2015-03-04, 18:20
Medlem
Hejsan,

Jag tnkte betala massa pengar och plugga en ettrig master i Hong Kong (p HKUST) nu till hsten, och tnkte frga om det r ngon som har erfarenhet av utlandsbetalningar till Hong Kong? (de tar inte VISA-kort konstigt nog, utan man fr anvnda sig av s.k. "telegraphic transfer")
Fljande information anges i skolans instruktioner:

Bank: xxxxx...
Bank account number: 024-xxx...
Bank account name: xxx...
Bank address: xxxx...
SWIFT code: xxxx xxxx

Nr jag ringer min egen bank (Skandiabanken) s tycker de jag ska frga om deras IBAN-nummer, trots att Hong Kong efter kort googlande inte verkar anvnda sig av IBAN, precis som t.ex Singapore eller USA.

r det ngon som har provat att skicka pengar till Hong Kong p detta viset och tror att det kommer funka? Eller hamnar de i Timbuktu? All respons uppskattas

Med vnliga hlsningar Johan
Citera
2015-03-04, 19:44
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerowal
Nr jag ringer min egen bank (Skandiabanken) s tycker de jag ska frga om deras IBAN-nummer, trots att Hong Kong efter kort googlande inte verkar anvnda sig av IBAN, precis som t.ex Singapore eller USA.
Personen du pratade med p Skandiabanken br se ver sitt yrkesval. Hong Kong anvnder mycket riktigt inte IBAN.

Citat:
Ursprungligen postat av Jerowal
r det ngon som har provat att skicka pengar till Hong Kong p detta viset och tror att det kommer funka? Eller hamnar de i Timbuktu? All respons uppskattas
Det fungerar alldeles utmrkt.
Citera
2015-03-04, 19:54
Medlem
syscrashs avatar
Western union behver bara bank och kontonummer 25 kr avgift direkt till bank.
Citera
2015-03-04, 21:19
Medlem
Ok, ja ni verkar ha rtt. Ska ringa och undra hur de tnker imorgon. Tack fr svaren hur som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in