2015-03-03, 20:37
Medlem
Halloj!

Måste fylla i en skadeanmälan då jag krockat med bilen, det är lite saker jag inte fattar vad det egentligen är.

1. Bolagets namn (kan jag naturligtvis)
2. Försäkringsnummer (vart ser man det?)
3. Grönt kort nummer (vart ser man det?)
4. Giltighetstid för försäkringsbevis eller grönt kort nummer (vart ser man det?)
5. Försäkringsmäklare (vart ser man det?)
Citera
2015-03-03, 20:55
Medlem
rallykalles avatar
På försäkringspappret du fick när du tecknade försäkringen.
Citera
2015-03-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadZombie
Halloj!

Måste fylla i en skadeanmälan då jag krockat med bilen, det är lite saker jag inte fattar vad det egentligen är.

1. Bolagets namn (kan jag naturligtvis)
2. Försäkringsnummer (vart ser man det?)
3. Grönt kort nummer (vart ser man det?)
4. Giltighetstid för försäkringsbevis eller grönt kort nummer (vart ser man det?)
5. Försäkringsmäklare (vart ser man det?)

1. Var tydligen klart.
2. Försäkringsbrevet. Gäller det en bil med svenskt reg-nummer erfordras ej försäkringsnummer.
3. Erfordras ej i Sverige.
4. Se 3!
5. I förekommande fall om försäkringen köpts via dylik. Sällan fallet med privat bil.
Citera
2015-03-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
1. Var tydligen klart.
2. Försäkringsbrevet. Gäller det en bil med svenskt reg-nummer erfordras ej försäkringsnummer.
4. Se 3!
5. I förekommande fall om försäkringen köpts via dylik. Sällan fallet med privat bil.

Tackar så väldigt mycket!
Citera
2015-03-03, 21:30
Medlem
Citat:
1. Var tydligen klart.
4. Se 3!
Är jag helt ute och svävar i det blå nu?
Det du skriver kan jag inte opponera mig om. Men det gröna kortet är väll något man måste ha när man är i andra, utvalda länder?
Citera
2015-03-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Är jag helt ute och svävar i det blå nu?
Det du skriver kan jag inte opponera mig om. Men det gröna kortet är väll något man måste ha när man är i andra, utvalda länder?

Korrekt. Ts gör dock ej gällande att skadan inträffat i annat land än Sverige, därför anser jag att svaret på punkt 3 skall vara tillfyllest.
Citera
2015-03-03, 23:02
Medlem
Citat:
Korrekt. Ts gör dock ej gällande att skadan inträffat i annat land än Sverige, därför anser jag att svaret på punkt 3 skall vara tillfyllest.
Jodå. Det förstod jag. Ville bara få det bekräftat för mig själv samt bra att få in inför framtida frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in