Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-04, 00:33
  #1
Medlem
teeemers avatar
Hej!

Jag fick tag på ett chip som man kan sätta in i datorn och med detta kan man sätta in tv kort.

Jag hade tänkt köra pirat kort. Men då undrar jag är det bara att köpa vilket pirat kort som helst och stoppa in och köra?
Citera
2015-03-04, 00:58
  #2
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Hej!

Jag fick tag på ett chip som man kan sätta in i datorn och med detta kan man sätta in tv kort.

Jag hade tänkt köra pirat kort. Men då undrar jag är det bara att köpa vilket pirat kort som helst och stoppa in och köra?
Sätter du in ett tv-kort med hjälp av ett chip? Är det inte lättare att sätta in tv-kortet i en ledig slot. Så gör alla andra i vart fall.
Men för all del, använd ditt chip som du vill.
Citera
2015-03-04, 00:59
  #3
Medlem
teeemers avatar
Nej, jag har ett chip som jag har i datorn men som jag vill stoppa in ett tv kort i. Men jag undrar om det funkar att köra vilket kort som helst och bara tuta och köra.
Citera
2015-03-04, 01:11
  #4
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Nej, jag har ett chip som jag har i datorn men som jag vill stoppa in ett tv kort i. Men jag undrar om det funkar att köra vilket kort som helst och bara tuta och köra.
Alla svarta fyrkantiga små saker med "fötter" på som du ser på ditt moderkort är chip. Det vanligaste chipet är datorns processor (CPU). Denna cpu brukar också vara den största av dem alla på ditt moderkort - och därför lätt att hitta.
Jag antar att du inte har för avsikt att bryta loss din cpu och försöka montera den på nåt "kort"?

Din beskrivning är minst sagt ofullständig.

Beskriv exakt vad det är för chip du menar? Och exakt vad menar du med "kort"?

Edit: Jag tror det är bäst att du låter bli. Du kommer troligen sabba något om du fortsätter.
Citera
2015-03-04, 02:13
  #5
Medlem
teeemers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Alla svarta fyrkantiga små saker med "fötter" på som du ser på ditt moderkort är chip. Det vanligaste chipet är datorns processor (CPU). Denna cpu brukar också vara den största av dem alla på ditt moderkort - och därför lätt att hitta.
Jag antar att du inte har för avsikt att bryta loss din cpu och försöka montera den på nåt "kort"?

Din beskrivning är minst sagt ofullständig.

Beskriv exakt vad det är för chip du menar? Och exakt vad menar du med "kort"?

Edit: Jag tror det är bäst att du låter bli. Du kommer troligen sabba något om du fortsätter.

Men sluta håll på!

Jag vet vad jag sysslar med och jag har ett tv chip med en hållare för just tv kort.
Citera
2015-03-04, 07:40
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Men sluta håll på!

Jag vet vad jag sysslar med och jag har ett tv chip med en hållare för just tv kort.

Utan att veta exakt vad du har (modell på detta "chip" , info om dess firmware, info om dess bussinterface, info om dess tuners och en jäkla massa annan info) så finns det ingen som helst möjlighet att besvara på vilka möjligheter du har för att använda CA. Men nej. Du vet inte vad du håller på med.
Citera
2015-03-04, 10:18
  #7
Medlem
teeemers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Utan att veta exakt vad du har (modell på detta "chip" , info om dess firmware, info om dess bussinterface, info om dess tuners och en jäkla massa annan info) så finns det ingen som helst möjlighet att besvara på vilka möjligheter du har för att använda CA. Men nej. Du vet inte vad du håller på med.


Alltså detta måste vara det mest oseriösa forumet någonsin. Är förfan ett skämt.

Okej då vet jag det att det beror på vilket sort man har. Tack för den det var lite mer nyttig information. så även du mod var inte helt värdelös på att svara på frågor om än inte kompetent.
Citera
2015-03-04, 11:13
  #8
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Alltså detta måste vara det mest oseriösa forumet någonsin. Är förfan ett skämt.

Okej då vet jag det att det beror på vilket sort man har. Tack för den det var lite mer nyttig information. så även du mod var inte helt värdelös på att svara på frågor om än inte kompetent.

Med tanke på att jag varit inblandad i utveckligen av MythTV så har jag ganska väl på fötterna när jag säger att ditt inlägg tillhör de sämsta jag läst.

Men återigen, utan att veta exakt vad du har så går din fråga inte att besvara, men eftersom du inte verkar kompetent nog att ge oss resten av infon så formgivnas lämna det här.
Citera
2015-03-04, 19:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Alltså detta måste vara det mest oseriösa forumet någonsin. Är förfan ett skämt.

Okej då vet jag det att det beror på vilket sort man har. Tack för den det var lite mer nyttig information. så även du mod var inte helt värdelös på att svara på frågor om än inte kompetent.
För att vara tydlig så är svaret NEJ, alla X funkar inte med alla Y.

Dina svar får oss att misstänka att det du kallar chip egentligen heter något annat av butiker och kunnigt folk.

T.o.m helt okunniga bruka göra sitt bästa och inse att vi behöver veta teknisk spec (EckiEcki fråga) och exakt vad du kallar chip är för något (internetpolisen fråga) för att kunna säga exakt vad som passar ihop.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2015-03-04 kl. 19:03.
Citera
2015-03-05, 03:24
  #10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Hej!

Jag fick tag på ett chip som man kan sätta in i datorn och med detta kan man sätta in tv kort.

Jag hade tänkt köra pirat kort. Men då undrar jag är det bara att köpa vilket pirat kort som helst och stoppa in och köra?

Ett chip man kan sätta in ett kort i? Fan vad nyfiken man blir på vad det kan vara för djur.
Citera
2015-03-12, 08:35
  #11
Medlem
Lanzelots avatar
Man brukar chippa piratkortet med hjälp av en "programmerare" (en hårdvara), för att sen stoppa in piratkortet i pcmcia-modulen.

Gammal utdaterad och helt inaktuell info-sida om ämnet.

http://www.reocities.com/SiliconValley/bit/2522/

Skulle själv vilja veta mer om piratkort nu när man klippt bort en massa kanaler sen "övergången till digitalt". Går det att få tag i piratkort alls numera, eller är det begagnade som gäller? Vissa kort lär vara självuppdaterande för vissa tv-operatörer, men inte för alla enligt en annan inaktuell info-sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback