måste spela sån osympatisk figur både här och i Solsidan. Tyckte hon var riktigt elak i avsnitt 8.
Citera
2015-05-23, 07:37
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
En överraskande rolig serie men synd att Mia Skäringer måste spela sån osympatisk figur både här och i Solsidan. Tyckte hon var riktigt elak i avsnitt 8.

Hon spelar exakt samma roll i Solsidan. Det verkar bara vara den rollen hon kan spela, dvs en riktigt biiiaaaacht! En sång kärring som bara mesar lever vidare med.
Citera
2015-05-25, 16:44
  #125
Medlem
Har inte serien gått ner sig rejält sen de avsnitt två-tre, ungefär? Kan verkligen inte skratta åt något som sägs i serien längre.
Citera
2015-05-26, 19:25
  #126
Medlem
Fridfullts avatar
Nu står det klart att det blir en andra säsong!
Nyheten presenterades av inga mindre än Björn Starrin (Pontus) och Johan Östling (Ola) på Facebook.

Kan bli kul att se hur de två ovannämnda herrarna axlar rollen som småbarnspappa.
__________________
Senast redigerad av Fridfullt 2015-05-26 kl. 19:28.
Citera
2015-05-26, 23:11
  #127
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Har inte serien gått ner sig rejält sen de avsnitt två-tre, ungefär? Kan verkligen inte skratta åt något som sägs i serien längre.

Jag tycker tvärtemot dig att serien började ganska halvhjärtat men har blivit bättre för varje avsnitt.
Citera
2015-05-26, 23:17
  #128
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag funderar över varför Ulf Malmros känner sånt stort förakt mot dem som blev kvar. Alltid är det inflyttade Stockholmare som hyser förakt mot bybor och småstadsbor. Uppvuxna i Stockholm tenderar vara rätt laidback och sakna detta förakt mot en som inte bor i Stockholm.

Jag har sett två avsnitt. Människor som hänger på humortråden här på flashback har bättre skämt. Ulf Malmros är tio år efter sin tid.
Citera
2015-05-27, 00:58
  #129
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag funderar över varför Ulf Malmros känner sånt stort förakt mot dem som blev kvar. Alltid är det inflyttade Stockholmare som hyser förakt mot bybor och småstadsbor. Uppvuxna i Stockholm tenderar vara rätt laidback och sakna detta förakt mot en som inte bor i Stockholm.

Jag har sett två avsnitt. Människor som hänger på humortråden här på flashback har bättre skämt. Ulf Malmros är tio år efter sin tid.
Jag rekommenderar dig att i vuxen ålder flytta till en mindre stad och titta på just dom som blev kvar. Det är i många fall väldigt intressant. I Malmros fall så handlar det, som jag tolkar honom, bokstavligt talat om "dom som blev kvar", inte om "dom som inte bor i Stockholm".
Citera
2015-05-29, 22:53
  #130
Moderator
Oddballs avatar
Dagens avsnitt var ju riktigt j-a kul! Kändes ju rätt verklighetsanknutet dessutom med den mer eller mindre galna budgivningen och hur många ser på pengar, speciellt lånade sådana...

Edit: Wow, inlägg 18.000!
Citera
2015-05-30, 01:45
  #131
Medlem
MrSokratess avatar
Ett random hus i Molkom med 1.4M i utgångspris.
Tillåt mig tvivla.
Citera
2015-05-30, 05:20
  #132
Medlem
Verbeeks avatar
Eller att påstå att muntliga bud ska vara bindande för husköp...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback