Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 09:59
  #169
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Det togs väl "bara" bort från ICAs centrallager. Många butiker använder helst det för det mesta (pga marginaler och Automatisk Orderbeställning). Men ICA-handlare kan välja andra leverantörer som har märket i fråga.

Nejdå, Samyang Ramen ligger även centralt.
Citera
2017-07-17, 10:19
  #170
Medlem
Vem0ths avatar
Hemköpanställd här: Priset kommer höjas med 40öre inköp per förpackning för oss, vårt ord pris på 5,95:- står kvar men flerköpsrabatten går från 5 för 20:- till 4 för 20:-.
Citera
2018-11-05, 22:08
  #171
Medlem
mensverkets avatar
Köpte på Netto häromdagen.
Citera
2018-11-06, 12:22
  #172
Medlem
Expohunters avatar
Numera har väl de flesta butiker antingen Demae Ramen eller Mama-nudlar? De är ju båda ljusår bättre än många andra sorter.

Dock har Samyangs gjort en liten comeback med sina starka nudlar som jag ibland kan hitta lokalt. De är jävligt goda och fint starka.
Citera
2021-08-28, 18:02
  #173
Medlem
Mogaku-sans avatar
Finns Samyang nudlar på min Ica affär. Köpte biff, kyckling, fläsk och räka.

4 för 18 kr
Citera
2022-01-31, 15:35
  #174
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Ica har tagit bort nudlarna där jag bor nu, det står att det typ har utgått hos leverantören. Nudlarna har varit en del av min vardagskost i över ett år tillsammans med ett par mackor. Varför har man tagit bort dessa?

Nudlarna verkar ju ha gått åt som smör. Ena dagen har det varit fullt i hyllorna och en eller två dagar senare så har det varit slut, alltid. Så varför tar man bort dessa? Kommer det komma andra nudlar snart?
Citera
2022-01-31, 17:06
  #175
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Ica har tagit bort nudlarna där jag bor nu, det står att det typ har utgått hos leverantören. Nudlarna har varit en del av min vardagskost i över ett år tillsammans med ett par mackor. Varför har man tagit bort dessa?

Nudlarna verkar ju ha gått åt som smör. Ena dagen har det varit fullt i hyllorna och en eller två dagar senare så har det varit slut, alltid. Så varför tar man bort dessa? Kommer det komma andra nudlar snart?

Folk handlar på sig nu när ekonomin har varit lite skral januari månad.
Var ju löning till helgen. Är det ett speciellt märke eller namn på nudlarna eller samyang ramen?
Citera
2022-01-31, 18:10
  #176
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Folk handlar på sig nu när ekonomin har varit lite skral januari månad.
Var ju löning till helgen. Är det ett speciellt märke eller namn på nudlarna eller samyang ramen?


Jo så kanske det är. Det är samyang ramen som är slut. Ica där jag bor har inga andra snabbnudlar så nu måste jag byta affär.
Citera
2022-03-25, 23:22
  #177
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Jo så kanske det är. Det är samyang ramen som är slut. Ica där jag bor har inga andra snabbnudlar så nu måste jag byta affär.

Willys brukar ha och även en del mindre butiker.

Hos mig har Samyang Ramen också varit slut, kan man inte köpa storpack någonstans?
Citera
2022-04-12, 03:16
  #178
Medlem
Bertil85s avatar
Behöver uppdatera detta. Okej sa att ICA säljer dessa med däremot två tre veckor sedan så verkar de försvunnit ur sortiment.
Citera
2022-04-14, 15:14
  #179
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Numera har väl de flesta butiker antingen Demae Ramen eller Mama-nudlar? De är ju båda ljusår bättre än många andra sorter.

Dock har Samyangs gjort en liten comeback med sina starka nudlar som jag ibland kan hitta lokalt. De är jävligt goda och fint starka.

Som starka är lätt bäst, dom nya märkena som ICA nu har verkar inte ha någon stark smak. Såg bara kyckling och biff. Kanske går att hälla i lite Chilli flakes medan man kokar dom men är tveksam.
Citera
2022-05-26, 21:06
  #180
Medlem
Tyronois avatar
Tillverkaren bakom Samyang uppger på Instagram att containerkaoset i Shanghai på grund av covid-19 har lett till att nudlarna är kvar i Kina.

De finns alltså kvar i ICAs med flera sortiment men det har, på grund av logistiska problem, inte gått att skeppa dem till Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback